Stomperud Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Heisann Da har jeg hatt et lite S&W 686 prosjekt gående de siste par-tre årene. Revolver'n er nå så godt som komplett, men jeg fikk problemer når jeg installerte kronen på verket, Wolff fjærsett. Det sa klikk i stedet for pang! Scenario: S&W 686-6. Polert avtrekk og avtrekkstopper. Revolver'n er satt opp med wolff main spring og 13lb rebound spring. Stramma skruen til main spring så langt det gikk Bruker hjemmelada patroner. Fioccihi hylser med bly wadcuttere og federal tennhetter. Klikk! Fikk av 4 av 5 patroner etterhvert, men da hadde tønna gått rundt 4-5 ganger. Skjedde tre-fire ganger forsøk på rad. Har bytta til en 15 lb rebound spring, men det hjelper vel ikke med klikkinga? Andre tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Det kan være mange grunner til at en smith klikker når den får slappere fjærer, selv med federal tennhetter som vanligvis tenner lettest. I farta kommer jeg på disse: -tennhetter som ikke er satt skikkelig i bunn. -for kort tennstift. -endeslark i sylinder. -for stor patronspill. -hane som subber et eller annet sted i ramma. -feiltilpasning mellom hanen og returfjærsleiden, slik at litt av slaget går i returfjæren. -for kort strammeskrue på slagfjæra. ....og sikkert en del annet jeg ikke kommer på i farta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avtrekkern Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Wolf fjærne tåler ikke at du strammer max da bøyer de seg, legg den du har problemer med ved siden av en ny wolf fjær så ser du det med en gang. Det skjer ikke alltid men jeg prøvde 3 av 4 en gang bare for å teste kvalitet. alle 3 bøyde seg. Har fabrikk skrue Kjøp en ny, og stram halveis, og så øk på til alt virker. De originale smitfjærene, om enn noe hardere både varer lengre og tåler at du skrur til helt til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rs.1600 Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Har hatt den mykeste wolfjæra maks strammet i 2 revolvere (586 og 686) i over 1.5 år uten problemer å klikk med federal, hvis den ikke strammes max vil den heller ikke fungere. Med winchester hetter som er nesten like myke klikker ca 1 av 50 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noveske Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Kjøp deg forlenget tennstift. Løser de fleste problemer med Wolff fjærsett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stomperud Posted February 25, 2015 Author Share Posted February 25, 2015 Takker for tips. Jeg har brukt JM fjærer en par år, så jeg tror revolveren ikke har noen spesielle skavanker Så da heller det mot forlenga tennstift. Så da er første ting å finne ut hvordan i huleste man order det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hikkas Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 (edited) Jeg byttet til lenger tennstift i min 686, med ikke noe nevneverdig bedre resultat. Klikk på 2 av 6 hver gang (med federal hette) Endte med at jeg byttet ut wolf fjæra til original igjen. Edited February 25, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 hvor mange mm ned i hylsa sitter tennhetta? hvordan hylse er det? går utifra det er vanlig federal sp? eller gold match? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Jeg bruker originalslagfjær sammen med reboundfjær fra Wolff. Fungerte ikke i DA med Wolff-slagfjær. I tillegg er den vinklet noe anderledes, så hvis man ikke bruker et Hoguegrep, men som i mitt tilfelle et tregrep fra Nill, så kommer slagfjæra fra Wolff i konflikt med den gjennomgående skruen (Hogue har skruen nedenfra, og da merker man ikke noe til dette.). Nå er ikke originalslagfjæra mi helt original. Den har får svak konkav fasong vha litt smergling. Jeg har også oppleved at en Wolff-fjær har mistet spennet. Kjøpte slagfjær til 9mm-eren min, og etter et snaut år begynte jeg å få matefeil. Byttet til ny fjær, og da virket den igjen. Prøvde å få fjær av et annet fabrikat enn Wolff, men selv om jeg bestilte "non-brand", så var det Wolff som lå i pakka. Antar at Wolff er fine greier, men at en og annen serie har feil herding, og alle som har mottatt en dårlig fjær forteller om det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAB Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Har lang tennstift, men byttet til Wilson etter upålitelig funksjonering med Wolf. Har ikke klikk med Federal og Wilson. Wolf har fungert utmerket i en 629, men 686'ene har fungert bedre med Wilson. Litt annen bøy på Wilson synes jeg å huske, funker med Nill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stomperud Posted February 25, 2015 Author Share Posted February 25, 2015 hvor mange mm ned i hylsa sitter tennhetta? hvordan hylse er det? går utifra det er vanlig federal sp? eller gold match? Det