Jump to content

Starte med dynamisk


P226

Recommended Posts

Og det.beste i Norge som også bruker kydex, gjør kanskje også en feil?

For en ny skytter gir ikke ett race hylser noen fordel som rettferdiggjør prisen

prisen. Men dessverre er det mange som vil kjøpe seg resultater....

 

Todd Jarret trekker på under ett sekund fra ett level III sherpa hylser. Dvs knapp han trykke inn og tommelskjold han må dytte bort. Det er bare snakk om trening.

fra vanlig kydex var vel trekket på 0,6sek. Tror du virkelig han hadde klart det på 0,4 fra ett racemaster??

Link to comment
Share on other sites

Og det.beste i Norge som også bruker kydex, gjør kanskje også en feil?

For en ny skytter gir ikke ett race hylser noen fordel som rettferdiggjør prisen

prisen. Men dessverre er det mange som vil kjøpe seg resultater....

 

Todd Jarret trekker på under ett sekund fra ett level III sherpa hylser. Dvs knapp han trykke inn og tommelskjold han må dytte bort. Det er bare snakk om trening.

fra vanlig kydex var vel trekket på 0,6sek. Tror du virkelig han hadde klart det på 0,4 fra ett racemaster??

 

Jeg tror ikke han klarer 0.4 i racemaster nei. Jeg sa "potensielt".

Må også tenke på at Todd Jarret har drevet siden lenge før jeg ble født..

 

Jeg har heller aldri sagt at racemaster el.lign er overlegent kydex, men det er enklere ved eventuelle våpenskifter, og det er mye flere justeringsmuligheter enn de fleste kydexhylstre. Dvs større muligheter for personlig tilpasning. :)

 

BSPS BOSS har endel justering da, så det finnes.

 

Men som jeg har sagt tidligere, det er ikke 12 trekk som taper et stevne.

Link to comment
Share on other sites

Think! Argumentasjonen gir ikke mening. Et Blade-Tech eller tilsvarende Safariland vil forhindre flere feil enn de begrensninger det gir hos en nybegynner.

 

Jeg gikk vekk fra "racehylster" i 2005, og føler vel ikke riktig at det har gitt meg noen begrensninger...

 

Even Skaarer

Link to comment
Share on other sites

Argumenta til neve (Even Skaarer) er gode. Eg har holdt mange godkjenningskurs dei siste tre åra og mi erfaring tilseier følgjande til nybegynnarar:

 

- kjøp eit solid og enkelt hylster som er i samsvar med reglane (dekkjer avtrekkarbøyle etc.). Og pass på at pistolen sit så pass fast at den ikkje dett ut sånn utan vidare..

 

- unngå typiske "tenestehylster" med stropp (etter reglane skal då stroppa vere på ved start)

 

- om du vil kjøpe eit "race-hylster", gjer det i god tid før kurset/bruk og lær deg å tilpasse og bruke det i god tid før du skal bruke det!!

 

Det er unødig stor fokus på hylster og trekk/tid det tar for trekk for nybegynnarar. Om eit trekk tek 1, 2 eller 3 sekund har lita betydning for sluttresultatet for ein nybegynnar.

 

Mitt hovedpoeng er altså å redusere fokuset på hylster for ein som skal inn i sporten. Skaff eit enkelt, solid og greit som funkar!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nybegynner innen dynamisk og slik tenkte jeg. (kun et level 2 og et level 3 stevne i år og kursen ble tatt i februar)

Bruke Glock da det er et våpen jeg er vant med og kan skyte med, det er heller ikke noe sikringer og annet å tenke på. Et hylster der jeg slipper tenke på, det bare er der, ikke noe lås eller annet der. Bare å pute våpenet ned i og bare å trekke det opp igjen når pipet høres. Med et enkelt og brukervennlig våpen og hylster kan jeg fokusere på alt annet på stagen og ellers på stevnet.

 

Jeg valgte en rigg fra DAA, og har nå 2st, en til Glocken til IPSC og en til CZ til PPC.

Link to comment
Share on other sites

Kjør den hylstertype du har, det er perfekt, og koster lite.

