Jump to content

Kjøpe lyddemper fra utlandet.


Helmet

Recommended Posts

11 timer siden, bardp skrev:

 

Ja, jeg har sett på hva de har å tilby, men utvalget er dessverre ganske begrenset. Det meste de har ser ut til å helle mer mot det visuelle, enn mot det funksjonelle. Og de demperne som ser ut til å være funksjonelle har 1/2"-20 gjenger og er beregnet for kaliber 4,5mm. Jeg trenger også dempere til kaliber 5,5mm og 6,35mm, og alle med med M20x1 gjenger. Det er i hovedsak derfor jeg ser mot utlandet. :-)

Link to comment
Share on other sites

Som du også sier selv. Alt av hva jeg har lest konkluderer med at Weihrauch sin demper er minst like bra som alt annet. Enkelt også, bare bestille i Norge.

Nå skal jeg innrømme at jeg personlig synes forskjellen på smellet med og uten demperen på min HW95K er marginal. Med det er mine ører (dårlige :-).

Jeg fant ut at det var mye viktigere og temme kastet i løpet pga rekylen, så jeg bytta ut demperen med et løpslodd.

Link to comment
Share on other sites

21 minutter siden, bardp skrev:

Men på et PCP gevær blir det helt stille når en setter på en lyddemper.

Kan bekrefte det, på min HW110 høres bare et klikk fra avtrekkeren og et klask i spinneren 50 meter fremme, tar jeg av demperen er det som 22.Lr

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker en A-Tec for .22 på min 4,5mm PCP-rifle. Det funker veldig bra.

 

Ellers er det faktisk ingen restriksjoner på eksport av luftvåpen og luftvåpendeler fra USA. Så lenge emballasjen tydelig viser at delene kun passer til luftvåpen og ikke til kruttvåpen. Med en lyddemper kan jo det bli vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

På demperne fra Huggett, DonnyFL, Trident og flere andre så står det ganske tydelig på selve demperen at det er "AIRGUN ONLY", så da burde det være greit å ta med seg en eller to i bagasjen i hvert fall. Hvis det er like tydelig merket på emballasjen i tillegg, noe jeg antar, så burde det være greit å få det tilsendt også. Greit å vite. 🙂

 

 

Edited by Helmet
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det går an. Har en .22LR demper selv, men den er no-brand og ganske beskjeden i forhold til det jeg har sett av dempere til luftvåpen. Den fungerer faktisk ganske bra på .22LR-rifle, men jeg har ingen referanser for bruk på luftvåpen så jeg aner ikke hvor god jobb den egentlig gjør der.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...