Jump to content

38 special i revolverfelt når man har 357mag fra før


magnumforce

Recommended Posts

Jeg har en Ruger gp100 6" 357mag i magnum 1. Men lysten på en litt lettere 38 spes (s&w m15) i revolverfelt. Syns gp100 blir litt tung med en hånd. Er det noen som vet hvordan jeg skal søke på det. Må jeg gå så langt og selge gp100, søke på 38 spes i revolverfelt og etter en måned søke på 357 mag og kjøpe gp100 igjen? Eller er det noen lettere løsning?

 

Hadde jeg vist at jeg kom til å få revolver sjuke så hadde jeg søkt på revolverfelt først.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte ikke på 10 starter med et våpen, noe som gir rett til reservevåpen.

 

Jeg tenkte på det totale antall starter i approberte stevner siste 12 mnd som gjør at politiet skjønner at du er en sportsskytter og ikke først og fremst en våpeneier.

Link to comment
Share on other sites

Burde ikke være noe problem, men det er jo alltid et men.. Magnum 1 skytes på lange tider og mange skyter der SA og det er alltid med støttehånd.

Revolverfelt har skyting uten støttehånd og tider ned til 6sek da nytter det ikke med SA uten det må for normale skyttere skyes DA.

 

Selv foretrekker jeg en noe lettere revolver med avtrekkskule og grep som også funker med en hånd til revolverfelt.

 

Magum 1 skytes SA, med grep som er så optimalt som mulig med støttehånd.

 

Sånn gjør jeg det og det var ok ihht våpenkontoret i østfold den gangen. Nå skal det sies at jeg konkurrerer mye. Når dette ble søkt på hadde jeg vel ca 80 stevnestarter totalt og 20-25 av disse var approberte.

Link to comment
Share on other sites

Må jeg gå så langt og selge gp100, søke på 38 spes i revolverfelt og etter en måned søke på 357 mag og kjøpe gp100 igjen? Eller er det noen lettere løsning?

 

Søk på .38 spec til revolverfelt og sjå kva svaret blir. Får du avslag kostar det deg ingenting. Eg kjenner ikkje ditt våpenkontor, men eg søkte på .38 spec til revolverfelt og fekk avslag fordi eg allereie hadde ein SA i .44 magnum til Magnum 2. Og den *er* strengt tatt godkjent i revolverfelt også. Eg kunne sikkert ha krangla men kjøpte heller ein .357 magnum. For *det* var jo heilt OK...

Link to comment
Share on other sites

Om du opplyser i eget vedlegg til søknaden at .357 er "bygget for kun magnum1 med SA" så finnes det vel en mulighet for at øvrigheta forstår at den er uegnet i grov og revolverfelt dersom du i tillegg opplyser om nettopp det...?

 

Slike revolvere kan jo bygges frem og tilbake etter eget ønske flere ganger om dagen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...