Jump to content

sprekk i 22lr hylse.


hjorten24

Recommended Posts

Da er det nok det jeg også tenkte at den var gammel. Slik ammo bør du ikke bruke.

22 lr er billig og det er forbruksammo. Kjøp deg noe ny ammunisjon :winke1:

Link to comment
Share on other sites

For mange mange mange år siden (Jeg var 3-4 år eller mindre) og skulle skyte med salongrifla (selvsagt med gamlingen som passer på) så skjøt jeg på blink, men så var det et skudd som hørtes så rart ut. Og armen min var bare blod takket være brennende krutt som fyk ut av patronen som sprakk. Det var enten gammel Thunderbolt eller Stinger, for det var kun de typene som vi hadde.

 

Men hindret dette fra meg den dag i dag å være den best bevæpna mannen i bygda jeg bor? Nei! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er stingler kule. Ja den er temelig gamald, sikert frå 20-30 tallet.

Oi.. ja, da er det ikke så rart..

 

En hylse fra den tiden kan være temmelig irret på innsiden selv om den ser fin ut utenpå.

.22LR er litt ferskvare, oppbevarer man dem i normal kjeller med vekslende sommer/vintertemperatur, skal ikke mer enn 5-10år i kjeller før de blir merkbart dårligere. Jeg valgte å kaste hele mitt 15år gamle ekornlager med Eley, dine patroner nærmer seg 90år..

Link to comment
Share on other sites

Har hatt ein likande opplevelse i kaliber 17 HMR. CZ455

Der vart ei kule setande fast i løpet som følge av sprekk i hylsa.

Måtte sendast til børsemaker for å få fjerna prosjektilet igjen.

Etter ein liten gjennomgang av av ammoeska fann eg 4!! patroner til med sprekk i hylsa.

Ammoen var Hornady V-max 17grs.

 

Hold avstand!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...