Jump to content

Glatt avtrekker i DA


OlavM

Recommended Posts

De fleste avtrekkerene på mine revolvere kommer i glatt, polert utgave. Dette er noe fandens blendsverk, og jeg bruker sportsteip rundt avtrekkeren for å få litt friksjon mot fingeren.

Har også prøvd med sklisikker teip, men dette slites av fort eller så løsner det.

Tenker på å blande noe inn i epoxylim som kan gi ønsket friksjon, men hva? Kan nødvendigvis ikke være for grovt materiale heller, fingeren skal jo overleve. Gode forslag tas i mot med takk 8)

Link to comment
Share on other sites

Avfett, tyk ca (lim) og fyllmasse for ca lim (modellfly sak), topp opp med medium ca (lite). Blir hardt og skarpt (forsiktig med ca mengde og fin hånd med strøingen av fyll sukkeret). Blir som skateboardtape, men hardere. Test for all del på noe annet enn avtrekkeren din til du blir dus med bruken.

 

Jeg bruker det som fyll/oppbyggingsmasse (har det blandt annet på noen avtrekkerdeler i salongen min), men da bruker jeg så mye ca som sukkeret kan holde for å få en glatt flate (kan slipes).

 

Men det må da bli vondt med det der på avtrekkeren?

Link to comment
Share on other sites

oida, her driver du å rusker opp i den velkjente sannheten om at DA avtrekkere skal være glatte!

men fare for å styre tråden vekk fra det du spør om, kan jeg spørre hvorfor du vil ha mer friksjon?

en løsning kan jo være sandblåsing!

 

Har tenkt litt på sandblåsing, mulig det kan være ok. Men på enkellte revolvere vil jeg bygge litt og pga forskjellige skjefter og dermed avstand til avtrekker.

Mulig at modellflytrikset til vingem. kan være noe.

Grunnen er at jeg vil ikke at fingeren skal gli, og forandre forutsetningen for et godt avtrekk.

Vet at mange er uenig her, men for meg passer det best slik.Jeg har avtrekkeren litt foran det fremste leddet på fingeren, og med polert avtrekker så ender det nesten alltid med at avtrekkeren ender midt i leddet ved endt skyting. Og da har en forandring oppstått underveis som ikke er bra for min måte å skyte på.

Nettskjæring tror jeg er vanskelig på så hard en flate. Gnisterodering ble nevt, og det burde funke. Mange bra forslag her, får offre en mod 17 som prøvekanin :D

Link to comment
Share on other sites

På ett våpen har jeg en riflet avtrekkssko som er skrudd fast på avtrekkeren. På et annet har jeg fulgt eksempelet til norges beste pistolskytter og laget meg en avtrekkssko av formtre. Kanskje ikke det peneste alternativet, men det funker veldig bra. Og ikke minst, så hindrer den at loddet sklir helt ytterst på avtrekkeren under avtrekkskontrollen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har god erfaring med Tec7. Gummifugemasse med utrolig hefteevne. Har aldre prøvd det på avtrekkeren, men har brukt det både til å bygge på gummiskjefter, og til å få bedre friksjon på ramma bak på revolveren. Jeg ville iallefall prøvd det først, enkelt å stryke på et tynt lag, og enkelt å skrape av med en bit hardplast om du ikke er fornøyd

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Jeg har god erfaring med Tec7. Gummifugemasse med utrolig hefteevne. Har aldre prøvd det på avtrekkeren, men har brukt det både til å bygge på gummiskjefter, og til å få bedre friksjon på ramma bak på revolveren. Jeg ville iallefall prøvd det først, enkelt å stryke på et tynt lag, og enkelt å skrape av med en bit hardplast om du ikke er fornøyd

 

Øyvind

Hmm, dette var en mulig løsning jeg kan leve med. Greit å bruke noe som kan fjærnes uten for mye styr og. Og funker det ikke på avtrekker, så kan jeg jo bruke det til det du har brukt det :wink:

Er det fargehandel/malingsbutikk som fører slikt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte for mange år siden glatt avtrekker (ca 20 årsiden), men endret mening til heller å ville ha en med litt motstand. Spessielt i regn og på svært varme dager med litt klamme hender var glatt avtrekker noe dritt. Det var liksom en ubestemelig følelse av å ikke ha kontroll :roll:

 

Jeg brukte å stryke på litt Araldit lim med litt lite herder, da fikk jeg en "gummiaktig" overflate som passet meg særs godt.

Er ikke det letteste å fjerne, men en kniv fikser det :D

Link to comment
Share on other sites

i en saann diskusjon som dette hadde det vaert interessant om meningsyttrerene ogsaa beskrev hva slags skyting de bruker avtrekksloesningen sine til. Jeg skyter F.eks mest DA i praktisk og holder en kanpp paa jevnt avtrekk igjonnom hele bevegelsen(ikke no stopp pa "vippepunktet") og glatt avtrekk til det bruket. Til presisjonskyting vil vel behovet / bruken vaere anderledes. Jeg antar dere snakker om til felt bruk...

Link to comment
Share on other sites

i en saann diskusjon som dette hadde det vaert interessant om meningsyttrerene ogsaa beskrev hva slags skyting de bruker avtrekksloesningen sine til. Jeg skyter F.eks mest DA i praktisk og holder en kanpp paa jevnt avtrekk igjonnom hele bevegelsen(ikke no stopp pa "vippepunktet") og glatt avtrekk til det bruket. Til presisjonskyting vil vel behovet / bruken vaere anderledes. Jeg antar dere snakker om til felt bruk...

 

I mitt tilfelle til Feltskyting, men det gjelder all DA skyting jeg gjør med revolver da. Fikser forresten ikke å skyte SA med revolver, grepet blir helt feil. Eneste unntak er med Ruger SRH i 454, der kan jeg holde samme grepet i SA som i DA.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...