Når du skal ned og kose med grus og sand på lave luker så trenger du ikke tenke på om det kommer dritt i mekanismen.

Men en gjør jo som en vil heldigvis, vil en heller bruke penger på fancy utstyr fremfor å bruke penger på ammo, så er jo det et valg hver enkelt gjør ;)

 

Belter? DAA er noe av det bedre, men Safariland sitt nye sportsbelte, 334 er enda bedre! Det står på handleslisten!

Du vil ikke ha noe som er mykt, men så stivt som mulig!

Beltet får du hos Capsicum i Haugesund. Send dem en mail eller ring dem på mandag som kommer.

Dem har også et som heter ELS som. Har blitt populært i toppen i Skandinavia om dagen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt inn safariland belte 334, så takk for anbefalingen :winke1:

Jeg ser at hylsteret jeg har er veldige trekt, jeg sliter til tider og få pistolen ut. Men når jeg ska ha nytt så blir det et enkelt alla safariland / bladetech. Jeg har nok og tenke på som fersk dynamisk skytter.Så jeg vil helst ikke måtte tenke på er pistolen låst eller ikke i et race hylster.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

hvor mange magasin og mag holdere anbefale dere?

jeg har i dag 3 magasin og 2 mag holder, men jeg ser at det er en del som har flere magasin og mag holder

innen Production

så spørsmålet er da, holder det med det jeg har eller bør jeg kjøpe inn flere magasin og holdere

Link to comment
Share on other sites

Personlig vil jeg ha 4 mag totalt og 3 holdere som et absolutt minimum til Production, men du klarer deg nok greit med 3 og 2 også. Selv bruker jeg 4 magholdere og 4-5 mag avhengig av stage. Jeg har vel enda ikke da måtte bruke det bakerste magget, det er nok mest mentalt i at da vet jeg at jeg er forberedt hvis jeg skulle tabbe meg ut og bytte feil, miste mag eller lignende. Ser ingen grunn til å spare inn der, et ekstra mag og en holder koster ikke all verden. Se på Ben Stoeger på WS; hvis du vet du trenger 2 mag, så still med minst 3. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fire holdere og fire mag på meg, men har flere mag i bag.

 

To ganger har jeg opplevet at magasinforlengeren har sprukket. Da er et veldig greit å bare hente et nytt mag fra bag uten noe stress.

 

Det fjerde bak bruker jeg til å legge inn den første patronen med ved lading før jeg tar et av de andre. (jeg er i standard klassen så har fulle magasin)

 

Har også opplevet (sett mange andre også) få ufrivillige magdropp. Da tas et nytt mag kjapt fra beltet og man begynner ikke å stoppe opp for å plukke opp noe fra bakken. (er ikke alltid man tenker på pekevinkel når man har fokus på å plukke opp et mag)

Link to comment
Share on other sites

men da får jeg bare bestille inn et magasin og magasin holder

så slipper jeg å tenke mer på om jeg trenger flere magasin :)

da blir det litt og bestille inn denne gangen og, magasin pluss mag holder og timer.

 

en trenger en del mer utstyr innen dynamisk enn det jeg er vant med fra standard baneskyting :? men det er nå litt av game det og :wink:

Link to comment
Share on other sites

Angående utstyr så er det ofte like greit å begynne smått, ofte er det en forskjell på hva man tror man trenger når man begynner, og hva man finner ut at man trenger/foretrekker etter man har holdt på en liten stund...

 

Enda ett argument for ekstra magasin er "Hot range", altså to stager på rad. Da er det veldig greit å ha 4 mag på seg..

Link to comment
Share on other sites

men da får jeg bare bestille inn et magasin og magasin holder

så slipper jeg å tenke mer på om jeg trenger flere magasin :)

da blir det litt og bestille inn denne gangen og, magasin pluss mag holder og timer.

 

en trenger en del mer utstyr innen dynamisk enn det jeg er vant med fra standard baneskyting :? men det er nå litt av game det og :wink:

 

kjøp så du har 6 magasin, alltid greit å ha ekstra hvis noe ryker på ett nm eller uansett konkurranse... og magasin er uansett forbruksvare.. må byttes ut før eller senere, får fort juling/blir tråkket på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...