Jump to content

Avlivet Quattro igår


Poacher

Recommended Posts

Heldigvis har jeg ikke hatt hunder som jeg har måttet avlive av samme årsak som trådstarter.

 

Noen hunder har dessverre måttet bli avlivet pga. sykdom.

 

I motsetning til mange andre - så er jeg så veik at jeg ikke får meg til å skyte mine egne familiemedlemmer.

 

Jeg har vært så feig at jeg har latt andre gjort det for meg - da jeg har aversjoner mot å ta livet av noen som virkelig har stått meg bi i alle år.

 

Men så har jeg heller ikke vært i samme akutte situasjon som trådstarter.

 

Jeg har full forståelse for at noen velger å gjøre det selv - da det kun er du, hunden og de vante omgivelsene som er rammen rundt "sermonien".

 

"Jaktlykke" nevnte noe om alderdom.

 

Min siste tjenestehund - forøvrig en schâfer - var "tålmodigheten selv" - og hadde en alder av 9,5 år.

Èn dag - på campingplassen - hoppet "Kaptein Sabeltann" ut fra vinduet i nabovognen (en gutt på 7 år som hadde fått sverd og flagg til bursdagen) - og landet på ryggen til min hund.

"Marco" snudde seg - og laget et lite skrubbsår på pannen hans.

Moren til K. Sabeltann - kom ut - og beklaget "Kapteinen`s" oppførsel - og klappet "Marco".

 

Hvilken mor!!!!!!!

 

Dagen etterpå - så jeg at "Marco" haltet - og dro til veterinær.

Det endte med at jeg måtte la den avlive - da den ene foten var full i kreft.

 

Dette hadde jeg overhodet ikke lagt merke til - da vi var på en telttur sammen to dager tidligere.

Og teltturen innebar kløv i 7 dgr. - før vi kom tilbake til c. vognen og fikk "rengjort oss".

 

4 mdr. tidligere - hadde begge oss risikert livet i fjellet - for å berge en gutt på 15 år.

Hunder som man lever dagstøtt med - og som har hjulpet èn mye i arbeid - samt begrenset/avverget skade på egen person - blir ganske mye verdt!

 

Selvsagt får man følelser for alle hunder man har - men jeg tror faktisk at hunder som er med på jobb hver gang du selv skal på jobb - blir et større bindeledd enn et jakthund.

 

I tillegg til mine tjenestehunder - har jeg selvsagt også hatt jakthunder i samme tidsrom - men må ærlig innrømme at tjenestehundene har hatt mer betydning for meg gjennom årene.

 

Sammen med minstejentene - har jeg anlagt en "gravplass" på en myr bak huset.

Der ligger endel hunder, noen katter og et par marsvin.

Link to comment
Share on other sites

Vil takke dere alle for støtte, både i tråden her, på sms, mail og tlf.

 

 

Som info, så skal jeg ikke ha ny hund pr.d.d

Det er rett å slett ikke mulig med min jobbsituasjon. Jobber skift og lange vakter uten mulighet til å ha den med på jobb.

Og begynne med en valp da, lar seg ikke gjøre. Jeg har rett å slett ikke hjerte til det.

 

1.innlegg er oppdatert etter "sykebesøk" idag.

Link to comment
Share on other sites

Kondolerer. Tøff avgjørelse. En ting å ha bestemt seg for at slik skal det gjøres, noe annet faktisk å gjøre det når en slik situasjon oppstår. Er sikker på at Quatros handling hadde med alder og sykdom å gjøre. Min Wolfgang (også han dachs) døde i sommen nær 13. Hadde hjertefeil som han døde av, men begynte å bli agressiv, så jeg kunne fort kommet i samme situasjon. Håper du holder minnet hans i hevd (er jeg sikker på).

Wolfgang er begravet i hagen og venter på minnestein fra exen. Har det forøvrig som deg m.h.t. ny hund, går ikke å være aleine og skulle ha ansvar for oppdragelse av hvalp når en arbeider skift og ikke kan ta med seg på jobb. Men en gang Dachs, alltid Dachs.

Birger

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kondolerer med alle som går igjennom dette. Jeg møter meg selv i døra hver gang jeg leser slike tråder. Det er helt jævlig!

Jeg har kondolert med deg før, Poacher, men jeg skal innrømme at det tok litt tid før jeg orket å lese hele hendelsen..... :|

 

Få deg en ny kompis! Det tok tid for meg å bli klar for en erstatter, men hun spretter rundt i heimen her nå og er rampete som få.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig trist å lese , jeg sitter og skriver og ser ned på gulvet og ved foten min ligger det også en dachs og da kommer tanken med en gang at enn om det var min hund som bet .

En tøff besluttning tok du men tror det er den riktige og metoden står det respekt av .

Men sørgelig trist :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...