Jump to content

Riflekikkerter i "US Customs"


stalks

Recommended Posts

Har kansellert en handel med Opticsplanet og heller handlet med Eurooptic, handelen gikk raskt og knirkefritt (kan ikke si det samme om opticsplanet), men nå har sendingen min oppholdt seg på et sted i tre døgn snart.

Noen som kan dele noen erfaringer ang. kikkertsikter kjøpt i USA og hvor lenge US Customs pleier å ha dem i sin varetekt?

Pakken har statusen "held in US customs for further inspection" på tredje døgnet nå.

Link to comment
Share on other sites

Erfaringer?

Har kjøpt to vortex med "dead-hold bdc reticle", er da ikke noe taktisk/militært med dem. Har handlet med Eurooptic tidligere (5 år siden) og da sklei pakken rett gjennom US customs. Forsøker dere nå å si at de har blitt tulleruskparanoide der borte nå?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte nylig en Millett 4-16x50 Tactical med mildotretikkel fra Opticsplanet. Den brukte 6 dager fra USA til Norge. At posten så brukte 8 eller 9 dager på å fortolle den og sende den til meg er en annen historie, men det gikk svært raskt og smertefritt fra USA til Norge.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer vel an på øynene som ser...

Det stemmer i aller høyeste grad, det var vel nbår man oppdagget at de størse kundegruppene og slagen hos Cheaper than Dirt hadde i adresse i Baghdad og motakeren ikke var Balckwater at man begynte å bli bekymret for hvilke øyne som så igjennom ""sniper" kikkertene og nattsyn utsytret ja.

Link to comment
Share on other sites

Restriktiv linje på nattoptikk forstår jeg når man er et land som har det med å terge på seg folk med voldelige tendenser. At noen streker ekstra på trådkorset er så skummelt har jeg vanskeligere for å forstå. Men det er mulig at min manglende stridserfaring (ikke at jeg savner det...) spiller inn.

Link to comment
Share on other sites

Strengt tatt handler det ikke om retikkelet, ITAR spesifiserer bare at "millitært" utstyr krever egen eksportlisens.

Noe som åpner opp for et hav av definisjonsrom, men vanligvis går det greit om produktet ikke heter noe med "tactical".

Mildot (og mrad generelt) kan også være problematisk, da det hovedsakelig er forsvaret som bruker metriske enheter i uniten når det kommer til optikk, og det da gir millitære assosiasjoner til de som tolker regelverket.

ymmv

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...