Jump to content

Lite aktivitet på Bransjekammeret.


seawolf

Recommended Posts

Det er stor forskjell på oppdateringer, tilbud og info på bransjekammeret.
Brownells var inne på tirsdag, mens fra J&F har vært stille siden 5/3, 2015.
Vurderer de det som uinteressant å være litt aktive på Norges største jakt, skyting og våpenforum, eller går butikkene så strålende at annonsering her er bortkastet energi?

Link to comment
Share on other sites

24 minutter siden, seawolf skrev:

Det er stor forskjell på oppdateringer, tilbud og info på bransjekammeret.
Brownells var inne på tirsdag, mens fra J&F har vært stille siden 5/3, 2015.
Vurderer de det som uinteressant å være litt aktive på Norges største jakt, skyting og våpenforum, eller går butikkene så strålende at annonsering her er bortkastet energi?

De har vel som mange av oss funnet ut at dette nettstedet har blitt rimelig sært og svært lite representativt for jegere og sportsskyttere i Norge.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det eneste jakt- og skyteforumet av betydning her i landet har noen særinger som er lite representative for jegere og sportsskyttere ja. Men det stopper ikke resten av oss.

 

At forskjellige aktører bruker kammeret på forskjellige måter og med forskjellig frekvens er vel opp til dem sjøl. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, Olesøn skrev:

Det eneste jakt- og skyteforumet av betydning her i landet har noen særinger som er lite representative for jegere og sportsskyttere ja. Men det stopper ikke resten av oss.

 

At forskjellige aktører bruker kammeret på forskjellige måter og med forskjellig frekvens er vel opp til dem sjøl. 

Selvsagt er det opp til dem selv. Men det har konsekvenser for hvor attraktivt forumet er for forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, nhd skrev:

De har vel som mange av oss funnet ut at dette nettstedet har blitt rimelig sært og svært lite representativt for jegere og sportsskyttere i Norge.

Det kan godt hende du har rett, men jeg ser ikke logikken. 

Bransjen lever av penger, ikke av kundenes personlighet, og Kammerets medlemmer legger utvilsomt igjen mye penger i dette markedet. Sannsynlig over gjennomsnittet blant jegere og skyttere. 

Link to comment
Share on other sites

Hva tror du er viktigst for forhandlerne? Jeg er sikker på at det er volum. De lever i hovedsak av å selge hagle- eller riflepakker, jaktklær og annet utstyr og ammo i .22LR, 223, 6,5. 308W, 30-06 og 12/76. Det som på dette forum kalles "kjedelig". Den pakken med 416 Rigby som de hadde i fem år før de fikk solgt den, betyr ingenting for økonomien.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er vel heller ikke til å stikke under stol at de fleste som vanker på Kammeret oftest er viderekomne. Førstegangsjegere som knapt vet forskjell på ei hagle og en Haldenstøver holder seg i disse dager på de 200 forskjellige Facebook-gruppene hvor man ikke trenger å registrere seg og forholde seg til forskjellige underfora.

 

Hvorvidt det er bra eller ikke vil jeg ikke uttale meg om, men enhver som har kikket innom slike grupper vet at det floreret av kunnskapsløshet og løse kanoner som må uttale noe. Sikkert derfor ett enkelt spørsmål får enten 30 helt identiske svar eller 10 forskjellige svar, hver eneste gang det blir postet. Hadde vi hatt det eksakt samme klientellet som Fb-gruppene hadde vi hatt daglige tråder om "åssen pistol grep til pumpe hagle ?" og "hvem patron for kråke". Forum som kammeret.no har den soleklare fordel av at alt av tidligere materiale ligger klart tilgjengelig, eksempelvis hjelpefulle tråder du har skrevet i om pistolskyting. På Fb forsvinner slikt på dagen om noen fikk svar og sletter tråden, eller den blir begravd av 20 nye tråder om pistolgrep på hagle og billige jaktradioer.

 

Jaktdepotet legger jo stadig ut DMene sine her, 2alfa er aktive av og på, Brownells har svært aktive markedsførere. J&F er jo som pondoro nevner überivrige på Finn.no for tiden.

 

Annonsører har i bunn og grunn ikke særlige valg, Kammeret har mange besøkende og særlig de som bruker mer enn 400kr/året på ei eske Oryx i 308win. Ellers har de Finn.no enn så lenge, Facebook og Google Ads er jo omtrent umulig for noen som selger våpen(-relaterte ting).

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Av og til ønsker skyttere å få tak i noe helt spesielt, og til lavest mulig pris = vanskelig kombinasjon. Derfor tenker nok mange leverandører bare volum, det er nok korrekt. Men ikke alle.

Jeg har vært på utkikk etter et spesielt .22lr ombyggingssett for pistol i lang tid, uten hell. Men hellet snudde da jeg kontaktet 2ALFA. De kunne ta det heim fra USA, om de fikk link til forretningens hjemmeside.

Linken ble formidlet, og varen bestilt. Rimelig kort tid tok det og. Helt ok pris. Men poenget er at de løste saken, og jeg fikk varen :-)

Bare et tips - om det kan være av interesse.

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...