Jump to content

Hylsefett/smøring?


Chiefen.v-2

Recommended Posts

Jeg har lenge (siden 1988 faktisk!) vært stor fan av Lees vannbaserte hylsefett/smøring;

 

482023_m.jpg

 

hylsene i en isboks, en liten dæsj fra tuben rist rundt, ferdig jobb. Men-noe er endret her; jeg endrer meg ikke, ikke isboksene heller så da legger jeg all skyld på Mr Lee; det stoffet som er på tubene jeg kjøper nå smører rett og slett ikke like bra som de gamle; rekker hylsene å tørke er det omtrent som å press usmurte hylser og presser jeg de "våte" får jeg bulker på hylsene.

 

Bruker Imperial case sizing wax

 

519525_m.jpg

 

når jeg former om hylser og den slags; det er virkelig knall smøring-hylsene glir inn og ut av dien som ja-dere skjønner.

Men når en skal lade masse ammo har en jo ikke tid til å sitte der å kjæle med hver eneste hylse, jeg liker jo egentlig ikke å lade engang så her kommer det jeg lurer på;

 

Hva anbefaler dere som hylsesmøring når det skal være rast å påføre, smøre godt og være enkelt å få av igjen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme erfaring som TS med det Lee hylsefettet som er å få kjøpt nå. Har nylig gått til innkjøp av RCBS hylsesmøresett med nevnte Caselube-2. Skal bli morro å prøve det. Bare regnværet gir seg nå, så skal jeg få produsert litt tomhylser igjen som jeg kan lade :D

Link to comment
Share on other sites

Samme her RCBS Case lube-2. Etter ferdig ladd legger jeg amoen i en spaghetti sil, legger på en liten dash Salo Anti Bact (gjør hylsene blankere), rører godt rundt så Saloen blir jevnt fordelt på alle hylser og kan gjerne stå i 2 min. Deretter spyles det meste av m lunkent dusjvann. Deretter en kjapp behandling m glovarm dusj. Så på gammelt håndkle, og noen minutter på varmegulv. Når man tar i hylsekroppen etterpå kjenber man at det er temmelig rent metall/god friksjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...