Jump to content

Riflereim. Hva slags?


enfieldno4

Recommended Posts

Du vil sikkert få anbefalinger av slike handsfree reimer, og brede neoprene reimer. Jeg har ikke forsøkt de siste, men har noen av de siste. Synes ikke de er bra! virker forførende, de fjærer og fordeler trykket siden de er brede. Men jeg synes fjæringen blir vond etter å ha bært børsa en dag. Blir jo en vekt som henge og dingler, med stadige (myke) rykk. Min favoritt er en enkel plastrem med gummiert bakside. Rifla henger med tuten opp på grunn av gummieringen så tuten peker ikke på noen i vanvare, og behagelig å bære med.

Link to comment
Share on other sites

Er sterkt ueinig med Skaubjønn 8) Breie neoprenereimer er etter mi meining topp! Har sjølv eit par reimer av merket Niggeloh, og vil ikkje bytte dei ut mot noko anna eg har sett.

Støtter denne.

Men har ei som er dobbel på den jeg går med nå, da kan en ha den på som en ryggsekk, praktisk når en skal klatre og bøye seg med armene fri..

Link to comment
Share on other sites

Bruker 3 lær reimer på ca 2.5-3 cm i bredde. Dei er heilt ok, til sitt bruk. Men til den ombygde Mauseren min på rundt 6 Kg, så blir det tungt i løpet av ein dag i skogen.

Så eg har kjøpt ei Booniepacker Sling reim, som eg bærer rifla på magen, og reima går over heile ryggen og eine skuldra. Dette er ei slags Nylon reim, med gummiert underside, så den ikkje jager opp og ned heile tida. Den er ca 4-5 cm brei.

Den kan anbefalest på det sterkeste, det er ei fantastisk reim. Kjapp å slenge opp ved skudd og god å gå med. :D

Link to comment
Share on other sites

Er sterkt ueinig med Skaubjønn 8) Breie neoprenereimer er etter mi meining topp! Har sjølv eit par reimer av merket Niggeloh, og vil ikkje bytte dei ut mot noko anna eg har sett.

 

Bare en ting å si, fantastisk reim :wink: Glir ikke ned fra skuldra heller. Også er de i flere ulike farger.

Link to comment
Share on other sites

Så eg har kjøpt ei Booniepacker Sling reim, som eg bærer rifla på magen, og reima går over heile ryggen og eine skuldra.

 

Har tenkt litt på å reime slik under jakt, men da jeg tenkte høyt om det på jobben, kom det en del kommentarer om "gerilja", og "commandoraid "mot hjorten og lignende :lol:

Link to comment
Share on other sites

Enfieldno4 skreiv :

Har tenkt litt på å reime slik under jakt, men da jeg tenkte høyt om det på jobben, kom det en del kommentarer om "gerilja", og "commandoraid "mot hjorten og lignende :lol:

 

He, he, du må ikkje høyre på slikt babbleri.. :mrgreen:

Kan iallefall anbefales, gulle god den reima der iallefall med ei tung børse,så er det nesten eit must å ha... :D

Link to comment
Share on other sites

Bruker du standard svivler når du bærer børsa foran, eller må en bygge om litt?

Fant nettopp denne på en annnen tråd, Blaser Offroad Tracker.

 

http://www.blaser.de/R-93-Offroad-Track ... .html?&L=1

 

Leste noe om å surre paracord rundt stokk og løp, og feste reim til dette, men kunne en ikke heller ha festa noen avtagbare "flush mount" svivler på sida på stokken? "Ja takk, begge deler"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...