Jump to content

Lyddemper til magnum kaliber.


Standal90

Recommended Posts

Skal ha demper på en 300win mag og er ganske usikkert på ka demper som går and og bruke.

Har liggende en a-tec maxim i cal.30 som jeg hadde tenkt og bruke. Men noen sier att den ikke er bra og bruke og noen sier det går helt fint. Skal ikke brukes til mengde skyting.

 

Kan jeg bruke denne maxim demperen?

Evnt hva annet er mer egnet til magnum kaliber?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en maxim på en .375 Dakota og den får kjørt seg , men ingen problemer å spore . En kamerat har en på en ruger i 300 win mag og den funker helt topp . Skutt hundrevis av skudd med den . Han hadde en hausken før denne og fikk skuddbuler i ytter røret . 8)

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode tips :)

Men har brukt nok penger på utstyr nå inn mot jakta og tenkte og bruke a-tec maxim demperen jeg har denne sessongen, og så invistere i en demper som er beire egnet til neste sessong. Dette skal vel gå fint så lenge den ikke blir brukt til mengdetrening?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Hausken WD 65 Magnum på min 7mm rem mag rifle. ikke noe problem med 10-15 skudd før jeg må kjøle den ned. Greit nok den blir ganske varm, men ser ut til å tåle det. Å så ser den tøff ut med magnumbelte på demperen. Løpet mitt er ikke kappet.

Link to comment
Share on other sites

Amatør:

 

Med de to siste innleggene dine impliserer du at du vet hvilket munningstrykk som er det maksimale. Please enlighten us.

 

Den forespurte demperen tåler 300 winmag med 40cm løp, så da kan du si hvor nære grensen det er :wink:

 

Nei, jeg vet ikke, men ville neppe gått over 100bar. Jeg tror du er ett stykke over grensen med ditt oppsett, hvor mange skudd har det tålt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker 340 Wby, fyrer med 87-89 gr N-15.

Har brukt standard A-tec moduldemper og hardcore demper. Eneste problemet er at aluminium blir erodert av kruttgassen. Ellers fungerer det godt. Aldri hatt problem med buler eller deformasjoner av bafler så demperne er mekanisk sterke nok.

Jeg har kappet løp, men ikke mye.

Demper er et HMS tiltak, og når de er utslitt så sett på en ny.

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakket faktisk med Anders A-tec om standard Maxim til 300.winmag på villmarksmessa i 2009 da denne demperen kom på markedet. Han sa at den passet utmerket til 300.winmag og han hadde brukt det kaliberet under prototype testingen for å virkelig hardkjøre og stress teste den. Den bestod med glans.

Kjøpte den til min 300.wm og har skutt hundrevis av skudd uten problemer. At du må ha Titan utgaven er tull.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en liten og nett hardcore 35 på min 7mm Rem mag.Den demper greit og ja jeg vet den ikke er anbefalt på magnum kalibre.Den har gått 300 skudd og er like hel enda. :D

Hum, kjøpte et par slike, ein til meg og ein til en kompis. Min sitter på en 308 med 43cm løp og funker fint, kompisen sin på en 30-06 50cm løp og kun jaktskutt, den enda sitt liv rundt 50m fra standplass.

 

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...