Jump to content

Pumpe-AR


Telefonoperatør

Recommended Posts

Da fikk jeg svar fra Remington. 7615 gikk ut av produksjon for etpar år siden. Så det blir en ganske så teoretisk diskusjon rundt akkurat denne modellen...

Men Hassel, den rettrekkeren du snakker om, hvilken er det? Du har ikke en link å dele?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men hvorfor skulle Winge først gjøre ganske mye arbeid med godkjenninger + innførselspapirer og bestilling på M4 hagler, når du mener at de deretter ikke vil ta inn våpnene pga finansiell risikosport og jaktanseelse? Er det ikke en slik vurdering som gjøres før evt innførsel og godkjenninger? Noe muffens har skjedd etter salgs publiseringen hos Winge.

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skulle Winge først gjøre ganske mye arbeid med godkjenninger + innførselspapirer og bestilling på M4 hagler, når du mener at de deretter ikke vil ta inn våpnene pga finansiell risikosport og jaktanseelse? Er det ikke en slik vurdering som gjøres før evt innførsel og godkjenninger? Noe muffens har skjedd etter salgs publiseringen hos Winge.

Eh.... Nå syns jeg du fabulerer litt i overkant. Det er da ikke noe godkjenningsordning på hagler i utgangspunktet, ei eller noe forbud mot import av militære våpen, greit nok at disse teoriene dine kan støtte den fasinerede konklusjonen din, men de har lite med fakta å gjøre.

Et tips i denne sammenheng er å lese lov, forskrofter og rundskriv selv. Da har man et bedre utgangspunkt for å vite hva man snakker om, en å støtte seg til forum rykter og teorier med mer eller mindre realistisk innhold.

 

 

Svaret på mysteriet ditt kan være så enkelt at vinge anonserte at de vurderte ta inn den hagla, ingen eller for få meldte interese og de droppet å bestille. Litt kjedelig, og uten spennende komplott...

Link to comment
Share on other sites

Og at mannen i disken som tok telefonen ikke viste noe, er jo helt sikkert et bevis på at noe er hemmelig og skjult...

 

Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at han ikke ville fortelle det. "Det er ikke informasjon vi ønsker å dele" helt ordrett. Deretter ble han rettet av en medkollega, og da ble låten plutselig det veldig intetsigende "Vi selger ikke dette våpenet". Hadde det vært for få kjøpere hadde det vel ikke vært noe problem å si?

 

Dessuten lå det en DSR på finn for et par mnd tilbake. Den ble solgt til 100 000 etter kort tid, så selv om det kansje ikke er et våpen Winge ville solgt mender av, så er det tydeligvis folk som kan bruke så mye penger på en rifle. Folk bruker også mye mer enn 20 k på hagler i fint nøttetre og et utall lag med lakk, så hvorfor ikke på en "kul" hagle som er vel så god eller bedre enn mange andre hagler som brukes til jakt.

 

Et tips i denne sammenheng er å lese lov, forskrofter og rundskriv selv.

 

Det gjorde han som skulle søke på .500 NE også. Men det hjalp ikke. Så at "alt er i sin skjønneste orden, nothing to see here!" er jeg ikke helt med på.

Link to comment
Share on other sites

Må bygge en.... Ikke lagervare desverre. Men jeg har via noen kuriøse hendelser fått tilgang en sks karabin, som kanskje kan nyttes til et slikt prosjekt.

 

Bygge du liksom :wink:

 

Tar man et par kjappe punktsveiser på gass-stempelet og for godt mål plugger gassporten med høytemperatur loddetinn og punktsveiser utløseren, så er rifla ødelagt til manuell operasjon for alltid.

 

Er det en M68-versjon holder det å punktsveise velgeren i granat-posisjon :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

@Tor - bygge om, er vel mer riktig ja. Vet ikke hvilken versjon det er og ei heller hvilken modding som onkel polti godkjenner, skal snakke litt med noen børsiser. (Og skaffe ladestriper)

 

@telfon dude. Det er tatt inn minst to DSR rifler til norge, som selges litt frem og tilbake bøant de sommer interesserte og ellers har råd til slikt, den største utfordringen er jo at det er litt få bruksområder og dermed fårmkjøperempåmslike våpen. Jeg aner faktisk ikke hvorfor vinge anonserte dem og så ikke selger dem. Men når argumentasjonen fornat noe "muffens" har skjedd er basert på fantasi regler som ikke eksisterer, en noen tilfedige fakta uten sammmenheng som røres sammen med et lett krydde av komspirisasjonsnteori og ryktemakeri, syns jeg det er greit å påpeke de andre fullstendige logiske muligheten for at vinge ikke selger benelli m4. Det kan hende fordi j&f har agenturet, fordi den profilerte praktisk skytteren som jobbet der ikke lenger jobber der har sluttet. Kanskje den samtalen du hørte gikk slik "enda en fyr som ringer om de benellinhaglene og lurer på hva som som har skjedd, ham er sikkert fra kammeret! Si bare noe litt kort og kryptisk, så skal de få litt å lure på, hehe"

 

Så øangt jeg kjenner lovverket og det som skjer rundt import / salg av våpen her i kongeriket (Og jeg kjenner benelli MR1 saken ganske god) er det ikkke noen lovverk eller reguleringer som forbyr saøg av hverken benelli M4 (så sant den er i en lovlig konfigurasjon) eller DSR rifler. Husk premissen for dette løsemryktet av en skjult konspirisasjon, er to fullstendig uriktig påstander om lov. Den ene at det er noen godkjenningsordning for magasinhagler, den andre at det er noe forbud om import av nos som har blitt kalt "militære våpen". Ingen av disse påstandene har noen som helst rot i virkeligheten, og det har nok ikke teorien om maktmisbruk og tvang heller.... Selv om det er hårfine grenser og til tider regelrette uenigheter, så holder våre myndigheter og deres byråkrater seg på det de oppfatter som den riktige siden av loven. Det er langt mer effektivt en skjulte møter og hemmeligtvang...

For å sittere en nydelig bok jeg nettoppmleste "husk å ta hjernen med på festen"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...