Jump to content

Kjøp av Riflepakke


FrodeR

Recommended Posts

Hei,

Sikkert mange meninger om dette, men Jeg må spørre😃

Jeg ønsker å starte med storvilt jakt og surfer opp og ned på emner som har med dette å gjøre.

Jeg er nybegynner og har ikke rifle fra før, men har nå funnet en riflepakke hos Rygge Våpen AS.

Pakken består av :

Rifle :Sabatti mod. 90SS, 6,5x55

Kikkertsikte : Welther 3-12x56 WA IR

S&L Superdome demper

Neopren reim

Pris : 12690,-

 

Ønsker tips om dette er et godt sett og Ok prisnivå for en nybegynner, eller om Jeg bør fortsette å lete😃

Link to comment
Share on other sites

Nå er det kanskje ikke enkelt for en nybegynner med lite våpenerfaring å hive seg ut på bruktmarkedet,  og dermed blir pakkeløsninger tilsynelatende "tryggere og enkle".
Men som msteiro  viser til, det er her på bruktmarkedet godbitene ofte finnes.
De tre riflene jeg bruker til jakt er alle kjøpt brukt her på kammeret.
En Kimber 8400, en Winchester m70 og en Ruger M77 totalpris for alle tre ca 13.000.
Ikke noe fancy og tacticool, men skikkelige bruksvåpen til jakt med god presisjon og topp funksjonalitet.
Om en plusser på med brukt jaktoptikk fra anerkjente produsenter, så kan en få utrolig mye bra for en grei pris.
Lyddemper....vel jeg har et ambivalent forhold til disse, men ser at jeg kommer mer og mer i mindretall på skytebanene når diskusjonen penser inn på  hvor minimal rekylen på 6,5x55 blir med en slik montert....
Fordelene er der selvfølgelig, med det går helt greit å starte uten og heller bruke elektroniske øreklokker.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, msteiro skrev:

Kjøp noe som disse istedenfor, ikke 6,5, men betydelig mer for pengene.

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111580660

 

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=109033564

(bare forbanna irriterende at de på død og liv må kalle en jaktrifle med trekolbe og 3-9 kikkert for RIGG!!)