Telefonoperatør Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Også kjent som "Hvordan i huleste er dette mulig"? Kjøpte min Desert Eagle på Intersport her for ikke mange ukene siden. 31/5-13 for å være pinlig nøyaktig. Og nå har gass-stempelet brukket tvers av. Hvordan er dette mulig? Jernet har gått nå 500 (Winchester X, fabrikk) skudd. Min er den Israelske versjonen. Jeg siden jeg kjøpte den har jeg hatt endel klikk, ved at sleiden har stoppet ca 1 cm før den skulle (ca lengden av gassporthodet, sett i etterkant). Dette har løst seg ved å gi sleiden et lite kakk bakfra. Jeg mistenkte først at det kunne være en veldig stiv utdrager som ikke jafset over randen av patronen så lett og at den bare måtte brekkes inn, og problemet gav seg nesten fullstendig etter rundt 150 skudd og litt ekstra olje, men nå som dette har skjedd lurer jeg på om det kanskje kan ha vært en feil helt fra starten? Å ta tørre ladegrep har aldri tydet på noe feil, ingen motstand i framre stilling uten ammunisjon, derfor teorien om utdrageren. Jeg har også sett en betydelig slitasjeforskjell på blåneringen, og jeg har tolket dette positivt og at dette kun var et tegn på at våpenet gikk seg til. Også på stempelet. Jeg observerte at medarbeider i butikk sprettet plasten på våpenet, så har ikke fått noe som har vært brukt før! Foruten om det brukkne stempelet, har det har blitt betydelig med merker på gassporten såvel som på sleiden og løpet, samt at det medfølgende rengjøringsverktøyet som er dimensjonert for gassporten har nå betydelig motstand når man vrir den rundt. Forøvrig kan jeg sette fingeren på hvilket "klikk" i dag som var nådestøtet som fikk stempelet til å brekke, og som krevde at jeg måtte fjerne magasin og ta nytt ladegrep. Våpenet fungerte og vekslet selv med brukket stempel! Jeg frykter dette betyr at jeg ikke bare må erstatte stempel (som hadde vært en smal sak) men hele løpet, og Intersport får ikke akkuratt ukentlige leveranser på dette våpenet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Tore Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Er det skutt blykuler i den? Det kan vel i tilfelle være en mulig årsak.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted July 4, 2013 Author Share Posted July 4, 2013 Aldri skutt en eneste blykule. Standard mantlet soft point. 2 pakker med Sellier og Bellot og 20 pakker med Winchester X. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Dette høres mer ut som en fabrikkasjonsfeil enn brukerfeil. Du skal ikke måtte gi den et kakk bakfra, for det er et tegn på at noe ikke passer helt slik det skal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Reklamasjonssak og krav på lånevåpen hvis det må påregnes at reparasjonen tar tid. Er du ikke glad du kjøpte i Norge hos en av våre fantastiske våpenbutikker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Nå er jo ikke dette butikkens feil da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted July 5, 2013 Author Share Posted July 5, 2013 Jeg har ingen kvaler med butikken overhodet. Jeg så selv at jeg fikk et splitter nytt produkt pakket inn i plast. Har ingenting annet enn lovord når det ommer til Intersport. Kundeservicen deres skal man lete lenge etter, og hovedsakelig grunnen til at jeg kjøpte fra dem. Bittert er det likevel. Nå hadde jeg aldri lagt mine hender på en slik pistol før jeg kjøpte den, så jeg har ingen anelse om at noe kunne være galt. Racke sleiden viste overhodet ingen tegn på at noe var galt, men at en liten klump med stål brekker tvert av viser jo det motsatte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Nå er jo ikke dette butikkens feil da Nei, men det har ingen betydning for om det kan reklameres på varen. Forutsatt at det ikke foreligger brukerfeil da, det er det som er det springende punkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted July 5, 2013 Author Share Posted July 5, 2013 (edited) Kan ikke se at dette kan være brukerfeil. Ramme, sleide, fjær, gassplugg og løp kan bare settes sammen på én måte. Den er nesten like idiotsikker som en Glock. Edited July 5, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NM149 Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Hva sa forhandleren når du kontaktet de i dag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted July 5, 2013 Author