Jump to content

innkjøp av halvautomat salong!?


chris2pher

Recommended Posts

For en stund tilbake la jeg merke til en kar på skytebanen med en halvautomatisk salong rifle som jeg syntes var meget tøff og som jeg har planer om anskaffe, problemet er det att jeg vet ingen ting om våpenet annet en at det er en 22mm og ser omtrent ut som den på bildet under. Er det noen som vet hva det kan være? eventuelt hvem som selger slike?

 

Siden brukeren har fått svar, innlegget er rapportert og bildet ikke representerer noe vi ser som ønskelig på Kammeret ble innlegget moderert.

Stykkjunkeren

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

...at det er en 22mm og ser omtrent ut som den på bildet under.

Du er journalist i VG eller DB ser jeg. :mrgreen:

 

Fra spøk til side; GSG har noen .22-varianter av AK og dess like. Men det er ikke noe ervervsgrunnlag for slikt her til lands. Så da blir det en 10/22 med en stokk som vil gi deg mange stygge blikk og kommentarer. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg er ganske så sikker på at det går an å kjøpe en brukt en med tanke på at de har blitt solgt i landet før.. ;)

 

Men det skal sies at jeg ikke ser poenget i leke-militær-rifler i .22LR som er fulle av feil som kun brukes til tull og vas av fjortizzer. Er for så vidt enig i at det ikke er noen som helst grunn til å kjøpe en slik heller enn en 10/22 eller Cz/Anschütz-.22LR.

Link to comment
Share on other sites

Det var vist en ruger 10/22 jeg tenkte på ja. Angående bruksområder vil den bli brukt på bane (pga låpenloven). Er no en gang litt artig med en halvautomat i tillegg til andre hagler, bolt rifler og bolt salong rifler som er komt i hus ;)

 

Tusen takk for alle seriøse og relaterte svar :)

 

 

 

 

Christopher

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Selv om det for øyeblikket er mulig å finne smutthull i regelverket som gjør det mulig å foreta ombygging til en mer "Tacticool" utførelse på ulike våpen er det ikke ønsket som tema på Kammeret.

Diskusjoner og særlig bilder av den typen kan tiltrekke seg uønsket oppmerksomhet fra journalister og grupperinger i samfunnet som har en agenda på tvers av jakt og skytesport, dermed blir slike diskusjoner og bilder en potensiell fare for vårt omdømme.

Jmfr. Regelverket hva angår innlegg som er uønsket:

- Bajaspostinger eller andre postinger som gjenspeiler useriøse holdninger til lovverket og jakt og skyting, og ikke minst er skadelige for våre aktiviteters omdømme.

 

Stykkjunkeren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...