Jump to content

KKC stokk til drivjakt?


Kiwi

Recommended Posts

Den er like rask å montere som noe annet? 

Vil den fortsatt være ergonomisk riktig om man slipper ned kinnstøtten slik at høyden blir riktig ift åpne sikter? Jeg går utfra at dette lar seg gjøre?

Edited by Kiwi
skrivefeil..
Link to comment
Share on other sites

Sorry, Mac. Tre piper, ingen åpne sikter. Eneste jeg har å utsette på KKC er kinnstøtta. Metallet brukt i halvskivene og skruene er laget av en spesiell legering bestående av 50/50 ost/aluminium. Men han sjøl har sagt at jeg kan bare sende den direkte til ham, så skal han bytte dem ut. Så da er jo egentlig den saken også grei. Han kommer kanskje etterhvert med en hurtigjustering a la GRS, Boyds At-One, m.fl. Den dagen det skjer skal jeg bytte ut min. Ikke før. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ha beholdt originalstokken på 202 til drivjakt (egentlig på all jakt, med det er fordi jeg er rar og ikke liker stokker av typen KKC og GRS til praktisk jakt).

Jeg monterer en klassisk rett riflestokk kjappere enn en "spesialtilpasset" stokk. En annen ting er at en perfekt tilpasset kinnstøtte kan skape trøbbel om man raskt må skyte fra en "forvridd" stilling.  Dette har jeg kun erfart med optikk, da jeg aldri har jaktet med åpne sikter.  

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte rifla mi med kkc på elgjakt i høst, storfornøyd me den på elgbørsa jeg iallefall. Har prøvd rifler med kombinasjoner av stokk/rifle å sikte som var helt grusome for meg som andre synes var helt topp, så de er vel en smakssak vil jeg tro. Glemmer aldri den gammle jegeren som sa at den børsa med svinerygg med høy kikkert var de beste alternativet 😂

Link to comment
Share on other sites

Det koker jo ned til det samme som med mange andre spørsmål her på kammeret. Den må passe deg. Om det er KKC, pistol, hagle eller jaktstøvler så er det bare du sjøl som kan svare på om det er noe for deg. GRS blir det jo solgt en del av rundt om i verden, men jeg klarer ikke å skyte godt med en slik stokk. KKC er midt i blinken for meg, kanskje ikke for deg. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

KKC-en er god. Har en T3 i  6.5 med 58cm løp i min. Kinnstøtta kan flyttes ganske langt ned.

 

Merk at det er en lett stokk, så du får kanskje ikke den helt store tung chassistokk-stabiliteten", men rifla blir lett å slenge rundt. Siden stokken er av svært godt laminat, så kan du skru inn ymist nips på egenhånd. Jeg har skrudd inn en flush-cup bakpå samt skrudd fast en versapodpinne fra vertebrae framme.

 

Stokkens smekkerhet gjør at det kanskje blir litt komplisert å borre inn en versapodpinne i fortreet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...