Jump to content

Jetcarrier - Problemer


Tiwaz

Recommended Posts

Usikkker på hvor jeg skal legge denne så prøver her.

 

Er det flere som har hatt problemer med Jetcarrier i det siste?

 

Har problemer med uleverte pakker og lurer på hva jeg bør gjøre hvis den/de mot formodning ikke skulle dukke opp?

 

Nå er det andre pakken min på 3-4 uker jeg ikke har fått. Første etterlyste jeg noen dager etter jeg hadde fått sporingsnr. uten at det ble oppdatert noe på det. Fire dager etter jeg etterlyste fikk jeg svar, "hei, pakken er på vei".

Kan jo bare anta at en person ikke har levert pakken men leverte den når det kom etterlysning på den. Tollpost leverte dagen etter den ble utlevert fra Jetcarrier.

 

Nå skjer det samme igjen, pakken kom til Tistedal 22. mars og jeg fikk sporingsnr. hos Posten samme dag. Etter dette er det dødt, jeg etterlyste pakken nå på tirsdag via helpdesken deres, har enda ikke fått svar selv om jeg ser de leser for de har slått sammen to forespørsler til en, men unnlater å svare.

Ringte de og hun i andre enden skjønte ingenting for pakken var levert fra de, det er helt klart en, eller flere, personer som kjører/leverer ut pakker til Tollpost og Posten som tusker til seg pakker.

 

Dukker ikke denne opp må jeg kjøre erstatningskrav mot Jetcarrier. Hvordan gjør jeg dette best?

 

De har tydeligvis ansatt noen uærlige personer som de til det beste for firmaet bør få sparket snarest mulig.

 

Helpdesken er også en stor vits, der er det umulig å få svar, online hjelpen der man kan snakke direkte med en person er offline konstant.

Spurte på facebook hva som skjedde, spørsmålet ble slettet etter noen minutter, jeg spurte på nytt, det ble slettet og jeg kan ikke skrive innlegg lenger så de har tydeligvis sperret meg.

 

Jetcarrier begynner å fremstå særdeles useriøst og er redd dette er begynnelsen på slutten for de hvis disse problemene får bre seg.

 

Har fått sendt masse med de over flere år og tidligere var det veldig mye feilmålinger av pakkene som resulterte i langt høyere frakt enn det skulle være, måtte på Posten mange ganger for at de skulle måle og fylle ut et skjema og sende Jetcarrier for å få rett frakt.

 

Nå er det altså problemer med pakker som forsvinner, dette er enda verre enn feilmålinger og jeg kan ikke annet enn å råde folk til å finne andre løsninger i stedet for å sende via Jetcarrier.

Link to comment
Share on other sites

Hmm...skal etter planen bruke de for første gang nå,og har sendt forespørsel om kjøp av noe utstyr via Shop4U tjenesten. Blir jo en smule bekymret,men det er vel ikkje så mange andre måter å få tilsendt varer fra leverandører som ikkje vil selge/sende til utlandet vel?

Link to comment
Share on other sites

Har bare gode erfaringer med Jetcarrier, men har ikke hatt bruk for dem på et halvt års tid, så ikke "i det siste".

 

Hadde sendt dem et brev, muligens rekommandert, hvor du redegjør for saken og spør hva de har tenkt å gjøre med det. Hadde ikke inkludert spekulasjoner om utro tjenere - den lunta bør de lukte selv. Sett gjerne en frist for når du kontakter Forbrukerombudet/advokat.

 

 

Litt utenfor tråden:

Kan ikke si at jeg synes at sletting av kundesaker på Facebook er spesielt lurt. Alt du gjør er å gjøre kunden litt mer fremmedgjort fra firmaet ditt og du går glipp av en god anledning til å vise hvor god servicen er. Det burde jo være nesten gratis reklame å ha tråder hvor saken blir løst i åpenhet.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre er det ikke så mange gode alternativer til jetcarrier, det finnes men det blir som regel dyrere.

