Jump to content

NM Two Gun 2015 - Trenger litt hjelp


BenA

Recommended Posts

Har rifle, men grunnet flotte karanteneregler får jeg ikke registrert den på meg selv før over nyåret, er det noen som skal til Two Gun, og passerer Tønsberg som har mulighet til å ha med seg rifla på utlånserklæring? Han som er ansvarlig for våpenet har ikke anledning til å bli med på dette stevnet.

Link to comment
Share on other sites

Har en stag 3G, med acekolbe, jp tanks rekyldemper og swaro 1-6. Aldri hatt et klikk og går veldig bra. Eneste er at den er links, men skal ikke være noe problem da hylsene går rett ut, flere høyrehendte som har skutt med den uten problem. Kan sende den med noen om du vil, skal ikke skyte selv.

Ps: you break it you buy it :D

 

Hassel tilbydde seg å låne deg en mr223, send han en PM om du vil

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Takk som byr Emanuel, men det ser ut til at dette ordner seg greit med riflen som var tiltenkt.

Satser på ett bra stevne og at man unngår DQ, blir en liten reset av konkurranseerfaringen min så langt hvor jeg bare har trent og skutt pistol det siste halvåret.

 

Satser på å møte flere hyggelige skyttere til neste helg.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke ta feil, han forteller så jævlig mye skrø- jeg mener, han er så veldig kjekk. :winke1:

 

Greit om jeg tar et NM 2-gun spørsmål her, istedenfor å starte en egen tråd? Satser på det. Trådstarter får heller gi meg kjeft hvis det er upassende.

 

Jeg hører rykter om at det er slik at man må stille i minor eller major med begge våpen, altså at man ikke kan skyte f.eks. Open minor i rifle og Open major i pistol. Er det satt i sten at det er/blir slik, og er folk klar over dette? Jeg hørte det i dag, og ble overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Hørte det samme selv, og tipper de gjør det slik for å gjøre det lettere for seg selv, mtp. scoringen. (skorer alt som en eneste match)

 

Men da har de nok ikke lest regelboka, der står det at det skal scores som to separate matcher, og en combinert.

 

Jeg stusset over ant. stager, og ble skuffet. bare 6 stager med hver er jo litt lite synes jeg.

 

Og så vidt jeg vet så skal det alltid premieres (3) vinnere, vinner av pistol, vinner av rifle, og vinner kombinert.

 

Som igjen betyr at det skal deles ut 3 President medaljer.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lov til å score enten alle i minor eller major i en Tournament. De har gjort en feil med påmeldingen, som de må rette opp før de begyner å legge inn resultater

 

Menn "Kenny" tar feil her, denne matchen er ikke en Grand Tournament, men er Tournament.

 

GT er to separate matcher, der man slår sammen prosentsatsen man får i de separate matchene til en felles liste. Så det blir da tre reultatlister(flere hvis det er flere divisjoner enn en da)

Skal en slik match blir Level 3, så må det være 12 riflestager og 12 pistolstager

 

Tournament(som dette er), scores som en match.

 

NM 2 Gun i 2015 er godkjent av IPSC som en Tournament(ikke GT)

Link to comment
Share on other sites

Har aldri skutt Two-gun tidligere. Godt å se at det ikke bare er jeg som er usikker her.

Hvordan gjøres dette i praksis. Er det en rifle og en pistol del, eller bærer man med seg både lang og kortvåpen til alle stagene? Er stagene ren pistol og ren rifle eller kan det være mix også på en stage?

 

F.eks om det er 12 stager er 1-6 rifle og 7-12 pistol eller kan stage 1 være både rifle og pistol?

 

Også dette med score, dersom jeg skyter major i rifle må jeg også ha en major pistol?

Link to comment
Share on other sites

Du skyter i minor pistol, og major rifle om du vil. Men du må velge en divisjon å skyte i, det betyr: velger du dassrull på en av pangene så stiller du i open med begge.

At du må skyte major/major eller minor/minor er kun et rykte uten hold i virkeligheten (som rykter ofte viser seg å være)

 

Dag en skyter du (feks) med rifle, og dag to med (feks) pistol, sammenlagt beste vinner.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått knota meg til å registrere, men hvilken squad skal jeg hive meg med i? #1 er jo supersquad open, skal skyte standard pistol og rifle, #2 er supersquad standard, med 2 open skyttere.. Har supersquad noe å si? En squad med noen som er villig til å guide førstegangsrifleskytter med litt nerver etter tidlig DQ på OCC2015 er en fordel :)

Link to comment
Share on other sites

Sq2 kan gi deg en bratt men god læringskurve.

Si ifra med en gang du kommer på stage sammen med din sq, om det blir 2 eller 5, at du er fersk og åpen for all info. Har til gode å se noen som ikke får hjelp av enten skyttere og eller ro når en påpeker at en er litt fersk :)

Bare aldri aldri aldri sett fra deg rifla på stage usikret etter endt cof.

Slipp ikke taket i saken før du er sikker på at den er sikret, og eller vist tom og flagg er på plass.

 

Lykke til ;)

 

(PS: nå er du jo ferdig med "din" dq etter occ, så herfra kan det bare gå oppover). :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok ikke valgt supersquad med mindre det er den eneste ledige. De er tiltenkt de beste skytterne slik de som antas å komme øverst på resultatlisten konkurrerer under mest mulig like forhold.

De er nok villig til å hjelpe en mindre erfaren skytter, men samtidig forventer de nok at den som skyter på en supersquad klarer å stå sånn noenlunde på egne bein, for å si det slik.

 

Itillegg vil man ofte føle ekstra press/trykk på en slik squad. Rent personlig så få jeg nok bedre resultat på en annen squad.

Link to comment
Share on other sites

var nå innom matchsiden og så de har skrevet at supersquaden er åpne for alle, så således bør det ikke være noe i veien få å velge dem.

Og arrangørene vil nok balansere squadene slik at de blir omtrent like store så man kan jo risikere å bli flyttet dit. (også sikkert grunnen til de er åpne for alle)

 

Så da kan du velge, gå på supersquaden og se hvordan de beste gjør det, men kan være at man føler presset/stresset blir litt høyere. (Ikke at de andre squadene har dårlige skytter, det er mange bra blant dem)

Link to comment
Share on other sites

NM TwoGun 2015 er over for denne gang.

Riflebiten gikk mildt sagt dårlig, manglende forberedelser må vel sies å være årsaken :)

Pistolbiten gikk noe bedre, til tross for noe irriterende NS og M her og der.

 

Kjapt redigert film, neste riflematch blir nok GoPro montert direkte på rifle, litt teit vinkel på kamera når jeg skulle sikte!

 

 

Takk til Crewet og Squad4 som fylte på med gode råd og støtte underveis :)

 

Møtte masse hyggelige mennesker som jeg håper å treffe på igjen ved senere anledninger!

Link to comment
Share on other sites

Plausibel forklaring, men jeg må nok innrømme både dårlig planlegging og gjennomføring på rifledelen.. Begrensa skytetid og tilgang på rifle/ammo før konkurranse var helt klart en faktor.. Men, morro og motiverende for kommende stevner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...