Jump to content

Løpsbrennere.


hillbilli77

Recommended Posts

Mitt løp i 22-250 mista gradvis presisjonen ved ca 2200 skudd .Det var ett orginalt Remington 700 jakt løp Ladninga var 35gr N140 bak 55gr kule.Løpet ble skifta etter ca 2500skudd

Min M98 i cal 308 og matchløp har gått 5000skudd,og samler fremdeles like bra som da det ble montert.Det har fått en stødig diett med Nato og hjemmeladd med 150gr kule og Norma 11 krutt.

22-250 løpet ble ikke varmskutt,mens 308 løpet har vært varmskutt veldig ofte.(langhold)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Og mitt tynne originale Remington jaktløp viste ingen tegn til utbrenning etter 2500 ++ skudd med til dels harde ladninger. Har også til tider blitt skikkelig varmskutt. Brukt på jakt, trening, jaktfelt osv.

Ble allikevel byttet pga rustskader etter gåsejakt i usunne omgivelser.

Link to comment
Share on other sites

Mitt orginale 22-250 remingtonløp hold litt over 2000 skudd før det begynte å kaste, påfølgende Krieger 22-250AI holdt såvidt over 1500 før det begynte å merkes.

243'en min (Remington Seven med LW løp) holdt oppunder 3000 skudd med bra jaktpresisjon. 308 kan du regne med laaaaang levetid ved riktig stell ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan likevel nevne at mitt løp i kal.7mm.Rem.Mag. brant ut etter 3500 skudd. Det burde nok vært gjort ved 3000 skudd (løpsskifte). Artig å lese andres svar i denne tråden om flere kaliber, det stemmer med det jeg har hørt i mange år. Noe å tenke på: løpsslitasjer koster ca.kr.1,- til. ca.kr.2,- pr.skudd. Det kommer litt ann på kaliber.

.308W og 9,3 og eks.30-30W. 45-70 Govt. er seilivede greier. Mange fler kan nevnes om lang levetid også flere løpsbrennere. Lite kaliber og stort hylsevolum med relativt saktebrennende krutt brenner løp.

Det koster å være kar. For min egen del 7mm.R.M. blir glovarm etter 5 skudd. Jeg har som regel en rifle eller to til med meg for å rullere og ikke skyte for varmt med noen av dem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...