Jump to content

Kjempefornøyd med J&F Gjøvik.


Mas-36

Recommended Posts

Jeg var på Gjøvik i dag og skulle handle kake og gave til morsdagen i morgen og tenkte ja siden jeg er på Gjøvik kan jeg handle med ammo så jeg har litt å gjøre i vinter :wink: Så jeg stopper innom J&F og tok meg en titt i våpenhyllene sånn i tilfelle det var noe spennende der :) Fant ikke noe som fristet men så de hadde en GRS stokk liggende og lurte på hva model det var når jeg fikk snakket med noen. Han visste ikke hvilken model det var, men måtte spørre en av de andre når han ble ferdig med en privatsamtale på tlf. Når han endelig ble ferdig så svarte han bare kort hva det var og forskjellen til den jeg ville ha før han satte seg til ved pcen for å sjekke om vi hadde fått noe gull i OL :overrasket: Så jeg gikk ut uten å si noe mere og syns det var fint jeg hadde spart 3-4000 kr som jeg kan legge igjen hos noen som har lært om service i butikken sin.

 

Så en kar på Lena kommer til å få en stor bestilling på ammo om ikke så lenge, men jeg vet boden hans er stengt i helga pga familietid :wink:

 

Så nok en gang tusen takk til J&F Gjøvik for å drive en superbutikk :mrgreen: Tror det blir noen måneder til neste gang jeg skal innom der og prøve å legge igjen noen kr.

Link to comment
Share on other sites

Ja, du sier noe. Det finnes en gyllen regel i butikkyrket, kunder i butikken først, så telefon!

 

Er egentlig veldig fornøyd meg J&F i Arendal, alltid hyggelig å komme inn der.

Men jeg ble ikke imponert da jeg var innom der i romjula for å se om jeg kunne finne noen gode tilbud, de hadde halv pris på all brukt optikk.

Fant en S&B 1,5-6 x 42 med lys. På prislappen sto det 17.000 :!: Og den hadde tydelige merker etter ringene, så det var ingen tvil om den var brukt. Så med romjulstilbudet med halv pris skulle den koste 8.500,-

Jeg spurte en bak disken om de seriøst hadde forsøkt å selge denne til 17 lapper og det hadde de mente han.

 

Pussig at prislappen var kliss ny og at den ikke var lik de andre lappene de pleier å bruke...

Link to comment
Share on other sites

Har bare en tur innom J&F på Gjøvik, men jeg stortrivdes. Hyggelige folk, ordentlige svar, og god service. Fatter'n har vært innom flere ganger, pga. servicen.

 

Sånn er det med alle butikker vi snakker om her inne.

Noen vil ikke dra noe annet sted, noen vil aldri dra tilbake...

Alle kan ha en dårlig dag, på begge sider av skranken. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Alle kan ha en dårlig dag, på begge sider av skranken. :winke1:

 

Har det hver gang jeg er innom tydligvis :wink: Har ikke kunne fått kjøpt noe i den butikken(Gjøvik) siden tidlig i høst. Er innom ca 2 ganger i måneden og det samme skjer nesten hver gang. :evil:

 

Men så mye penger jeg har lagt igjen i den butikken siden oppstart(både som innkjøp til skytterlaget og som privat) Bør de kanskje hvertfall finne ut om jeg har noen 1000 lapper å svi av når jeg er innom :roll:

 

Men nå er det heldigvis startet opp en til i toten området som jeg kan handle hos så jeg tror mye penger havner der fremover :wink:

Link to comment
Share on other sites

J&F Gjøvik..., der har jeg også vært innom. Jeg måtte også stå å høre på en privat telefonsamtale i 15 min. + noe nettsurfing hos betjeningen, før jeg som eneste person foran disken fikk hjelp. Men de hadde et sjeldent bra utvalg av krutt. Når man finner krutt-typer som mangler nesten over alt på øst-landet, så klarer ikke jeg å forlate butikken uten et smil om munnen (og noen kroner fattigere). :) Så det må være "trikset" på Gjøvik: "Har man et skikkelig utvalg på krutt, så slipper man unna med slapp service". :lol:

Link to comment
Share on other sites

Handla mye med J&F I Arendal og Georg og Geir er kjempeflinke synes jeg, alldri noe som er problem for de.