 

Ang. facebook var det bare et enkelt spørsmål om gjeldende sjøbatch og at jeg ikke hadde fått pakken og ikke fikk svar på helpdesk og lurte på hvorfor. Gikk ikke engang 10min før det ble slettet.

Spurte derfor om de hadde slettet innlegget mitt og hvorfor, dette ble slettet etter ca. 20min og jeg kan ikke lenger skrive innlegg på siden. Suspekt spør du meg, tydelig at de ikke ønsker et snev av negativitet.

 

Hun jeg snakket med på tlf. skulle sjekke opp og ringe meg til mandag, skjer det ikke noe til uka sender jeg som foreslått et brev rekommandert hvor jeg legger frem saken helt enkelt uten noen form for mistanker. Svar på e-post ser ikke ut til å fungere.

 

Synd hvis de skal begynne å rote slik, er heller ikke lett å finne ut om andre, f.eks. via facebook, har hatt problemer siden de er så raske til å slette.

Har brukt JC i mange år og fått sendt et tresifret antall pakker via dem, en periode var det veldig mye feilmålinger og nå dette.

Er ikke veldig imponert over firmaet og kundeservicen men når de er nærmest enerådende på å få fraktet pakker fra butikker som ikke sender internasjonalt blir det et nødvendig onde å bruke de.

 

Har noen flysendinger liggende i NJ som var bestilt før dette rotet med denne pakken så utfallet av dette og hvordan det går med de ventende pakkene vil vise om dette er siste gangen jeg bruker de.

Link to comment
Share on other sites

Ang. facebook var det bare et enkelt spørsmål om gjeldende sjøbatch og at jeg ikke hadde fått pakken og ikke fikk svar på helpdesk og lurte på hvorfor. Gikk ikke engang 10min før det ble slettet.

Spurte derfor om de hadde slettet innlegget mitt og hvorfor, dette ble slettet etter ca. 20min og jeg kan ikke lenger skrive innlegg på siden. Suspekt spør du meg, tydelig at de ikke ønsker et snev av negativitet.

 

Skulle ikke forbause meg om det finnes en eller annen juridisk betenkning på "elektroniske medier" som gjør at så mange firma gjør det på samme måten. Mitt lille fillefirma sauset akkurat sammen et arbeidsregelement hvor "Ærlig & Åpen" er et av punktene. En konsekvens av det er at så lenge kunden sier at det er greit, så publiserer "vi" anonymiserte oppdragshistorier med hud, hår og gammel røykelukt. Får fnatt av firma som insisterer på sin egen perfeksjon...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt småtrøbbel i det siste ved at pakker som beviselig er levert og underskrevet av JC i New Jersey (via sporingsnr) blir sent registrert i systemet. Tre ganger i det siste har dette ført til sendingene blir splittet opp når jeg mener det ikke hadde vært nødvendig. F.eks. 3 kolli i en bestilling også er det alltid en pakke som henger som går med neste batch. Hengepakken blir også "Recieved NJ" samme dag som resten av pakkene i bestillingen blir sendt til Norge. Dette er irriterende for det koster mer, men lever i tro om at kan ha sine naturlige forklaringer med treghet der borte.

 

Kan skrive under på at HelpDesken er alltid offline, har fått svar på epost ved 1/5 henvendelser. Men å være vanskelige med å få kontakt er de ikke alene om i verden.

Link to comment
Share on other sites

Kan skrive under på at HelpDesken er alltid offline, har fått svar på epost ved 1/5 henvendelser. Men å være vanskelige med å få kontakt er de ikke alene om i verden.

 

Det verste er at de leser der men svarer sjelden. Jeg hadde en ticket liggende fra tirsdag som jeg skrev en oppdatering i på torsdag, fredag la jeg inn en ny ticket så der var to åpne tickets. 5-10min etterpå var den gamle ticketen lagt sammen med den nye så det stod kun en.

Tviler på at dette skjer automatisk så det er vel bare dårlig kundeservice at de ikke tar seg bryet med å svare.

Link to comment
Share on other sites

Er jo en US adresse den blir sendt til,så den burde jo være grei.

