Jump to content

Frustrasjonstråd mot Schau.


beagle

Recommended Posts

Treng ein liten utblåsing mot Schau nå! Bestilte 200 Sako SHH 180gr kuler i cal. 30 hos den lokale våpenlangeren min, saman med 1000 tennhetter. Dette var i byrjinga av august. Fekk tennhettene etter 1 veke. Kulene skulle komme om ikkje så lenge var beskjeden fra Schau. I dag så var eg og etterlyste kulene, kunne vore moro å fått lada opp litt meir ammo til jakta. Det var ikkje kommet noko enda. Men som den serviceinnstilte personen han er så vart Schau ringt og purra på kuler men seg høyrde på.

Kuler hadde dei ikkje på lager, men dei var bestilt. Alt bra så langt. Men det var med levering til våren :evil: .

 

Det er heilt utruleg at ein innportør av kuler ikkje har kuler på lager.Og spesielt rett framfør jakta. Har heldivis såpass mykje ammo ferdig at eg normalt skal klare meg. Men er eg uheldig og må skyte inn rifla på nytt så minkar det stygt på beholdningen.

 

Tok dei over innporten av Sako berre for å irritere kundane sine med dårleg service?

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo tenkes at det har vært større etterspørsel etter kulene enn schou først hadde trodd, og er de tomme for kuler så er de jo de tomme for kuler. Er ikke så mye mer å gjøre for dem heller enn å bestille dem inn igjen å vente på at de ankommer. Forstår frustrasjonen din, men tror nok neppe at schou har gjort dette med vilje.

Link to comment
Share on other sites

Har forståelse for frustrasjon til trådstarter, men det blir kanskje litt feil å henge ut Schou her. Grunnen til at de ikke får kuler før til våren er jo at Sako ikke er i stand til å levere kulene til dem. Vi må også huske at vi bor i et knøtt lite land som ikke har førsteprioritet fra produsent, dessverre...

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde å skaffe meg 225 grains Swift A-frame i .358 for en tid tilbake. Jeg bestillte på i allefall 3 steder uten av det hjalp. Både på nett og i forretning. Etter noen måneder fikk plutselig alle. Var fabrikken det stod på. De som imponerte meg mest var et svensk nettsted som etter flere måneder spurte om jeg fortsatt var interessert i kulene :D

 

35 VRM

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var i våpenbransjen var Schou den absolutt verste leverandøren av dem jeg handlet fra.

Man bestilte varer og dem sendte raskt en ordrebekreftelse på faks med leveringsdato en uke fram i tid.

Etter en uke kom deler av bestillinga og det som var satt på rest kunne ikke leveres opp mot 8 mnd (dvs. neste år) Det var spesielt irriterende når man hadde et salg der man fikk rifla og ikke kikkersiktet kunden ønsket. Dette skjedde alt for ofte til at det var noen hendige uhell.

Tidligere Sakoimportør Aaberg (nå Antoio Zoli) vil jeg anse som den beste.

Der fikk man umiddelbart vite om varen var på lager og evt. leveringstid.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var i våpenbransjen var Schou den absolutt verste leverandøren av dem jeg handlet fra.

Man bestilte varer og dem sendte raskt en ordrebekreftelse på faks med leveringsdato en uke fram i tid.

Etter en uke kom deler av bestillinga og det som var satt på rest kunne ikke leveres opp mot 8 mnd (dvs. neste år) Det var spesielt irriterende når man hadde et salg der man fikk rifla og ikke kikkersiktet kunden ønsket. Dette skjedde alt for ofte til at det var noen hendige uhell.

Tidligere Sakoimportør Aaberg (nå Antoio Zoli) vil jeg anse som den beste.

Der fikk man umiddelbart vite om varen var på lager og evt. leveringstid.

 

 

Ja, ikke sant! Og Aaberg forholdt seg jo til samme Sako som Schou gjør nå.

