Jump to content

Lyst på ny spesialpistol


Tom K

Recommended Posts

Men skal man kun skyte med "kjedelige" spesial racer pistoler, eller skal man ha det litt gøy også? Jeg kunne godt tenkt meg en 9mm spesialister, men da en 1911.

 

Selv skyter jeg en krympa 1911 kopi Erma 452 i 22lr, fantastisk morsom pistol! Kammerånden lenge leve!

 

Skulle det kanskje vært faktor krav i spesialpistol? Jeg bruker mini mag eller stinger i min Erma, litt morsommere med litt mer smell (bare bittelitt mere smell da). Ikke noen faktor diskusjon nå da, det er mange nok tråder som diskuterer det nå...

Link to comment
Share on other sites

Utgangspunktet. Her er baksiktet tatt av, lettere å måle totalhøyde da.

7mf1.jpg

 

Første jobb, trimme av 4mm av toppen på sleiden, vektreduksjon 45gram.

lqmq.jpg

 

Siden jeg ikke er helt barbar, så legger jeg på en svak knekk, litt sivilisert må man være.

3wui.jpg

 

Vips! Ferdig, med mindre jeg må hente noen nødgram...

zpab.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg HAR en ruger sr9c og er brukbart fornøyd med den. Den har heldigvis stilbare sikter og jeg sysn grepet er meget godt. For hva det er har den bra avtrekk og gode sikter. Når det gjelder presisjon er man litt mer prisgitt ammo. Jeg har hatt fine (men ikke supre) samlinger på 25m med 115gr ammo. Litt fin lading og prøving + treningn så er den ikek helt ubrukelig til spesialfelt vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Vil bare slå et lite slag for CZ83 i .32 acp som spesialpistol.

Et snertent våpen som går i kassen med små justeringer, den har et realt grep og i tillegg er noe annet enn en .22.

 

Jeg fikk min inn via G-sport på Mysen. Topp service der - ALLTID.

 

Her står det litt om den:

http://www.czub.cz/zbrojovka/cz-manual/ ... -CZ-83.pdf

 

- jadda, jeg veit at "alle som vinner" skyter .22, men læll da gut ;-)

Link to comment
Share on other sites

Det er fullt mulig. Jeg har gjort et poeng av å aldri legge ved bilder eller andre vedlegg første gang jeg sender noen en mail, og da pleier det som regel å gå bra. Bra du fikk kontakt, regner med at det ordner seg. Forøvrig har Søilen alltid vært veldig bra på å ta telefonen når jeg har ringt dem ved tidligere anledninger, så det går jo an å prøve det også.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke en skal satse på at det blir veldig billig å skyte med 9x18 Makarov i lengden, kaliberet er neppe standard hyllevare i den lokale våpensjappa (sannsynligvis ikke den som ligger et stykke unna heller :D )

Du kan selvsagt lade selv, vil tippe du da fort nærmer deg 3-3,50 per smell, men utvalget av kuler er ikke optimalt da kulediameter er større enn på 9x19, så vidt meg bekjennt flyter ikke det over av østblokk overskuddsammo her på berget heller.

Men det hadde jo vært artig å møte deg i en eller annen feltløype med en slik pang, så kjør på :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...