Regner med det er ITAR reglemanget de henviser til,veit at Wolff Gunsprings også har en uttalelse om at videre export utav landet via mellommann er også underlagt samme restriksjonene.

 

Egentlig idiotisk spør du meg,da ITAR gjelder i all hovedsak "defence articles" og teknologi :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tar deg tiden med å lese gjennom ITAR vil du se at teksten er såpass diffus at de fleste bedrifter finner gevinsten i å sende våpendeler ut av landet mindre enn risikoen ved å bli anklaget for brudd på føderal lovgiving. Er beløpet under $100 går det som regel greit for ting som ikke er eksplisitt nevnt i paragrafene. Er det over dette beløpet må man ha eksporttillatelse for å være på den sikre siden. Det er det ikke veldig mange firma som har tatt seg tid og funnet ressurser til å ordne med slike tillatelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd meg på en alternativ tjeneste som heter Shipito.

Det virker så langt som en grei og rimelig tjeneste. De tar 8.50 USD i behandlingsgebyr + frakt (som i mitt tilfelle varierte fra 19.97 USD til 60.75 USD, alt avhengi av fraktselskap og hvor raskt du vil ha pakka til Norge).

Det fine med Shipito er at i motsetning til JetCarrier som holder til i New Jersey, der en del våpenrelaterte varer er forbudt, så får du med Shipito en adresse i Oregon hvor det meste er lov.

 

Har aldri brukt JetCarrier, så vet ikke hvordan prisene er hos de, men 8.50 USD, altså en snau 50-lapp for jobben + frakt synes nå jeg er ganske billig.

Link to comment
Share on other sites

Thor: Har lest endel i ITAR,og ja,den ER noe diffus. Eg trur hovedhensikten med denne er export av større parti militært utstyr og våpen,samt regulering av dens mengde og destinasjon.

Bedriftene som selger våpenrelatert utstyr og deler,vil nok henvise til denne sjøl om produkta faller utenom begrepa i ITAR for å helgardere seg sjøl.

 

dybdal: Den Shipto tjenesten skal eg prøve,virker grei i layout iallefall. Men får først avvente og se hvordan JC håndterer mine bestillinger først,på hhv 2 stk. rekylfjærer fra Wolff og 1 Accu-Strut.

 

jan egil: Ved betaling på Shipto du mener?

Eg pleier nesten utelukkende bare å handle med forhandlere/selgere som tar Paypal,og deretter kan du vel bare oppgi adr. til Shipto slik som med JC?!?

Link to comment
Share on other sites

Minuset er vel att kredittkortet er på norsk adresse.

 

Ikke engang på gun show så godtok dem norsk kredittkort.

 

Vet ikke hvor du kjøper varene dine, men der jeg handlet så gikk mitt norske visa-kort rett igjenom uten problemer. Men det avhenger sikkert av butikken.

 

Og Shipito tar også PayPal ja.

 

Jeg kan sikkert komme med en liten anmeldelse av tjenesten når jeg får varene mine, om det er ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Shipito så greit ut, tror jeg må prøve de en sending. Prismessig ser de ikke ut til å være noe dyrere enn JC.

 

En tilbakemelding hvordan ting fungerte hadde vært flott. :D

 

Skal komme med en foreløpig tilbakemelding i løpet av onsdag/torsdag. Enn så lenge er pakka mi i transit fra butikk til Shipitos lokaler i Oregon, med beregna ankomst på onsdag. FedEx bruker usakelig lang tid...

 

Og en ting til, når du bestiller fra butikk til Shipito, IKKE bruk USPS som leverandør, ettersom de nekter å utlevere pakka til Shipito uten at du på forhånd har fylt et skjema som gir de tillatelse til å ta i mot pakka. (Form 1583)

http://www.shipito.com/form-1583

 

Anbefaler derfor å bruke FedEx, UPS eller TNT om butikken tilbyr det, som i mitt tilfelle også var billigere.

