Jump to content

Glock 29 10mm hos Winge


csteinsv

Recommended Posts

Vel når jeg snakket med de, var den i god stand. med 2 magasiner. Håpte vel på at den ble solgt billig av eier som ikke likte rekyl eller

evt. ikke ladet selv og var lei av å skyte til 9kr skuddet :D

 

Men vi får se hva som skjer. Skal passe på å dele alle gode erfaringer. Neste prosjekt blir jo å finne 10mm hylser, etter hva jeg ser hos Midway og Hjemmelading

så kan jo det bli ett like stort problem.

Link to comment
Share on other sites

Har selv siklet etter den pistolen men fornuften fikk seire denne gangen. Vill tru det er en meget begrenset etterspørel etter våpen i 10mm Auto i Norge og da spesielt i SP klassen. Er nok av den grunn prisen er lav. Vet du om dette var en Gen3 eller 4?

 

Sjekker du Winges hjemmeside ser du at dme holder stengt i romjula :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jess! Endelig slo jeg noen på målstreken med å poste noe. Det tror jeg jaggu i meg er første gangen. Takk for den Arnesen.

 

Blir sikkert moro med Glock i 10mm. Jeg har en G20 på vei selv, til magnum 1. Har du planer om å bruke din i spesialpistol? Det skal nok bli godt over gjennomsnittet utfordrende. Men det er flott du kjøpte den, så kan Johan bruke pengene sine på noe mer fornuftig. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det hender at det er vanskelig å komme gjennom på telefon hos Winge, Alms, VåpenAndresen, Søilen, og sikkert noen jeg glemmer i forbifarten., åja, Fuglevik våpen. Jeg tror kanskje det kan ha noe med å gjøre at vi snakker om spesialforretninger som ikke kan ha rene sentralbordoperatører. HelHeimen heller, Telenor har ikke rene sentralbordoperatører.. Men når jeg har vært innom flere av disse forhandlerne har de alltid sørget for å ta telefonen når de ikke har vært aktivt opptatt med reelle kunder. På tittern har jeg ofte opplevd at betjeningen unnskylder seg når telefonen ringer, og faktisk svarer på den.

 

Ofte opplever jeg at vi her inne har overdrevent lite respekt for hvor krevende det er å drive et relativt lite firma som de fleste våpenforretninger er.

 

Det var offtopic så det holder, og forhåpentlig årets siste Trombonesolo.

 

For øvrig håper jeg TS blir fornøyd med kjøpet, og ønsker alle et riktig godt nytt år.

Link to comment
Share on other sites

Ofte opplever jeg at vi her inne har overdrevent lite respekt for hvor krevende det er å drive et relativt lite firma som de fleste våpenforretninger er.

 

Håper ingen opplevde at jeg var negativ til Winge på noen måte, har ikke handlet med det før og har ingen ting å utsette på hverken de eller andre våpen handlere. De lever

av å tilfredstille en vanskelig art av mennesker, skyttere. Imponert at de får det til å gå rundt så all respekt til de som klarer det.

Link to comment
Share on other sites

Neida, jeg oppfattet ikke at du angrep Winge. Men en del av svarene som er gitt, viser i mine øyne nokså liten forståelse for hvor krevende det er å drive spesialforretning med nokså kapitalkrevende varer.. Dette er ikke unikt for Winge, kammeret er overfylt (i min ringe mening) av sutretråder om diverse (alle?) våpenforhandlere...

 

Selvfølgelig finnes det useriøse butikker, men ikke lenge... og selvfølgelig gjør de seriøse feil som går ut over ivrige kjøpere. Liten grunn til å sable dem ned av den grunn..

 

Det verste eksempelet jeg kommer på i farten at overforventinger, gjaldt riktig nok et privat salg, hvor kjøper rådspurte kammeret om hvorvidt han var blitt lurt når han hadde kjøpt et konkurransevåpen i god stand til omtrent halv pris. "Lureriet" skulle bestå i at plastesken våpenet ble levert i, var avbildet, men ikke fulgte med i handelen... hallo, en plasteske!

 

nuvel, og god kveld..

Link to comment
Share on other sites

Winge kan være håpløse å få tak i ja, men jeg ville ikke bekymret meg mye, en kompakt glock i 10mm auto er ikke noe en ser så mye på skytebanene rundtokring, kan godt hende den blir solgt billig av denne grunn. 10mm auto er et kaliber en ikke kan basere seg på å finne ferdigammo til, og tomhylser kan være klundrete det og. Uansett, håper du får fatt på pangen, 10mm er artig det, sikkert ekstra artig i en sånn litenntass :D

Link to comment
Share on other sites

Winge ringte meg i dag, alt ok Glocken ligger å venter på meg. Det at jeg er svimete å ikke ser at de er stengt kan jeg nok ikke klandre noen andre for. :oops:

Kan forsøke men får nok ikke mye gehør for det.

 

P.S 10mm hylser kjøpes :)

Våpen Søilen i Bergen kan skaffe 10mm ferdigmat, til rett under 10kr pr skudd om noen trenger.

 

Christer

Link to comment
Share on other sites

Intersport Bogstadveien har American Eagle fabrikk til 7kr.

 

hylser er ikke lett å få tak i nå. Beste tips er vel å tråle nettet etter butikker i Europa som har og importere dem selv. Fra USA må man ha eksportlisens.

 

Men man kan bestille Starline hos MidwayNorge nå med levering når de kommer på lager igjen.