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på sutrekoret her :D

 

Har et par ganger prøvd å bestille noen reservedeler til RCBS ladepresse.

Fikk klart inntrykk av dette hadde de på lager eller det ville komme i løpet av en mnd, ok det kunne vel ikke vente at de hadde komplett delelager.

 

... har ikke fått noe enda....

 

1. gang var for 7 år siden

2. i mai i år

 

 

Fikk hjelp på Midway, til å skaffe det jeg trengte, var i min postkasse uka etter :D:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det blir litt feil å henge en leverandør fordi din lokale forhandler har lovet deg noe som ikke er på lager. Hvis noen hos Schou har lovet en leverandør noe som ikke er på lager er jo det merkelig.

Jeg har også vært på jakt etter den SHH kula. Jeg kontaktet Schau direkte, og fikk en utmerket sørvis. Etter å ha sjekka data’n kontakta selger lageret direkte for å dobbeltsjekke lagerbeholdning. Da han ringte meg opp igjen tre minutter etterpå hadde selger funnet fram lista over hvem i landet som hadde fått de siste partiene med nevnte kuler, med telefonnummerene klare.

 

Jeg forstår at det er behov for å få ut frustrasjonen når man ikke får tak i det man trenger, men at en leverandør ikke har varer på lager skjer for de fleste i bransjen, og når det gjelder ladekomponenter er det jo heller regelen en unntaket at det man trenger ikke er på lager.

Det er et stort problem at leverandører ikke har det vi trenger på lager, eller ikke leverer etter avtale osv, og det kan de gjerne få pepper for, men jeg synes det blir for ensidig å gå så direkte på en enkelt leverandør.

 

Det er viktig å huske at de fleste leverandører har både fornøyde, og missfornøyde kunder. :wink:

 

Edit: liten justering.

Link to comment
Share on other sites

Det å henge ut en leverandør, er etter min mening helt greit, hvis det er saklig vel-og-merke.

Er det ikke derfor vi har forum da? For å utveksle erfaringer, osv.

Det er lov å være kritisk, men det hender at noen leverandører går på en smell, det skjer selv den beste.Kanskje leverandøren burde gitt litt mer informasjon? Ellers er det ikke stort de kan gjøre, med mindre de har tryllestøv på lager.

 

Litt offtopic, en bekjent hadde leveringsproblemer fra jaktdepotet, hvor tydligvis kundeservice kunne vært noen hakk bedre.

 

En bekjent av meg bestilte kronograf for 2mnd siden, etter masse eposter frem og tilbake og x-antall telefoner, ble det ingen løsning.(Selv har jeg blitt godt tatt imot pr.tlf tidligere)

 

Vedkomne ble lei, og trodde aldri at det ville komme noe fra jaktdepotet, så det ble bestilt fra midway. Uka etter kom det to pakker en fra midway og en veldig sein pakke fra jaktdepotet. Lovlig seint for sistnevnte.

 

Så da ble det til at jeg kjøpte kronografen som var "til overs".

 

Hvis en skal sammenligne, så har begge saker til felles: DÅRLIG KOMMUNIKASJON!

Med fare for å terge på meg noen nå, så ønsker jeg alle en fortryllende dag! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Jeg tror noe av problemet ligger i at kunder, som meg, forventer at leverandør har det samme komplette assortiment som beskrevet i deres katalog. Selv om jeg vill anta at store leverandører som Schou prøver og opprettholde et komplett lager, er dette svært leverandør/produsent avhengig. Årsakene er mange: Global etterspørsel, produserer produktet kun en periode i året, Norge blir nedprioritert i forhold til større kunder blant annet.

 

Det som skaper harme hos folk er lokale butikker litt for skråsikre på at leverandør har på lager. Kunden burde alltid gis et forbehold om at lageret kan være tomt for den aktuelle vare. Noen butikker gir også ut dato for levering som om det skulle være en bekreftet dato (periode).