Link to comment
Share on other sites

Eksempler på butikker som tar norsk kort er Brownells, og da sannynligvis Sinclair siden de er slått sammen. Har også bestilt diverse fra mange andre uten problemer.

 

Opticsplanet var problemer med ett kikkertsikte, det går med en del bry men jeg kansellerte ordren. Kjøpte heller sikte på Ebay uten noe problem, har aldri hatt problemer på Ebay siden de fleste bruker Paypal men det er ikke så mange som sender internasjonalt.

 

Wolff sendte ikke til JC med norsk kredittkort, gikk greit direkte hit men det må under $100 så jeg måtte dele bestillingen.

 

Midway går ikke siden de har norsk forhandler, Cabelas går greit på ting som ikke er våpenrelatert, de sender også internasjonalt men frakten blir veldig høy, våpenting derimot sender de ikke engang til JC.

 

Men med så mange nettbutikker som selger samme tingene går det som regel greit å finne det man vil ha.

Link to comment
Share on other sites

Og en ting til, når du bestiller fra butikk til Shipito, IKKE bruk USPS som leverandør, ettersom de nekter å utlevere pakka til Shipito uten at du på forhånd har fylt et skjema som gir de tillatelse til å ta i mot pakka. (Form 1583)

http://www.shipito.com/form-1583" target="_blank

 

Ser man må sende det i posten også, kan ikke bare maile det. Greit å vite før en bestiller noe.

Link to comment
Share on other sites

Er 3-4 uker siden jeg fikk noen fjærsett fra de så da er det ikke lenge siden de sluttet med det. Bestilte først til jetcarrieradressen men fikk mail at de ikke kunne sende dit siden det skulle eksporteres og at jeg måtte bestille med internasjonal frakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal aldri bruke Jetcarrier igjen.

Bestilte en stor del til en snøscooter+div smådeler, hadde ikke dårlig tid så bestilte sjøfrakt.

Etter en stund kom smådelene sto ingenting om et kolli som manglet.

Ringte butikken i USA og sjekket, dem hadde sendt alle delene likt i 2 pakker.

 

Ringte så Jetcarrier, da hadde dem blandet pakker og sendt den store delen til en kar i Bø.

Han hadde bestilt flyfrakt og så han hadde fått veldig dyr frakt.

Jeg sa til Jetcarrier at jeg nektet å betale så dyr frakt fordi jeg hadde bestilt sjøfrakt.

Dem kunne bare refundere sjøfrakta mi sa dem. ( dama i tlf. var ikke hyggelig heller)

Så jeg endte opp med å noe av frakta til han i Bø, så han ikke skulle ha noe bry med det og fikk delen min.

 

Har og flere kompiser som ikke har fått riktig pris på frakt.

 

Skal prøve shipto hvis det er et bra alternativ

Link to comment
Share on other sites

Ifølge sitering av epost på forumet deres, vil de ikke ha våpendeler i det hele tatt..

 

Og husk det er LIKE ulovlig å få hjem varer fra USA som er underlagt eksportrestriksjoner med firma som JC som om du smuggler dem hjem i bakasjen. Har du ikke eksportlisens, er det ulovlig uansett hvilken metode man bruker for å få dem hjem.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er fullt mulig det hele blir litt i grenseland.

Men slik jeg har forstått det så sjekker ikke Shipito innholdet uten at du spesifikt ber om det, de fjerner den gamle shipping noten (fra der du kjøpte varen) og setter på sin egen der de selv står som avsender. Videre fyller du selv ut tollmerkelappen (online) som klistres på pakka før den sendes til Norge. Da kan du skrive for eksempel "Sports equipment" som innhold i pakka. Jeg handlet bevist for under 100 USD sånn for sikkerhetsskyld. Som sagt er dette kanskje litt i grenseland, så dere moderatorer for si ifra om jeg/vi er på vei inn i en gråsone her nå.

 

Mulig det er muligheter for å flisespikke litt på hva som regnes som våpendeler også. Er for eksempel et magasin en våpendel eller tilbehør? (Eller kanskje ikke...)