 

Nja...jeg skal ha et løp m/demper til min R8 samt links sluttstykke og bolthode. Godkjent søknad var i boks og en telefon til nemte butikk for å høre om de hadde alt inne....det hadde de , og dette var en vesentlig faktor for meg. Sendte søknaden og det gikk vel ca 3 uker uten at jeg hørte noe. Tok kontakt og det viste seg at de allikevel ikke hadde alt inne , skulle få inn om kort tid. Det gjenstår nå å se.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var der i fjor sommer/høst og opplevde veldig god service, og fikk veldig god pris på både hagle og jaktdress som jeg kjøpte :-) Så var jeg innom der i januar for å se om de hadde noe som fristet, og tenkte å handle meg en Garmin oregon 650 gps. For det første var det lite varer i butikken, og når jeg sa jeg var interessert i gps så fikk han bak disken et trist uttrykk i fjeset og sa at de solgte gps med tap, og virket ikke så veldig interessert i å skaffe en til meg heller. Ellers var de ikke så veldig interessert i å prate. Får håpe det tar seg opp litt der snart, for det er/var egentlig en bra butikk!

Link to comment
Share on other sites

De gangene eg har vert der, så har eg fått god hjelp og gode priser. Kan vere kunden og :-) Trur at en i alle butikker, kan føle seg litt dårligt behandlet, virker som alle de store våpen forhandlerene har fått klage på noe her inne.

 

Angående varelageret i januar, så var det vell ikke på topp!

Trur det skyldest mange store bestillinger, som er begynt å komme inn nå. Trur de har mye bra nå.

Er vell ofte vanligt at butikker får inn mye nye varer i januar etter vare tellingen.

 

Er iallfall kjempe fornøyd me jakt og friluft, kommer til å handle mye der fremover.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke og gå så dypt i det men J&F i Arendal (Har kun vært innom)

min erfaring der ifra er at man aldri får hjelp..

spesielt en person der inne som ser ut til og være "sjefen" er særdeles frekk og arrogant :roll:

finnes nok bedre butikker som yter betydelig bedre service synes jeg hører mye forskjellig om J&F

noen er fornøyde andre ikke..er helt tydelig at J&F har mye og ta tak i

snakket med butikk..der fikk jeg høre at J&F muligens har fått nye eiere samt gått i underskudd med 9mil ifjor

kansje det sier litt om den sprikende servicen... :wink:

 

om noen kan bekrefte eller avkrefte dette ville vært spennende :)

 

 

PS: kan være stor forskjell fra servicen man får pr telefon og mail enn den man får når man er fysisk innom butikken..

Link to comment
Share on other sites

vi klager når de ikke tar tlf, og vi klager når de står i tlf, har da tid å titte mens jeg venter. å prate med venner? de har vel gode kunder de prater med og har en hyggelig tone med, jeg jobber ikke der men får da alltid god service i Gjøvik, kjenner ikke de i Arendal men Georg sender da det jeg handler og aldri tull. Vi venter vel ikke at en butikk ansetter flust med folk for tlf og evt kundekontakt om det plutselig har en del mer potensielle kunder enn de normalt har. Har stort sett møtt hyggelige selgere i de fleste våpenbutikker, og j&f har da jaggu strukket seg langt når det er blitt feil (sjelden) med bestilling eller varer. Vil nå bare si dette fra egen erfaring da jeg handler en del fra mange firma, og lite har jeg å klage på om jeg en eller annen gang må vente litt. :-) Bare for å ta Gjøvik da jeg er der pga nærhet, så føler jeg de ansatte er hyggelige og vet hva de holder på med, våpenfolket er det hyggelig å spørre om råd samtidig som man får hyggelige kjøp som gjør at jeg stikker innom oftere enn økonomisjefen liker :-)

Er innom jaktdepotet og Norsk jakt av og til, ikke noe å utsette der heller, må vente litt av og til men heller ikke noe å klage på da man blir møtt med et positivt ansikt, kansje kundene utstråler noe som smitter over på selgerne kan jo være en tanke....har reist mye i verden og selv om jeg ikke blir ekspedert raskt så prøver jeg å ha en positiv (slik jeg ble oppdratt) holdning og en hyggelig tone, og har hatt gode opplevelser over hele linja :-)

Link to comment
Share on other sites

Har selv aldri opplevd dårlig service fra noe sted. Alltid trivelige folk, uansett om jeg handler eller ikke. Senest i går var jeg på utskjelte XXL (Tiller i Trondheim denne gangen). Fyren slapp meg nesten ikke av gårde da vi begynte å prate om kikkertsikter... For skams skyld røsket jeg med meg en vinterkamodress for ikke å få for dårlig samvittighet. 349,- må sies å være en strålende pris uansett kvalitet, og den virker faktisk bra. Har solgt den da, siden jeg har fra før...

