Jump to content

P4 har radiodebatt om strengere våpenlov i Norge kl. 12


Grevling

Recommended Posts

Jauda. 25mins inni programmet og alt man har hørt er Michael Jackson og reklame. Det minner meg på hvorfor jeg virkelig misliker radio. Skal det gå i denne hastigheten blir jeg gammel før programmet er ferdig :|

 

BB John

Jeg har faktisk blitt en sterkere tillhenger av P1 / Opplandsradioen p.g.a all reklamen på de kommersielle kanalene....

Lukter jeg kamferdrops her?

Link to comment
Share on other sites

25mins inni programmet og alt man har hørt er Michael Jackson og reklame. Det minner meg på hvorfor jeg virkelig misliker radio.

Sier du "kommersiell reklameradio", er jeg enig. Sjøl hører jeg helst på NRK P2, der er det substans istedenfor pjatt og lettspydd musikk. Dagsnytt Atten på P2 hadde et bra innslag om saken i går, finnes på http://www.nrk.no/nettradio og på http://www.nrk.no/podcast

 

P4-opplegget hittil er ihvertfall f... så tynt, jeg blir ihvertfall provosert av spørsmålsformuleringene fra programlederen. Og særlig annet har det ikke vært :roll:

Link to comment
Share on other sites

Vart litt bedre ja, men litt merkeleg at folk ikkje klarer å vere konsekvente.

Det må da vere lov å seie at hobbyen er ein interesse.. det fins folk som har veldig mange frimerker og.. eg har nok med eit hefte.. ( langt ute, men likevel :) )

 

Det blir vel ulovleg å vere interessert i våpen. Da er du automatisk interessert i å drepe folk..

Link to comment
Share on other sites

Steike vansklig å komme med fornuftige agument når programleder bevist styrer en bort fra problemet. Prøvde nå å belyse at lov rammer lovlige våpen, mens ulovlige våpen (som er det egentlige problemet) blir oversett. :roll:

 

(håper det ikke var meg som var hjerneskadd? I såfall tror jeg jeg for fremtiden får holde meg til tastaturet).

Link to comment
Share on other sites

Eg er ser at et blir vanskeleg når ein ikkje slepp til.

Eg prøvde å diskutere jakt med ein kar for ei stund sidan som likestilte jakt med utrydding av ulv.

Var ikkje lett å komme gjennom der heller.

 

Det var nokon som prøvde på fornuftige argument høyrte eg, men eg er veldig uening i at andre skal ta vare på våpenet mitt for meg.

Spesielt ikkje innlåst hos heimevernet eller på skytebana. Det blir jo litt av eit logistikkproblem og.

 

Og Vinge.. var nok ikkje du som var hjeneskadd. Du gir i alle fall ikkje noko intrykk av det på denne sida..

( da må dei i tilfelle komme å hente våpena dine :) )

 

Alt i alt er eg enig i at våpenloven i norge stort sett er bra nok. Farlege folk og folk som har uærlege hensikter prøver me å luke vekk så godt som råd, men systematisk planleggande folk er farlegast. Spesielt slik som han i Finland.

Link to comment
Share on other sites

Ah, så det var deg ja? ref dialekt og: Bosted: Nær Ålesund (Haram komune)

 

Hvordan var opptakten til at du kom på lufta? ble du instruert i forhold til hvilken vei diskusjonen skulle gå ?

Hun som tok telefonen ville vite hvilket syn og synspunkt jeg hadde, og det var hun som da plasserte meg etter tullingen med 20k patron priser.

 

 

P.s slike som i Finland går det overhode ikke å gardere seg i mot (da må de i såfall gjøre grove feil).

Link to comment
Share on other sites

Steike vansklig å komme med fornuftige agument når programleder bevist styrer en bort fra problemet. Prøvde nå å belyse at lov rammer lovlige våpen, mens ulovlige våpen (som er det egentlige problemet) blir oversett. :roll:

Jeg synes du gjorde det bra, vm. Var ikke din feil at programlederen var mer ensporet enn Krøderbanen og mindre forutsigbar enn en tung ADHD-pasient uten medisinering...

Link to comment
Share on other sites

jeg hørte ikke denne debatten, men jeg har hørt andre debatter i radio hvor programlederen enten bytter standpunkt hele tida for å holde kangelen på et visst nivå, eller har bestemt seg på forhånd den ene eller andre veien og slakter de som har argumenter i mot.

sånt er irriterende å høre på.

 

hvordan gikk programmet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...