Jump to content

Walther PP, quo vadis?


egon olsen

Recommended Posts

Rent estetisk. Sleiden på PP synes jeg er for lang, PPK ramma synes jeg er for kort, samtidig som den ikke har en ordentlig backstrap. Hva angår utformingen på PPK sleiden, så synes jeg etterkrigs er penest.

 

Hva angår kalibervalg, har jeg alltid ment at .32 og .380 for denne konstruksjonen, ramme og sleide får for mye deng.

Link to comment
Share on other sites

Mwhaaahaa, sikkert noen Walther-fantaster som får hetta nå. Personlig synes jeg PP/K er litt oppskrytt, Sauer 38H og Walther HSC er langt mer spennende og med en del artige finesser. Ellers er Berettas 70-serie små juveler, mens CZs 50/70 er snasne små bruksjern med en pris som matcher.

 

Så sag i vei, stiller med bajonettsag og godt mot om du skulle trenge hjelp :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@ Chiefen, hvilken elektrode børsemakeren har brukt, vet jeg ikke, men jeg skal spørre:-)

 

Veien hit i dette prosjektet er ikke spesielt lang. Men veien til å komme dit hvor du tar en førkrigs PP, spenner den i stikka og kapper i vei, er vesentlig lengre. 25 år med prøving og feiling, vrakede prosjekt og stup bratte læringskurver. Det har kostet penger og søvnløse netter. Mest av alt, har jeg lært noe om egne begrensninger, hva jeg mestrer, og hva jeg trenger hjelp til. Jeg er ingen tusenkunstner, noe arbeid liker jeg bedre å gjøre enn annet. En av de tingene jeg IKKE liker å jobbe med, er varmeutviklende arbeide, herunder sveising. Da ligger jobben i å finne rette sveise/filemann. Det har jeg funnet nå. Utfordringen for de fleste av oss, er språk, til tross for at vi bor i samme land, er det ikke gitt at vi skjønner hverandre. Vi skjønner hverandre.

2nb9dw0.png

 

For øvrig... Det kommer mer.

Link to comment
Share on other sites

Sånn, alle vanntro hunder! Her har dere noe å glane på.

30vn7d0.png

 

For øvrig, når jeg først er i gang, så går jeg for å løse noen andre shortcomings også.

 

Dere får belage der på mer radikalt børsisarbeid.

 

Sånn til slutt, en liten bønn. Jeg virkelig, virkelig trenger en Remington 580 serie.

Link to comment
Share on other sites

Du må nesten offentliggjøre hvilken børsemaker du bruker.

Nydelig arbeid.

 

Jeg må innrømme at det sitter laaaaangt inne å gå ut med det navnet, problemet, sånn som jeg ser det (og antageligvis Hassel), er at den eneste sjappa med knall resultater i forhold til det vi ønsker oss, blir overbooket og vi må vente lengre på arbeidet vi vil ha utført.

 

Mannen bak dette arbeidet fra sveising og ut, er Lars Rannestad Slang, jeg tipper han har vært godt sekundert av Erik Setekleiv. Setekleiv er svært så stødig på pipe/kammerjobber, og for meg er det å ha to Børsemakere som utfyller hverandre på denne måten gull verdt.

 

Verkstedet deres ligger på XXL i Sandvika.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...