 

Tror våpenhandelen har mye å lære av Hardware handelen – Gode oppdaterte sider som i de aller fleste tilfeller stemmer overens med/er koblet opp mot lageret (forbehold: ingen regel uten unntak).

Her skilles det også på forventet leveringsdato og bekreftet leveringsdato. Midway er her en av dem som har forstått dette.

 

God logistikkløsning er et nøkkelord, I 2008 må en som kunde forvente at detaljhandelen har oversikt over hva som er tilgjengelig, når det er antatt og bekreftet tilgjengelig. Steinalder løsninger som at dem må ringe for å høre, gule lapper og kundekonsulentens hukommelse er ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

Som PangPang sier er kritikk greit så lenge den er saklig. Problemet er bare å vite hvem som egentlig er den skyldinge. Er det butikken som somlet med bestillingen, importør som ikke gidder å sitte med lager eller fabrikken som ikke kan levere? Og hvem sa egentlig hva til hvem?

 

At det tidvis er tomt på lager må man bare akseptere, vi snakker om et segment med ekstremt stort utvalg, mange aktører og et begrenset marked. Men at enkelte aktører åpenbart gir "beng" i alt annet enn det mest alminnelige er det heller ikke noen tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det blir litt feil å henge en leverandør fordi din lokale forhandler har lovet deg noe som ikke er på lager. Hvis noen hos Schou har lovet en leverandør noe som ikke er på lager er jo det merkelig.

 

Hengast bør som hengast skal :!:

 

Min forhandler ringte inn bestillingen medan eg høyrde på. Hadde ikkje bestilt hos ham om han ikkje var lovd leveranse fra Schau.

Når da han vert fortald at jo det venter me inn i løpet av kort tid så vart varene bestilt fra dei.

Kunne sjølvsagt bestilt det fra ein annan butikk, men prøver å støtte den lokale butikken. Er ikkje mange kronene det er snakk om for han i fortjeneste (200 kuler). Men når han konkurerer på pris og ikkje minst service så handler eg der.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo den du bestiller hos du må forholde deg til.... visst han ikke kan garantere levering innen rimelig tid er det mye bedre service å si at du ikke klarer å skaffe det, enn å love ut noe du ikke kan holde!!! det er i allefall min mening..... :roll:

 

Utifra det Beagle sier her er det jo Schau som har lovet noe de ikke kan holde----- altså dårlig service i mine øyne!!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

jeg har også bestillt en del varer fra Schou, da igjennom jakt og friluft. ansatte der ringer til schou når jeg er der å lurer på om de har varen inne, og normalt sett svarer de ja på det meste. da sier den jeg bestiller av at de må sende den med neste leveranse som alltid er førstkommende torsdag. jada, ikke noe prøblem det! MEN så kommer torsdagen og ikke mine varer, neste torsdag ikke noe varer, hvis jeg er heldig så kommer det etter 3 uker.. og dette er tålig frustrerende når de sier at det kommer om 3-4 dager.. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hvis en selger sier det ikke er på lager i butikk: Tenk alternativer.

Hvis en selger sier at importør ikke har på lager: Glem hele greia.

Hvis en selger sier det "NORMALT" tar 1-uker: Anta at han bare vil logge et salg.

 

Det er blitt litt for lettvint at selgere dekker seg bak "det tar NORMALT".......

Det er like useriøst som media som skriver i "PÅSTAND FORM" og dekker seg juridisk ved å sette et "?" bak påstanden.

 

Veldigt ofte så vet dem at varene ikke kommer på år og dag og dem kynisk

vil logge et salg. Det er det dem blir målt på.

 

At kjøper sitter med et problem gir dem blaffen i. Dem har dekket seg bak utalelsen at det "NORMALT" tar 1-2 uker eller tilsvarende.

 

Kjøp ingenting man ikke får med seg. Nå var ikke dette spesifikt rettet mot schau, men mere generelt. Det oppleves likt uansett hva man kjøper.

 

Stol ikke må noen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...