Jump to content

Slark i låskassa på Beretta 686 ultralight


jegerfranordstrand

Recommended Posts

Noen som har vært borti slark i låskassa på Beretta? Jeg er ny og vurderer kjøp av en brukt 686 Ultralight deluxe.

 

Det var noe synlig slark i låskassa. Helte litt olje, hold den liggende og vrikket. Kunne enkelt se at det var noe bevegelse der.

 

Er det kurrant å gjøre noe med?

 

Hvor problematisk er det forresten å bytte forskjefte og kolbe på denne? Da tenker jeg på jobben, ikke pris på delene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 years later...

Låner denne (veldig gamle) tråden da temaet er relevant. 
Kjøpte en godt brukt ultralight som jeg fikk i posten for noen dager siden. Kjøpt billig.
Har ikke fått skutt noe med den enda. Låsekassen virker tight og fin, men det er en del slark i forskjeftet, dvs skrangler litt når en beveger på det. 
Er dette noe å bry seg om, eller er det mest kosmetisk?.. Isåfall noe enkelt å gjøre noe med. 

Har en ca 10 år gammel 686 i tillegg og denne har ingen antydning til slark. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
On 5/21/2021 at 6:29 PM, Olemann said:

Låner denne (veldig gamle) tråden da temaet er relevant. 
Kjøpte en godt brukt ultralight som jeg fikk i posten for noen dager siden. Kjøpt billig.
Har ikke fått skutt noe med den enda. Låsekassen virker tight og fin, men det er en del slark i forskjeftet, dvs skrangler litt når en beveger på det. 
Er dette noe å bry seg om, eller er det mest kosmetisk?.. Isåfall noe enkelt å gjøre noe med. 

Har en ca 10 år gammel 686 i tillegg og denne har ingen antydning til slark. 

Jeg hadde dette på en gammel Baikal en gang, så muligens er det ikke det samme.

 

Men, på Baikalen så ble forskjeftet av og til slarkete, og det skyltes en skrue som av og til løsnet inni forskjeftet. Dvs, jeg tok av forskjeftet og strammet på en skrue som satt i midten der inni. Er det noe du kan gjøre på din?

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har litt slark i forskjeftet på min beretta 686. En del av problemet er at skruene i forskjeftet løsner litt under skyting, det er forsåvidt enkelt å stramme til og har også fått tips om at man kan bruke en mild type Locktight for å feste de. Men, så har jeg i tillegg litt slark som jeg tror handler om no metall mot metall tilpassing som ikke er helt på plass. Ikke noe stort problem for min del og kan helt sikkert fikses av en børsemaker om det skulle bli for ille. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...