Share Posted July 5, 2013 Edit: Tok en raskt telefon. Stikker inn på mandag med hele sulamitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted July 20, 2013 Author Share Posted July 20, 2013 (edited) Leverte hele sulamitten på Intersport nå for en uke side. Sjefen sjøl tok den i mot. Ble forespeilet ca én mnd for å reparere, men ettersom de aldri hadde hatt noen reklamasjon på en D.E er jeg svært spent på hvordan dette blir. Vet ikke om jeg hadde krav på lånevåpen, men jeg spurte heller ikke, så blir skyting med 9mm fremover etter fellesferien. Oppdaterer når jeg får den igjen... Edited July 20, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Hvis du har et "reelt behov" så kan du kreve lånegjenstand. Jeg er usikker på om trening vil utgjøre "reelt behov" med mindre det er helt umulig å få til akseptabel trening med 9mm. Eksemplene Forbrukerrådet er typisk bil eller mobiltelefon, altså ting som er temmelig umulig å klare seg uten i hverdagen. Skulle du deltatt på NM, med muligheter for ok plassering, i det tidsrommet pistolen er til reparasjon, ville jeg personlig mene at det ville utgjøre et reelt behov og at du kunne kreve å få låne en tilsvarende vare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted August 20, 2013 Author Share Posted August 20, 2013 5 uker siden jeg lever den inn. Børsemaker på jakt. Kan forvente slutten av august før den blir tatt en titt på, og å skaffe reservedeler er visst ikke så lett. Begynner å lure på om ikke dette er noe en kunne fikset selv... Fikk hjelp fra uventet hold i går. Jeg kontaktet Magnum Research i går og forklarte problemet, oppga serienummeret og vips, så hadde jeg et gratis gass-stempel på vei fra statene! Kan ikke klage på kundeserveice der i gården! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DEAE Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Hadde akkurat det samme problemet med min. Jeg fikk min brenn ny fra Israel. Pusset og polerte materampe og fjærstyringene og fikk filt og rundet av den fjær belasta tappen som sitter i sluttstykket, etter det var problemet løst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quorthon Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Om TS syns utdrageren er for stiv,så kan du demontere sluttstykket å ta av utdrageren. På min (xix israeli) er det en hard gummiknott som sørger for spennet på utdrager,å denne kan du file litt ned på om du ønsker det. Jeg fikk en via-via person i usa til å sende meg 2x extraktorer da min knakk i "tanna". Filt litt ned på knotten før man skrudde skjønnheten sammen,å zero problem å melde etter det. PS: under puss,sjekk rundt kammeråpning etter avleiringer,da disse gjør sluttstykkehodets låsing mere utsatt,da sjiiten legger seg som en fuge etterhvert. Man kjenner tydelig at det blir "tregt & mykt" når sleiden skal slamre i lås. Desert loven #1: puss,puss så gir den en suss:-p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 Takk for innspill. Nå har jeg ennå ikke våpenet for hånden så jeg får ikke ettergått det dere forteller. Men altså, det var da stempelet som brakk, og det skal vel litt til. Jeg lurer på om det å polere i nedre område rundt gassporten? Altså å gi den bittelittegrann løsere toleranser. Som nevnt i OP så har stempelet hamret i kanten (nedre del) av gassporten som igjen har ledet til tretthet i metallet. EDIT: da har jaggu Magnum Research sendt meg et gratis stempel i posten. Hentet i dag den 31 august. Kan ikke klage på kundeservice fra den kanten i hvertfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Da var Ørnen tilbake, og fikk klemt av noen skudd i dag. Den har fortsatt feilfunksjoneringer. Jeg skal gå over extractoren med en dremel slik det er blitt nevnt. Det er bare et lite skump som skal til for å få den til å gå i lås. Andre forslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Levere den tilbake siden den fremdeles har problemer. Er det når du tar ladegrep eller er det hver gang du skyter den ikke går helt i lås? Prøvd andre typer ammo? Lader du selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorback Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Gammel og slitte fjærer? De skal byttes rimelig ofte. Kjøp helt sett fra Midway. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Det kan umulig ha vært slitt fjær. Våpenet er spiller nytt og har vært hos børsemaker lengere enn jeg har hatt den. Gått 600 skudd. Det er kun når en skyter en har problemer. Ikke tegn til feil når en tar "tørre" ladegrep. Skutt kun fabrikk. S&B, Gecco og Win-X. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Alt er montèrt riktig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Er ikke så mange måter å montere den feil på. Tappen på rekylfjæra låser gasstempelet i sleiden, trer den inn på ramma, passer på at begge fjærene treffer hullene sine, og setter på løpet til slutt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Om du kjenner noen som har ladeutstyr til .44, så la dem presse noen patroner igjennom utstøterdien uten utstøterpinnen. Kan det tenkes at ammoen er en smule for vid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Jeg har prøvd 3 forskjellige ammomerker, så jeg fatter ikke at det kan være ammoen. Før neste tur opp på banen skal jeg file ned den gummiknotten som forårsaker spenn i utdrageren. Deretter blir det eventuellt en lett poleringsjobb på utdragerkloa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Om det skjer igjen, hadde det vært greit med et bilde eller to. Er lettere når man ser greia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Laster opp to bilder. Kamret et par skarpe, resultatet der der på bildet. Det kan se ut som at materampen er såpass grov at den rett og slett skaver av en hel del bly. Dette betyr jo noe mer motstand, og sammen med rekylen som kompenserer for sleidens reise tror jeg kanskje jeg har kommet til roten i problemet. Man kan faktisk føle og høre at når en slipper sleiden, at den skaver av! Dette har jeg ikke lagt merke til før, men det forklarer ikke helt hvorfor gass-stempelet knakk i første omgang. Ammoen under er Gecco og Winchester X. Nå skal jeg bruke dremel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Patroner med så mye eksponert bly er ikke optimalt for halvautoer. Mantlet hullspiss går greit. En halvauto som skyter revolverpatroner er et kompromiss, så man må forholde seg til ting som optimal patronlengde, og egnede prosjektiler. Hvordan "head-spacer" en DE? På randen, eller på hylsemunningen, og hvor stor friflukt har den? Prøv med "slem" helmantel. Øivind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Reagerte også på de patronene der. Altfor lite mantel til at de vil fungere i DE'en. Og det blyet der skal man bare se litt stygt på før det flasser av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 (edited) Det er randen på 44n som holde hylsa tilbake dersom jeg slipper den ned i kammeret, men når den er in-battery så holdes den fast av bolten. Forslag til annen ammo og eventuellt hvor dette kan skaffes? http://zvis.com/dep/depmrra.shtml Den Winchester-ammoen jeg bruker er faktisk på lista over anbefalt ammo. X44MHSP2 Edited October 28, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Tunge kuler med så mye mantel som mulig. 240gr er vel det siktene på .44 DE er stilt inn på. Av fabrikkammo til min DE i .357 så fungerte fiocchi 158 SJHP. Om .44'en til de er like god, kan jeg ikke uttale meg om. Dette er det største minuset med Desert Eagle, i hvertfall her på berget siden vi ikke har 50'en, er ammo som fungerer i de. De fleste ender opp med å lade selv, men da blir de jammen gode også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Skal forsøke å få tak i Magtech. De er FMJ. I mellomtiden skal jeg se om jeg får avrundet og polert materampen slik som en oppe i tråden foreslår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.Patron Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Skal ikke uttale meg om ammoen, men er litt skeptisk til bruk av dremel. Ville heller brukt noe som tar saktere og gir mer kontroll. Er troos alt bare glatting og bryting av skarpe kanter, som trengs. Ville vel også hørt med selger hvordan de ser på det i forhold til fortsatt garanti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Ja. Skal konferere med Intersport først. De tilbød med en ny rundt juletider dersom ting fortsatt ikke var på G. Ang dremel så gjelder det å bruke en fin poleringsbit, ikke slipestein. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.Patron Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Det hørtes straks bedre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.