Link to comment
Share on other sites

10mm tråd hadde ikke vært dumt nei. Siden Winge hadde varetelling ba jeg de lete ekstra etter noen 10mm hylser og spørre tidligere eier om han hadde noen liggende.

Vet hva som skjer om ikke jeg finner :D

Fingeren begynner å klø for mye og det ender som da jeg fikk .45 Colt med noen pakker fabrikk ammo "bare for å teste" til 11kr skuddet.... :D Klarte heldigvis å vente når jeg

kjøpte Guide-gun i 45-70 å selgeren spør:

Skal du ha med ammo så du kan teste?

Hva har du da?

20 skudd 699.-

Takk jeg venter på tomhylsene mine jeg :)

 

Men håper det står til forventningene, liker det at det er noe ikke alle har. Men har også sansen for å skyte sivilpistol klasse 4 med 44. magnum, en i klubben gjør det allerede

og trenger konkuranse med flere 44. Mag, vinner vi? Nei. Har vi det morro underveis JAA :)

Link to comment
Share on other sites

Håpte vel på at den ble solgt billig av eier som ikke likte rekyl eller

evt. ikke ladet selv og var lei av å skyte til 9kr skuddet :D

 

Tipper du blir overrasket over rekylen i den lille tassen. Glock plukker opp en jafs av rekylen med rammefleksinga og 10mm fabrikk er langt i fra så hårete som det en gang var. Legger du inn en ordre hos Wolff el. tilsv. kan du sikkert lade den ned til snillt .40 nivå også.

Link to comment
Share on other sites

Får lade litt forskjellig, liker rekyl, men har lest at tyngen på sleiden og "Glock" tar mye av sparket i den. Noen 44 magnum blir den nok aldri.

Men kan vel lade noen litt heftige ladninger til kose skyting bowling kjegler og annet. Og noen mer økonomiske konkuranse ladninger, har en 40sw allerede og noen 1000 kuler

tenkte å bruke samme kulen.

 

Angående hylser, prøv http://www.diamondkbrass.com/Handgun-Brass-DKB.html

Det er noen her inne som har tatt inn hylser derfra før, husker ikke hvem og når. :D

Mail er sendt. Noen som vil være med å dele frakt på tomgods?

Link to comment
Share on other sites

Står at Midway.no skal få inn nye Starline hylser i april, men det er kanskje litt lenge å vente?

 

Brukte hylser kan jo sikkert være et greit alternativ det. Hvis det er once-fired brass som selges så er det vel da fabrikkammo, og der er vel 10mm ganske snill om dagen hvis jeg har forstått riktig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Liten oppdatering siden det var usikkerhet rundt Winge :)

 

Jeg la papirene på Glock 29 i postkassen i Bergen adresert til Winge våpen 15.01.14 i 13 tiden.

I dag 17.01.14 morres kommer pakken med Glock'en til Bergen iflg posten. Jeg har fått sporings nummer

og alt dette i går. Så fantastisk rask ekspedering fra Winge Våpen, kommer ikke til å nøle med å handle mer

fra de.

 

Og for de som trenger hylser til 10mm så er de nå på lager her: http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/941156197/SubProducts/240972&

 

Mvh

Christer

Link to comment
Share on other sites

Da har posten sommlet ferdig og Glocken er kommet i hus. Ikke noe å utsette på servicen til Winge Våpen kjappt

ekspedert. Jaja ok de kunne ha pusset den før jeg fikk den :D , men til 1900kr for en Glock 29 med to magasiner

i orginal eske så kan jeg pusse litt selv også.

Slipt litt på avtrekkerbøylen fra tidligere eier og noe som ser ut som ett lettet tennstempel står i. Men brukt er

nå brukt.

20140120_220921_zpsd8de9a83.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ansette en hylseplukker tenker jeg, de som jobber med bærplukking trenger vel jobb om vinteren også? :D

 

Heldigvis skiller 10mm seg ut blandt de andre :) Vi får begynne med 200 så måtte jeg jo ha 100 fabrikk ammo, så lenge

jeg har vært i nåværende klubb så har jeg sett en 10mm hylse på en rydde dugnad, ikke sett noen som skyte 10mm så

regner ikke med mye konkuranse om de. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er det jeg krysser fingrene for når jeg får min også. Har ikke sett noen andre i nærheten som skyter 10mm, så det burde jo være håp.

 

Jentungen begynner vel snart å gå nå, og jeg har allerede kjøpt hørselvern til henne, så jeg får prøve å få ho med som hylseplukker så tidlig som mulig. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Burde kanskje spesifisere bra avtrekk til å være Glock. :) Mye bedre enn Glock 19 vi har med 3.5 pund conector og polerte deler.

Satt in skruer til pretravle justering og så vidt jeg kan se gjort mye annet her. Den har også en annen striker, ser ut som en lettet sak med masse huller osv.

Og som Thor sa, ja rekylen var overaskende, 190 i faktor og faktisk fin å skyte fort med.

Link to comment
Share on other sites

Haha, konge! Jeg gleder meg ikke akkurat noe mindre til å få min Glock 20 nå, den må det jo da bli null stress å stille med i Mag 1.

 

Den Glocken din var jo billig i utgangspunktet, og hvis den i tillegg er påkostet med bytte av deler og avtrekkstuning så kan man vel nesten kalle det et røverkjøp, selv om det er en lilleputtpistol i et ukurant kaliber. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...