er Fiocchi wadcutter .38 hylser. Vanlig Federal Small Pistol. Har ikke malt hvor langt nedi tennhetta sitter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stomperud Posted February 25, 2015 Author Share Posted February 25, 2015 Jeg bruker originalslagfjær sammen med reboundfjær fra Wolff. Fungerte ikke i DA med Wolff-slagfjær. I tillegg er den vinklet noe anderledes, så hvis man ikke bruker et Hoguegrep, men som i mitt tilfelle et tregrep fra Nill, så kommer slagfjæra fra Wolff i konflikt med den gjennomgående skruen (Hogue har skruen nedenfra, og da merker man ikke noe til dette.). Nå er ikke originalslagfjæra mi helt original. Den har får svak konkav fasong vha litt smergling. Her var en ny vinkling. Jeg har bytta til Nil grep på revolveren. JM fjæra funka helt greit med Niel. Jeg kan jo sette på Houge grepet og se om wolff fjørene gjør jobben da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Det er Fiocchi wadcutter .38 hylser. Vanlig Federal Small Pistol. Har ikke malt hvor langt nedi tennhetta sitter... mål, det er veldig relevant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stomperud Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 (edited) Da har jeg testa og målt litt mer Tennhetta sitter så godt som jevnt med hylsa. Skyvelæret forlot ikke streken til 0 mm merket. Edited March 9, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stomperud Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 Her var en ny vinkling. Jeg har bytta til Nil grep på revolveren. JM fjæra funka helt greit med Niel. Jeg kan jo sette på Houge grepet og se om wolff fjørene gjør jobben da? Da har jeg testa med Houge grep. Samma problemet. Neste stop forlenga tennstift! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helon Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Det er utformingen av Wolf fjøra som gjør at skruen ikke klarer å gi nok press. Klipp ut et stykke av en 22 patron og legg i mellom fjøra og skruen og stram til det du trenger. Bruk nå bare Federal hetter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.O.N Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Er tønna rimelig tight, så den ikke ligger å sklir frem og tilbake og blir 'slått fremover'. Da misser man jo anslag på tennhetta. Cylinder endshake kaller man det. Man får kjøpt shims for dette. Det kan jo vere summen av flere ting som tilsammen er problemet og bytte av fjæra var bare dråpen som fikk det til å bli et problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Da har jeg testa og målt litt mer Tennhetta sitter så godt som jevnt med hylsa. Skyvelæret forlot ikke streken til 0 mm merket. Det er ett problem, sett de til -,15 ti 0,20mm. Mine går helt til -0,25mm men da i en 1050. allerede ved -0,10mm begynner jeg få klikk på mine revolvere. 0,00 nekter alle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Er vel uvesentlig hvor dypt de står, om man ikke først spesifiserer målene på hettelommene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaaredump Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Det er utformingen av Wolf fjøra som gjør at skruen ikke klarer å gi nok press. Klipp ut et stykke av en 22 patron og legg i mellom fjøra og skruen og stram til det du trenger. Bruk nå bare Federal hetter. Har samme erfaring. På min 686 har jeg satt en brukt tennhette mellom skruen og Wolff-fjæra, har funka uten funksjoneringsfeil i flere år nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stomperud Posted March 25, 2015 Author Share Posted March 25, 2015 Heisann Da satte jeg inn bunnen til en .22 tomhylse på strammeskruen samt satte inn en forlenga tennstift. Nå går revolver'n feilfritt og er en fryd å bruke Takk for hjelp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarO Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Hva blir avtrekksvekten i DA med Wolff-fjærene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinJ Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Hvor stor er en fisk? Avtrekket blir lettere, men vil variere fra revolver til revolver, rebound fjær har også sitt å si, disse finnes I mange ulike styrker. Kjører selv Wolf reduced mainspring og 11pund rebound på min mod19, det smeller hver gang, men jeg har en teori om at hanemontert tennål er mer tilgivende Ift til lettere fjærer. Gratulerer med dagen folkens . