Jump to content

Søknad om systempistol....


Rango

Recommended Posts

Selv har jeg en 9mm med .22 vekselsett og en .22 utenom. Vekselsettet søkte jeg som våpendel. Kjenner flere andre som har gjort det samme. Men ser den siste tiden at enkelte våpenkontor har gitt avslag pga søker har våpen i samme kaliber fra før og mener vekselsettet må behovsprøves, men da er det bare å klage.

Det blir som med en systemrifle, du kan ha så mange løp som du måtte ha plass til uten at det går ut over jaktgarderoben, da løpet bare er en våpendel.

Link to comment
Share on other sites

Det er dessverre avhengig av politikammer. Jeg opplevde å bli nektet et 22 våpen da jeg hadde et 22 sett til min 9 mm. Selv om dette settet ble innvilget på "trening" og ikke konkurranse. Jeg hadde akkurat ikke nok aktivitet til å få våpenet innvilget som reservevåpen. I din situasjon hadde jeg kjøpt meg en 22 først og så, dersom du opplever at det er fornuftig søkt om en 22 topp til 9 mm'ern. POD ga dem medhold.

 

Min løsning blir å omjustere garderoben og legge noen våpen i andre forbunds program, med egenskaper som utelukker andre forbund. I dette landet bør man studere alle program nøye og planlegge kjøp så de ikke kommer i veien for senere kjøp. Alternativt alliere seg med en hyggelig forhandler som man kan kjøpe og selge med så man fjerner proppen.

 

Men det kan være du har et kammer som praktiserer bestemmelsene til gangs for sporten så prøv først den veien.

Link to comment
Share on other sites

Når man søker om pistol og søker om tillegsløp/vekselsett i annet kaliber, teller da ekstraløpet som eget våpen?

Vil søke om matchpistoll i 32 og ekstra løp i 22, men har finpistol i 22 fra før. Jeg vil helst ikke kvitte meg med den.

 

Hvorfor spør du her?

Hjelper deg ikke noe om du henviser til svar på kammeret, om ditt lokale våpenkontor sier noe annet.

RETT svar får du kun ved å henv deg til rette vedkommende :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor spør du her?

.................

.....................

RETT svar får du kun ved å henv deg til rette vedkommende :wink:

 

 

Og veldig ofte har ikke "rett vedkomne" snøring på hva det søkes om eller hva slags lover og regler som gjelder. Ei heller tolkningen av disse. Da er det greit å spørre f.eks her og få f.eks link til § i rett lov/forskrift før en går til våpenkontoret. :wink:

 

Om alle skulle spurt om ting alle andre plasser.......så ville det ikke blitt mye forum heller. :wink:

 

 

Ett godt eksempel på at våpenkontoret ikke alltid vet hva de snakker om http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=124490

Link to comment
Share on other sites

Du hører vel til Vansjøkontoret? De mener feks at et Kadet kit i 22lr til CZ er å telle som et våpen. Jeg fikk avslag i fjor og fikk ta det som eget våpen. Har 2 eller 3 andre fra Halden PK med samme opplevelse.

 

Jeg mener dette er feil, men gadd ikke ta krangelen der og da og jeg hadde ikke noe våpen til finpistol i NSF og tok det som det. Kommer å krangle når det blir dags å kjøpe neste finpistol.

 

Samme kontor ringte meg også for 2 uker siden, jeg er da en av dem som skriver på søknadsvedlegget for våre medlemmer. De ville ikke godkjenne søknader på 357mag revolvere til revolverfelt siden det ikke er lov å skyte magnum i den grenen.. Vi hadde da flere medlemmer som søkt på dette i løpet av en uke eller to.

Dem var da klare over at det går fint å skyte 38spl i en 357mag revolver, men det hjalp lite da dem foholdt seg til NSFs regler mente dem.

 

Det var en hyggelig tone og jeg bad dem bare kontakte POD, for dette ble litt smådumt. Dagen etter hvar det ok med 357mag til revolverfelt men vi må nå skrive 357mag/38spl på søknadene.. Sånn ble det gjort før kontoret havnet på Vansjø og vi fikk nye saksbehandlere..

 

Og når jeg først er igang, de prøver snikinføre ting, på sjemat vi fyller i for klubben, ønsker dem nå vite hvor aktuelt program/gren skytes noested. Dette nekter jeg å skrive og det har sålangt ikke vært noe problem med det. Dette trur jeg kan vær for å lukke ut enkelte grovrifler kjøpt for jakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...