 

J&F Gjøvik er bare helt topp for min del. Nesten skummelt å gå inn der, for jeg får nesten dårlig samvittighet om jeg ikke kjøper noe. Sist kjøpte jeg et sikte jeg ikke skulle ha... Skulle bare ta en kjapp titt på Zeiss HD5 og ramlet ut døra med en Leupold VX6. Men 35 % rabatt hjalp jo på...

 

Jeg er nok av en relativt tålmodig type i slike butikker. Tar meg alltid god tid, leker ikke verdensmester (de finnes...) og venter gjerne noen minutter til selgeren er ferdig i telefonen. Hadde jeg vært i en slik butikk i dag, og en ansatt hadde tittet på OL, ja, hva så? Hvorfor stresse? Viser man litt velvilje, får man gjerne velvilje og godt humør tilbake.

Link to comment
Share on other sites

møtte en sur bartender i paris siste tur, min kone syntes han var direkte frekk.....jeg snakket vin og tok del i de edle dråper med stor iver (hun er vindistributør og jeg kun drikker) og etter en liten humorrunde endte kvelden med gode rabatter og særdeles service som gjorde kvelden helt super. kansje en selger sliter med sure kunder og har en dårlig dag? jeg tror positivitet er viktig, viktigper og slikt blir ofte en trigger i kommunikasjonen om man starter på minus. jeg tror ofte mitt eget tilskudd i samhandlingen er viktig for utfallet av denne kommunikasjon :-) alle kan ha en særdeles sur dag har jeg erfart ,også selv :-)

Link to comment
Share on other sites

Hmm mye rart på nettet så må jo si litt til i saken.

 

Ting som er greit og vente på:

 

Selger snakker med kunder i butikk.

Selger snakker i tlf med kunde.

Selger har mange kunder med dertil vente tid.

 

Ting som ikke er greit å vente på:

 

Selger snakker med kompis/koleger mens andre kunder venter.

Selger snakker privat i tlf mens det er kunder i butikk.

Selger er opptatt av facebokk/nett osv når det er kunder i butikk.

Som eneste kunde i butikk å ikke bli kontaktet av selger.(dette skal skje innen 10 min, men helst ikke så fort du er inne døra)

 

Disse 4 IKKE tingene opplever jeg nesten hvergang jeg er på J&F Gjøvik. Aldri opplevd i andre butikker. Ikke engang XXL eller Jaktdepotet :wink:

Link to comment
Share on other sites

kommer ALDRI til og handle hos jakt å friluft gjøvik, etter rett og slett rævva service, og kverrulante selgere!

kjøpte meg en browing maxus carbon, hadde feil vekslinger etter feilvekslinger med lerdue ammo, reiste dit med hagla og sa den ikke veksla. Det jeg får som svar er at den veksler, jeg fortsetter og si at den ikke veksler men selgeren ga seg ikke på at det ikke var noe feil med hagla, han var tydeligvis ute etter og kverrulere. Det er jo jeg som har skutt med hagla og det er vel kanskje jeg som veit best om den funker eller ikke!?

uansett, de tok den inn, prøveskaut med noen patroner og sendte den tilbake og sa det ikke var noe feil med den. jaja, jeg reiser på en konkuranse med den i god tro, men nei kun feilvekslinger igjen!

reiser tilbake til Gjøvik, og sier at hagla ikke virker. da blir selgern spydig og nærmest sint/irritert på meg fordi jeg kommer tilbake med hagla? hva er det for en instilling!? jeg forklarer problemet mitt til dem, dem tar inn hagla igjen og prøveskyter. sender den tilbake til meg og jeg reiser på bana, funker fortsatt ikke!!

Da har jeg fått nok av gutta på jakt og friluft så da tar jeg med hagla til den lokale jakt og våpen butikken her, Kongsvinger sport å fritid, der får jeg en ordentelig service og de som jobber der, dem ringer inn til nordskog og forklarer problemet mitt og foreslår at dem kan kappe fjøra til sluttstykket, det fikk han positiv tilbakemelding om at den kunne dem gjøre. Ja det var jo greit, han åpner hagla og kapper fjøre noen cm, problemet med feilvekslinger har blitt borte!

Så Kongsvinger sport å fritid er å anbefale til ALLE istede for jakt og friluft gjøvik, man blir tatt godt imot og får meget bra service av de ansatte! :D

Link to comment
Share on other sites

det er altid trist når selgerene ikke greier og yte den servicen de får betalt for og yte..

men jeg sitter igjen med et spørsmål når det gjelder Jakt & Friluft

hvorfor er det så mangen kunder som sitter igjen missfornøyde etter og ha vært i kontakt med J&F?

begynner og lure på om J&F har en ukultur innad i sitt selskap når det kommer til service

man hører om de samme episodene gjentatte ganger og da spesielt av dem som har vært innom butikkene i person..