Link to comment
Share on other sites

De tingene som er underlagt eksportrestriksjoner er - blant annet - ting som omfattes av ITAR (International Traffic in Arms Regulations) som Dept of State styrer med. Regelverket er i hovedsak ment å hindre eksport av ting som kamphelikoptre, militære satelliter, avansert optikk og skytevåpen/vitale deler til "uvennlige" stater, men dekker også tilbehør og ekstrautstyr. Ting som ikke gjør våpenet mer nyttig eller endrer bruksområdet (fx en riflereim eller et gummigrep) reguleres av Dept. of Commerce. De regulerer også alt angående hagler som ikke er "combat shotguns" og som har løpslengde over 18 tommer.

 

$100 regelen gjelder kun ITAR-varer og butikken må være registrert hos Directorate of Defense Trade Controls, noe antageligvis ikke alle gidder.

 

Det er en salig jungel av regulativer med godt monn for forvaltningens frie skjønn, og jeg forstår det sånn at de fleste våpensjappene i USA både på nettet og ellers har såpass etterspørsel at det ikke svarer seg å holde på med denne papirmøllen overfor forbrukerkunder i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Magasiner går under den maks 100 usd grensen. Grep/Kolber gjør det også.

 

Skulle tro det når vi ser i http://www.pmddtc.state.gov/regulations_laws/documents/official_itar/ITAR_Part_123.pdf#page=10 :

 

§ 123.17 Exports of firearms and ammunition.

(a) Except as provided in § 126.1 of

this subchapter, Port Directors of U.S.

Customs and Border Protection shall

permit the export without a license of

components and parts for Category I(a)

firearms, except barrels, cylinders, receivers

(frames) or complete breech

mechanisms when the total value does

not exceed $100 wholesale in any transaction.

Link to comment
Share on other sites

Tar tak i første delen av tråden....

Ringte JetCarrier i dag.. etterlyste detaljer på Batch 457 ... flyfrakt fra NJ

Jeg påpekte til en m e g e t hyggelig representant, at MyPack var et tilbakeskritt - tid/utkjøring feillevering Norge.

Den samme hyggelige representanten sa de hadde hatt "klagestorm" på "Mypack" ... endringer var vurdert.

Link to comment
Share on other sites

Min Accu Strut til Mini 14 samt rekylfjærer og div smådeler til Camp 9 er nå i "Transit" med fly fra Junaiten til Norge,håper at det går knirkefritt!

Var skeptisk til å deklarere det som våpendeler,men de på JC sa at så lenge det ikkje var reg.pliktige deler og ubrukte(ikke avga krutt-indikasjoner på swipes på flyplassene),så skulle det gå bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Heisann :)

 

Jeg skulle bestille meg en ny boyds stokk ikveld, har tidligere bestilt for under 100$ og det har gått smertefritt.

Men nå vil jeg bestille med noen custom options(bedre rekylkappe, nettskjæring) Slik at totalpris ble 182$+frakt.

Har hørt mye flott om jetcarrier så laget meg en konto der. Dette er kanskje ikke rette plass å poste dette, men vil ikke lage en helt ny post kun for et enkelt spm :wink:

 

Det jeg lurer på er om det er mulig å bestille fra boyds for over 100$? siden betalingsadressen må være den samme som adressen på visakortet? :|

Har jo sett mange her inne som har kjøpt fra boyds via JC, hvordan har dere gjort dette når prisen overstiger 100$?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på er om det er mulig å bestille fra boyds for over 100$? siden betalingsadressen må være den samme som adressen på visakortet? :|

Har jo sett mange her inne som har kjøpt fra boyds via JC, hvordan har dere gjort dette når prisen overstiger 100$?

 

Jeg har brukt min norske adresse på "billing", så JC-adressen på "shipping" helt uten problemer. (Handlet sist for 380 dollar, inkludert stokkolje og glassbedding).

 

 

Så vidt jeg forstår vil de ikke sende ut av USA, men det er jo ikke noe problem så lenge de sender til NJ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...