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarO Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Har nettopp fått tak i en 686-4 Target Champion DL med tunet avtrekk. Avtrekket er glatt og fint, men føles likevel ganske tungt, spesielt enhånds. Er målt til over 5kg. Denne har tennnålen på hanen. Vurderer å bytte til Wolff fjærsett i håp om at det da blir litt lettere å trekke av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geco5 Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 (edited) Hva blir avtrekksvekten i DA med Wolff-fjærene?Hvor stor er en fisk?Avtrekket blir lettere, men vil variere fra revolver til revolver, rebound fjær har også sitt å si, disse finnes I mange ulike styrker. Den med fisken, er vel en dårlig sammenligning! GunnarO tenker vel ikke på gram, eller titalls gram. Men noen hg, i forskjell, eller ennå værre - kg i forskjell, har stor betydning. Det er jo forskjell på et dobbelt action avtrekk på ca 7,5 kg og et på kanskje 2,5 kg. Er det ikke? Så skal andre ha interesse av slik "tuning", bør dere også kunne oppgi vekten på deres avtrekk, så de har noe å sammenligne med og om dette er noe for dem. Edited May 17, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geco5 Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Har nettopp fått tak i en 686-4 Target Champion DL med tunet avtrekk. Hva mener du med "tunet"? Kun polert, eller er det også byttet fjærer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geco5 Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 TS. Jeg har ikke brukt disse Wolf fjærene, men skjøt mye dobbelt actoin med revolver tidligere. Spessielt på 70-tallet og da mest i praktisk. Men jeg undrer på hva som er fordel, med en slagfjær fra wolf? Den orginale kan da justeres ned, til nødvendig slagstyrke. At returfjæren blir justert, eller byttet forstår jeg. Og det fordi jeg anntar du ikke skal bruke den til virkelig rask skyting, men til dagens feltskyting. Kanskje du skulle sette inn den orginale bladfjæren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vbn Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Men jeg undrer på hva som er fordel, med en slagfjær fra wolf? Slagfjæra fra wolf er noe mykere i oppdraget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geco5 Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 (edited) Mykere oppdrag? Da mener du vel at den er mer "spenst" da? Tja.... Er det noen som har målt forskjellen i gram (vekt)? Spent på resultatet. Editt: Burde kanskje ha nevnt, at jeg er litt skeptisk til den orginale rusfrie slagfjæra. Jeg bytter ut, med ikke-rusfrie fjærer. I dette tilfellet ville jeg skaffet en slagfjær fra 586. Edited May 17, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarO Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Har nettopp fått tak i en 686-4 Target Champion DL med tunet avtrekk. Hva mener du med "tunet"? Kun polert, eller er det også byttet fjærer? Etter vekta på avtrekket å dømme, er det nok bare polert. Har justert ned vekta med skruen som går mot bladfjæra til under 4 kilo, men har ennå ikke fått testet at det smeller hver gang. Men styrken på returfjæra har vel også innvirkning på den totale avtrekksvekten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geco5 Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Du må jo teste på banen, hvor langt ned du kan stille slagfjæra. Når du har en styrke som så vidt klarer å tenne alle 5/6 skuddene, kan du vri om min., en kvart omdreining til på stillskruen. Prøv så på trening (noen hundre skudd), får du klikk, still en kvart omdreining til. Og når det er gjordt, er returfjæra det er mest å hente på. Men, ikke kapp den du har. Enten så kjøprer du ny orginalfjær og kapper på den gradvis. (Her trenger du tips fra andre) Eller så kan du jo bruke en uorginal som Wolf. NB! Nevnte det ikke tildligere kommentarer, men det er nok en fordel å bytte den rustfrie slagfjæra, med en fra 586. Den er mer "spenstig" enn de rustfrie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Slagfjæra i 686'n min er akkurat like blå som den som sitter i 586'n. Hane og avtrekker er heller ikke rustfrie, ser flammeherdet ut. Bortsett fra løp, tønne og ramme, så er det de samme delene som sitter i 586 og 686. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geco5 Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Slagfjæra i 686'n min er akkurat like blå som den som sitter i 586'n. Hane og avtrekker er heller ikke rustfrie, ser flammeherdet ut. Bortsett fra løp, tønne og ramme, så er det de samme delene som sitter i 586 og 686. Det er ukjent for meg, at fabrikken har begynt å levere slagfjærene til rustfrie våpen i vanlig fjærstål. Jeg måtte bytte både i mod. 66 og i 686. Der var alt rustfritt. Men det er noen år siden, så kanskje de har endret praksis. Men, da er det jo bare for TS å sjekke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinJ Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Mener å ha lest at Smith gikk bort ifra endel rustfrie støpte deler etter en del brekasje, en kompis kjøpte en 686 2,5" i fjor, denne har ikke rustfri hane i hvert fall. Dersom jeg husker riktig leste jeg dette på et utenlandsk forum, så ikke ta det for den absolutte sannhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.