Jump to content

Cz shadow med 22 kit


ole123456

Recommended Posts

Hallo

 

Har Cz sp 01 Shadow 9 mm. Har byta disconektor og hammer på den.

 

Kjøpte med et konverterings kitt, 22 kal. men det er noe rart....

 

Lader magasinet, putter det i og drar frem sleiden...skyter på , men den vil ikke skyte vær gang.. patron blir sittende i kammeret med anslagsmrk i seg...men går ikke av.

Dette skjer med 2/10 skudd..

 

 

Noen vært borti dette? Kan det fordi jeg har bytte disconektor og hammer?

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Prøvde først federal, de ville han ikke ha...Gikk over til cci de rimligste de vil ha han nesten alle av , samt en hakke bedre cci patron som han heller ikke ville ha alle av....

 

ikke byttet slagfjøl...Er det fjøra som sitter i sleiden på 22 ?

Link to comment
Share on other sites

Merkelig!

 

Min Kadet har aldri klaga på CCI, den har derimot krangla en del på billig Federal.

Men det har stort sett alt anna av våpen jeg har også gjort (bortsett fra CZ 452'en, som er ei boltrifle).

 

Med Federal-ammo oppførte den seg omtrent som du beskriver, men skuddene gikk av hver gang, den klarte bare ikke å kaste ut tomhylse/kamre ny patron.

 

Shadow/Kadet'en har heller ikke vært særlig nøye på puss...

Link to comment
Share on other sites

Ett av problemene med cci kan være at det er ujevnt med fett på kulene, opplevde en lott som var helt forferdelig, måtte skrape av fett med neglen. Fikk da ofte de symptomene du beskriver, tror at de skuddene som klikker ikke kamrer 100% pga mye fett, rimmen på patrona ligger ikke an mot anslaget i kammeret og patrona "fjærer" unna ved anslag. Byttet ammo og problemet ble borte. Skjedde med to våpen jeg hadde, en Feinwerkbau AW 93 og en Hammerli "Stenvåg" X-esse

Link to comment
Share on other sites

Hvis anslaget er likt kan det være tvilsom ammo.

 

Hvis anslaget er synlig svakere når du får klikk, kan det være slik Olavm forklarer. Hvis rimmen på hylsen ikke ligger godt nok an mot kammerenden vil energien i slagstiften bare skyve patronen lenger inn i kammeret. Men det skal du kunne se.

 

Forsøk flere typer annen ammo. Federal er sikkert det billigste du kan få, med CCI ikke langt etter. Og kvaliteten er sikkert så som så. CCI behøver ikke å være dårlig, jeg bruker det selv av og til for mengdetrening i mitt Colt Ace konverteringssett - det fungerer upåklagelig.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det er noe som en eller annen admin må gi tillatelse til på brukernivå. Ref faq'en:

 

faq.php

 

Kan jeg bruke bilder?

Ja, du kan bruke bilder i innleggene dine. Hvis administratoren har tillatt det, kan du laste opp bilder som vedlegg og vise dem i innlegget ditt. Hvis ikke må du lenke til et bilde som ligger på en offentlig server, f.eks. http://www.et-ukjent-sted.net/mitt-bilde.gif. Du kan ikke lenke til et bilde på din egen PC (hvis du ikke har en offentlig tilgjengelig server) eller bilder lagret bak passordmekanismer, som f.eks. Hotmail eller Yahoo-e-post kontoer, passordbeskyttede sider, osv. For å vise et bilde bruker du -taggen.

 

Hvorfor kan jeg ikke legge ved filer i innleggene mine?

For å kunne legge ved filer i et innlegg, må en administrator ha aktivert denne funksjonen og gitt deg tilgang til å bruke den. Denne rettigheten kan gis på forum-, gruppe- eller medlemsbasis. Vennligst kontakt en administrator om du mener at du burde ha tilgang til å legge ved filer.

Link to comment
Share on other sites

Lille Arne

 

Der har jeg problemet,kanskje... Tennstiften er rund, og kadeten er av den eldre typen, ikke kadet 2 som egentlig skal pass...

 

Har bestilt ny tennstift og fjør , da håper jeg problemet er løst og tennstiften er rektangulær/firkantet.

Link to comment
Share on other sites

Morn igjen...

 

Det viser seg at jeg har den som heter kadet, og ikke kadet 2.

 

Med ny tennstift , som ikke er rund men som er flat spiss samt ny fjør og bakplata til tennstiften...Da funker det, så langt.

Den nye tennstiften har et spor i seg helt bakerst, som gjør at tennstiften ikke beveger seg, derfor måtte jeg ha ny bakplate.

Nå ser det ut til og virke, har ikke fått noen klikk ennå.

 

Neste problem: Etter siste skuddet er skutt så vil ikke sleiden stå i bakre posisjon, den lukker seg. Hva kan dette være noe tull ???

 

Takk for all god hjelp, så langt :)

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hadde mye av de samme problemene om deg med et Tanfoglio vekselsett. Dette har hel sleide som må ha nok kraft, så har hatt nok av problemer.

 

Uansett, den vil ikke stoppe i bakre stilling mest sansynlig fordi magasinfjæra er for svak. Den har ikke nok kraft til å presse sleidestoppen opp. Dette skjer med min og. Inntill jeg får tak i en fjær som er kraftigere så må jeg bare leve med det.

 

Forøvrig bytta jeg hammerfjær fra orginale 16lbs til 22lbs og det gjorde underverker. Nå veksler den og skudd går av 100% av gangene. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...