Jump to content

Kronografert gammel 9mm MP ammo


Ken Adams

Recommended Posts

Noen som har gjort dette? prøvde litt i går og fikk høy hastighet. Lå mellom 1200-1300ft/s.

Gammel svensk krigsammo m/39 fra 1946 ble målt enda høyere, mellom 1400-1500ft/s.

Synes dette høres mye ut. :?:

Målte samtidlig annen ammo som er kronografert før med en annen kronograf og dem viste sånn ca det vanlige. Så virker som om kronografen som var innlånt var ok. :?

 

Skutt i en Glock19.

Link to comment
Share on other sites

Sist svenskene var i krig var vel samtidig som Napoleon

 

Forøvrig har vel 39B en 105grs kule, kulevekt er vesentlig for å kunne si om ammunisjonen er frisk for kaliberet. Jeg skjøt noen hundre 9mm med 125grs kule 1365fps i helgen ;)

Link to comment
Share on other sites

ny forsvarets 9mm uten bly, 115 grn går 410m/s så den går hardt.

har vært diskutert før med noen av den gamle forsvars ammoen, var merket noe på eksen, og bør ikke skytes i håndvåpen da de er ladet for skarpt, men er folk inne her som vet hva den var merket med

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om ikke stemplingen sa noe om å ikke brukes i Luger eller P38.

 

1250 fps med 115 gr kule blir uansett halvtamt i forhold til de 1365 med 125 grains kule som er nevnt ovenfor. Sistnevnte minner meg mest om de ytelsene jeg forventer fra .357 Sig. Absolutt ikke noe jeg ville skutt i en pistol som ikke var rigget for så heite ladninger, men jeg tipper det er open major det er snakk om.

 

Trådstarter: jeg håper du vasket Glocken i varmt vann etter kronografering.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om ikke stemplingen sa noe om å ikke brukes i Luger eller P38.

 

1250 fps med 115 gr kule blir uansett halvtamt i forhold til de 1365 med 125 grains kule som er nevnt ovenfor. Sistnevnte minner meg mest om de ytelsene jeg forventer fra .357 Sig. Absolutt ikke noe jeg ville skutt i en pistol som ikke var rigget for så heite ladninger, men jeg tipper det er open major det er snakk om.

 

Trådstarter: jeg håper du vasket Glocken i varmt vann etter kronografering.

 

Stemmer, det var Open Major ;)

Link to comment
Share on other sites

La pipene i varmt vann nå. Men tar ikke dette så voldsomt alvorlig, skyter det jeg kommer over av 9x19 med Glockene og har vanskeli å tru at dem ruster bort på noen uker hvis jeg ikke pusser dem når dem ligger i +23C innendørs tørt og fint :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...