Jump to content

Noen med erfaringer med Lyman GEN 6 Digital Powder System?


phoines

Recommended Posts

Nei han har en eldre model, den som krever 30 min oppvarming. Eg prøvde den til ca 80 ladninger, funket som en drøm, så utrolig mye raskere en å dulle med den hin, så eg skal ha meg en sånn eg og, mulig det blir en GEN 6.

 

Her har du et par tråder du kan få litt info fra.

viewtopic.php?f=22&t=74705&hilit=lyman

viewtopic.php?f=22&t=85819&hilit=lyman

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har nå hatt min i noen dager, og den stiller til forventningen, og gjør det den skal gjøre.

 

Nøyaktigheten er på 0.1grains, med N150 krutt er den veldig presis

røret som kaster krydder er stort og romslig så krutt av grov størrelse er ingen problem. (følger med en propp/chocke for gi hullet trangborring for feks. pistolkrutt da den slenger krutt høvelig fort, ca 2 grains i sekundet :)

har en enkel måte og tømme kruttet på om man skal bytte krutt

 

Strømtilførselen bydde på et problem da ledningen var kanskje litt kort, ledningen er vell i nærheten av 2 meter, regner med de fleste med etablerte laderom har stikkkontakt nermere, så det er ikke det no problem, men for meg blei den for kort og må bruke skjøte ledning =/

 

 

driver du å utvikle ladninger er det bare å skrive inn ønsket vekt trykke enter den kaster kruttet når du setter skåla på igjen trykker du enter også starter den. Har du en fast ladning du skal bruke kjører du på med auto, og den setter i gang når du slenger skåla på vekta igjen..

 

alt i alt jeg føler jeg fikk det jeg betalte for, god liten sak tar ikke store plassen gjør det den skal ikke no tull

da jeg ikke har prøvd elektronisk vekt før finnes det sikkert bedre ting på markedet men denne tørr jeg påstå å si er et godt kjøp

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Har gen6, for at den skal være nøyaktig er det kritisk at den står på flatt underlag, om alle 4 hjørnene er på forskjellig underlag, f.eks. litt ujevnt skrivebord, får du aldri en helt nøyaktig kruttmengde, da blir det fort 0.1grains feil på display, mens på flatt underlag får jeg riktig hver gang.

 

ellers fornøyd, kontra de fleste andre er den "lynrask" :)

 

vet mr M67 har fått sin også

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Gammel tråd men det APS skriver er faktisk viktig. Kjøpte i dag en gen6 og den funker som snus men den blir unøyaktig når den ikke står på alle føttene, faktisk jevnt over 0,1 grain. Hvis man rører litt på apperatet mens den er i null ser man hvor lite som skal til før vekta spretter opp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...