Jump to content

Pardini VS STI 9mm?


ZerBlatt

Recommended Posts

Tenker å bytte ut min gamle velbrukte CZ75 pre B til ett litt mere modern jern og har funnet ut at det enten må bli en GT9, Trojan, Spartan eller Targetmaster. Jeg regner med at de fleste vil si at Targetmasteren er den beste pistolen, men den er jo forholdsvis dyr, så dersom ikke onkel fra Hamar ringer onsdag eller lørdag må jeg nok gå for en av de andre. Såvidt jeg vet er det bare GT9'en og Targetmasteren som kommer med 6"løp. Vil gjerne høre om jeg tar feil. Uansett mitt spørsmå er om hva som anbefales? Har skutt med Pardinien flere ganger og liker den godt, men vil gjerne høre erfaringer med STI'ene. Hvordan er dem I forhold til Pardinien, og kan man skaffe 22.kal konverteringssett til dem?

Link to comment
Share on other sites

Hater target masteren. Rekylfølelse pipeløft med 6" 19/2011 i 9mm er for meg fryktelig, får følelsen av å vente på at våpenet skal komme på skiva igjen (Eller sleiden drar seg frem så siktet er på plass igjen). Andre digger den, kort sagt potensielt fryktelig eller digg. Må prøves i feltløype med dårlig tid, da merker en om slike ting er ett problem med alle våpen.

 

Har pc45/9 (5" gt45/9) og har skutt med pc9 (5" gt9). Og ville ha gått for GT9 om jeg var deg, men først prøve prøve og prøve våpen. Vi er skapt forskjellige, det må man ta høyde for. ;-)

 

GT 9 og 45/9 er som sig x-six rene felt maskiner, 19/2011 er i utgangspunktet ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler uten tvil STI Trojan 6".

Fantastisk avtrekk, 6toms løp, mye lettere enn targetmasteren og super presisjon med nesten alt jeg har putta i den. Pga tung sleide og liten patron har den litt treg sleidevandring/"seig" rekyl. Med letta sleide slipper du det problemet.

 

Skal legge ut et bilde av min til inspirasjon.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke Pardini, men kan anbefale både STI Trojan 5" og 6" og STI TargetMaster... STI Spartan er nok litt mindre STI. Den er bygget på Fillipinene av Armscorp og er ikke av samme kvalitet.. Spartan kommer bare med 5" løp..

Når det gjelder "seig" sleidebevegelse på 6" så blir "problemet" (om det er et problem) helt borte om man letter sleiden så sleidevekten blir som på en 5".

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe problem at sleidevandringen er så treig, det er mer en vanesak :)

 

Her er bilde av min Trojaner som gå som ei stråle:

sti_trojan_6.jpg

 

Sleiden veier litt mindre enn en 5" sleide og treg sleidegang er absolutt ikke noe tema.

Jobben er gjort av Olav på PVAS.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...