Jump to content

Zeiss Conquest HD5


Torf

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Vurderer ein i 3-15x42, nokon som har noko meir og sei om dette sikte, plus/minus?

 

Vurderer også dette siktet til min 202, noen som vil dele erfaringer? Tenkt som allroundsikte til elg, rev, toppjakt ++..

 

Edit : Hvis man sammenligner med forløperen, Zeiss Duralyt (3-12x50) Ret.60 m/lys dot, er conquesten verdt 1200 kr mer?

Man får jo litt større lysåpning, og 60 gram mer og bære på med duralyten, 3 x mer forstørrelse og lotutec på conquesten.

Link to comment
Share on other sites

Zeiss Duralyt er ikke forløperen til Zeiss Conquest HD5.

Den gamle Conquesten er forløperen til Conquest HD5.

Zeiss Duralyt er forløperen til Conquest DL.

 

Conquest DL er produsert i Tyskland, og jeg mener at Conquest HD5 er satt sammen i USA.

 

Jeg mener at Conquest DL er et bedre sikte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bare for å rette på meg selv og pirke litt.

Zeiss sier selv at Conquest DL er "Made in Germany", mens de sier at Conquest HD5 er "Designed and assembled in Germany".

Så jeg tok feil i at HD5 ble satt sammen i USA.

Hvor delene til Conquest HD5 er produsert, har jeg ikke greie på, men alt er neppe produsert i Tyskland, med tanke på ordlyden deres.

Link to comment
Share on other sites

Plastikkdekslene/koppene som beskytter høyde og sidejustering er en av smådelene som skal være laget av underleverandør (Fra Ungarn, om jeg husker helt rett). Da hadde det vel blitt ramaskrik om det stod MADE IN.

Conquest HD5 var en av produktene som var "unterwegs" til Norge da jeg besøkte fabrikken for litt over ett år siden.

Det mekaniske, og optiske er laget av samme hender og maskiner som alle de andre kikkertsiktene og håndkikkertene.

 

 

8)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...