Jump to content

Skjefte hv mauser


Troll

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Jeg har landrø stokk (jaktstokk) på min übertaktiske Mævser of death scout rifle. Er faktisk veldig fornøyd med den (og Scout sikte skinne forran låsekassa med entenrødpunkt eller 2x EER scope. :twisted:

 

Likte ikke den "ryggen" på Landrøstokken, akkurat det er jo personlig osv. men en liten runde med Paint, vips.... Eller ei fil og litt sandpapir....

 

Landr%C3%B8M98.bmp

 

Ble ikke den MYE penere?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Okay, jeg har en finfin m98 med en ok jaktstokk, og leker litt med tanken på en ny syntetisk kolbe, siden dette er et arbeids jern.

Noen som har kjøpt dette?

 

noe som ikke er for plastikk? ikke isboks feeling?

 

har kikket litt på midway, og greier ikke helt å se kvaliteten på disse små bildene..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte denne Boyds' stokken av en "fast" stokkselger på Qxl til en meget bra pris,

fikk i etterkant av auksjonen informasjon om at han skaffer det meste til mauser til meget gode priser.

Send en PM så skal jeg overlevere mailadressa hans da det virket som dette kunne spres rundt i miljøet.

 

Mulig det blir for "uorginalt" men pytt...

 

Mauser3.jpg

 

Mauser6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Løpet er et strøkent matchløp til krag som hittil ser ut til å gå vanvittig bra! Hadde tenkt å kappe det ytterlige 10cm, men tør ikke da nåværende presisjon er overraskende bra.

Delte montasjer er helt sikkert bra, gitt at de er riktig montert med parallelle senterlinjer :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Har du en link Haakon?

 

Har bygd noen mausere , og den beste og billigste måten å feste en kikkert er å sette på en skinne på kassa og smi om hevarmen

 

Men når det gjelder stokker er det mange alternativ , Grs er kansje ikke det billigste men det er laget i Norge

Selv har jeg en , var ganske så skeptisk til å begynne med .

Nå etter noen hundre skudd er alt av tvil borte, beste stokken jeg har

 

Har og en boyds stokk , Sån som LongRange har .Kjøpt fra boyds for 900 , litt arbeide før den ble bra

Passer ikke til dei store lyssterke kikkertene men til en liten skogskikkert eller åpne sikter er den og meget bra.

Bare så dumt å sende penger ut av landet , liker å støtte norsk næringsliv

Link to comment
Share on other sites

Fant en scout skinne på E-bay. erstatter baksiktet med en wever/picatinni skinne. Så tenker jeg å kjøpe et long eye relieve scope på midway.no. Skinna kosta rundt en 100,- lapp. Normal kikkertmontering på en Hv mauser koster flere tusen kroner. det gidder jeg ikke å gjøre med en rifle til 500,- Da selger jeg den heller og kjøper en ny rifle, rem 700 eller noe

Link to comment
Share on other sites

Normal kikkertmontering på en Hv mauser koster flere tusen kroner.

 

Javell :?:

 

borre fire hull , gjenge og en liten dærs locktite

For at den jobben skal koste flere tusen, ja da må det være en tannlege og ikke en Børsjemaker :lol:

 

Men vil du prøve så greit for meg , ikke forvent presisjon

Alle mine mausere klarer jeg å treffe fem skudd på en femmer på 100m , hadde jeg vært bedre til å skyte kunne jeg skrytt og sagt ei krone :!:

Link to comment
Share on other sites

borre fire hull , gjenge og en liten dærs locktite

For at den jobben skal koste flere tusen, ja da må det være en tannlege og ikke en Børsjemaker :lol:

 

 

+omarbeide eller sveise på ny hevarm+gjøre noe med sikring; 2000kr inkl deler er ikke noe urimelig anslag før en er klar til å skru på kikkerten.

 

Hvor godt jeg enn liker mauser; gi f..., fin en ferdig ombygd på finn.no. Det blir billigere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...