Link to comment
Share on other sites

Kan jo hive inn mine erfaringer jeg også, siden vi er så godt igang.

 

Har bare hatt med J&F Arendal å gjøre, og bare på telefon. Kjøpte en Leupold VX-6 1-6x24 med tysker 4'er og lys på tilbud i fjor. Fikk den, fin kikkert men svakt lys, funket dårlig som rødpunkt på lyse dagen. Ringte og forklarte problemet, fikk tilsendt en ny en i tilfelle det var noe galt med den jeg hadde, men samme der, svakt lys. Ny telefon, og da jeg forklarte at jeg ikke var fornøyd fikk jeg returlapp i posten for siktene, og alle pengene tilbake med en beklagelse. Knakk også en del på Benelli M2'en min i fjor, ringte og etterspurte nevnte del. Joda, den hadde de, skulle sende. Dagen etter lå den i postkassa, gratis. I min begrensede erfaring virker de ekstremt serviceinnstilte og vennlige, og jeg er kjempefornøyd. Handler gjerne fra dem igjen når som helst.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi deler erfaringer så kan jeg værtfall dele mine erfaringer med J&F i Arendal

 

første gang jeg var innom der for en handel var over et år siden da jeg spurte etter en

rifle fikk til svar at de skulle sende en mail til produsenten og ta kontakt med meg etterpå

jeg la igjen all nødvendig informasjon både mail og telefon men har siden ikke hørt noe etterpå

 

etter dette har jeg hatt med meg min far for og handle nytt fiske utstyr

spurte en ansatt der om hjelp

fikk en sur holdning og sa han skulle komme og hjelpe

men valgte heller og legge om fiskesen på en snelle...endte opp med at vi gikk etter 20min venting..

 

siste gang jeg var der inne var angående salg av et 30-06 løp til blaser

da ble jeg bare tilbyd mindre enn 2000kr dette synes jeg var lavt og sa nei

etter det ble mannen bak kassen furten og valge og prøve og gjøre narr av meg..foran andre kunder

han gikk bort til en kunde og spurte han på en "komisk/sarkastisk" måte om ikke han hadde penger til og kjøpe løpet mitt

etterpå sto han og lo av meg..jeg bare tok løpet og gikk min vei...

 

 

men må legge til at jeg kun har fått god service fra Pedersen og XXL

Link to comment
Share on other sites

Kan jo hive inn mine erfaringer jeg også, siden vi er så godt igang.

 

Har bare hatt med J&F Arendal å gjøre, og bare på telefon. Kjøpte en Leupold VX-6 1-6x24 med tysker 4'er og lys på tilbud i fjor. Fikk den, fin kikkert men svakt lys, funket dårlig som rødpunkt på lyse dagen. Ringte og forklarte problemet, fikk tilsendt en ny en i tilfelle det var noe galt med den jeg hadde, men samme der, svakt lys. Ny telefon, og da jeg forklarte at jeg ikke var fornøyd fikk jeg returlapp i posten for siktene, og alle pengene tilbake med en beklagelse. Knakk også en del på Benelli M2'en min i fjor, ringte og etterspurte nevnte del. Joda, den hadde de, skulle sende. Dagen etter lå den i postkassa, gratis. I min begrensede erfaring virker de ekstremt serviceinnstilte og vennlige, og jeg er kjempefornøyd. Handler gjerne fra dem igjen når som helst.

 

Helt enig med deg der.

 

Pr mail og tlf er Arendalbutikken super. Raske og svarer på mail og tlf. Har ikke vært innom butikken der så det kan jeg ikke si. Gjøvikbutikken har jeg aldri prøvd pr tlf/mail pga jeg bor like ved. Det virker ofte som denne kjeden skulle lagt ned butikkene og kun satset på Internett og tlf salg?

 

Nja kanskje ikke da butikken i Oslotraktene der ikke svarer mail eller tlf :trist:

 

Er det rart vi blir oppgitt? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som et mønster at via telefon og mail så fungerer servicen

men ansikt til ansikt fungerer service ikke like bra...

personelig ville jeg gitt de ansatte sparken på dagen og gitt jobbene til noen som kan yte service både via telefon/mail og i butikk

vist en kunde tar seg tid til og møte opp i butikk lokalene så er det vel det miste de ansatte kan gjøre og møte kundene med en service instillt holding

klarer dem ikke det så har de feilet..og burde finne seg en ny jobb..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...