Jump to content

Manuell rifle og rifle stevner?


vingemutteren

Recommended Posts

Alle som i det hele tatt liker tanken på MAO / MAS bør få ut fingeren! Det er noe av det artigste som er.

 

Vetle: 3-20x50 PMII på toppen av Saueren er prøvd og funnet i orden ;) Helt ideelt er det riktignok ikke i den enden av avstandsskalaen...

Skal bytte ut godt og vel 70cm 6,5-pipe mot ca 40,5cm 308-pipe til den bruken. Dette blir oppsettet på nordisk til sommeren.

 

Jeg gleder meg som en unge til nordisk, og håper det blir masse rene MAS / MAO -stevner fremover! :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ikke noe konkret ennå, jeg har noen andre prosjekter som må realiseres først, men det kommer!

 

Først må jeg drive noe holdningsskapende arbeid i klubben, da det stort sett er semi som gjelder der... ;)

Link to comment
Share on other sites

Det har blitt avblåst, eller skåring bare ignorert...

jeg tror nok at veien å gå er å arrangere rene MAS/MAO stevner... Det er en del av oss som liker manuell, men det er ikke nok enda, spesielt når man kan velge mellom manggangpank or repeter.

Hva med de som stiller og enten ikke får skyte eller får slettet scoringen sin, mister de sine match poeng også? (Med tanke på å bygge opp aktivitets dokumentasjonen sin).

Link to comment
Share on other sites

jeg tror nok at veien å gå er å arrangere rene MAS/MAO stevner...

 

Bare å sette igang det! :-) - Tviler vel igrunn på om rene MAS/MAO -stevner er noen særlig success sånn rent økonomisk...

Det har vel forøvrig vært snakk om et MAS/MAO NM i år også, men det får folkene eventuelt presentere selv, om det skulle bli noe av. :-)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen som har blitt nektet å skyte, men er det så lite i divisjonen at den ikke blir "annerkjent", så er det ingen resultatliste, dermed ingen poeng. Men de kan jo velge å skyte sammen med Semi-Autoene da, med to skudd i hver skive selvfølgelig(ellers blir det mye bom :mrgreen: )

Du får jo poengene dine uansett selv om du ikke får tellende pga lite oppmøte av bolt?. Selv DQ skyttere får jo match poengene sine!

Du har jo deltatt på stevne uansett hvordan det gikk..

 

jeg tror nok at veien å gå er å arrangere rene MAS/MAO stevner...

Bare å sette igang det! :-) - Tviler vel igrunn på om rene MAS/MAO -stevner er noen særlig success sånn rent økonomisk...

Det har vel forøvrig vært snakk om et MAS/MAO NM i år også, men det får folkene eventuelt presentere selv, om det skulle bli noe av. :-)

Særlig med penger blir det jo ikke. Men mye moro, og et sted må en begynne for å bygge opp interessen for bolt. :)

Prøvde virkelig hardt for å få til bolt NM i år, men andre kom i forkjøpet for et rent rifle NM. Desverre :(

 

Men det er vel ikke så vanskelig å få det til å gå økonomisk?

Design stevne for MAS/MAO og ha nok plasser til det går opp økonomisk. I starten har man kun påmelding for MAS/MAO, og 2-4 uker før stevner fyller man opp resten av plassene med semi-auto skyttere

Kan jo la seg gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Det ser faktisk ut som om spakopperert kan bli anerkjent under Nordisk. Det forutsetter at ingen avde interesserte blir syke eller finner ut at de vil gjøre noe annet den helga, samt at Hassel pga høyt startnr er villig til å skyte PM og være førstetaperullfører under MM.B-)

 

Y

Link to comment
Share on other sites

Er vel ingen regel som sier at en L3 ikke kan vare i 4 dager, men det vil jo medføre mye mere jobb (lengere) for stats/RO/Crew, og jeg tror ikke jeg hadde gidda å tilbringe nær en uke på myggmyra ved Snillfjorden :D

Om manuellskytterne (som bruker evigeter med tid på hver stage) ville ha 4 dager er det jo mere forståelig.

Link to comment
Share on other sites

Litt sånn mal apropo... Men når matchene fylels opp så hysterisk fort.. burde man (og kan man) utvide matchen i antall dager så fler får sjansen til å skyte?

 

Ser den. Tror kanskje mannskapbehovet er akilleshelen med en utvidelse. Mange vil skyte, men ikke fullt så mange vil jobbe. 4 dager match pluss 4 dager prematch er lik 8 dager på banen pluss transport til og fra. Men det er jo mulig å løse alle problemer...

 

Y

Link to comment
Share on other sites

Sant,. man måjo ha fler mannskap og legge opp andre planer som såden. Jeg vet jo at verdensmesterskapet i CAS blir avholdt to påfølgende helger, da med forskjellig mannskap (men samme MD og Officials) Så er det egentlig mulighet for skyting for funskjonerer fler ganger.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel ikke CAS underlagt ipsc...

 

Og i utgangspunktet er vel det å bytte ut bortimot hele mannskapet i løpet av matchen noe som ikke blir godtatt. Men hvis første del bare var manuell og del to bare semiauto er det vel kanskje mulig. Men må isåfall sørge for at ingen (mannskaper eller deltakere) som skyter manuell i første del, får skyte en gang til i semi.

Link to comment
Share on other sites

Misforstå meg rett, det er ikke mulig for funksjonerer å delta i matchen i fler klasser. Men det er fler anledninger til å skyte matchen. Enten Pre match, sammen med andre skyttere i førstge runde (og jobbe i andre) eller Jobbe først og så skyte.

 

At IPSC har krøkkete regler er jeg jo inneforstått med, men at de til de grader skal legge hinder til avvikling av frivillige arrangementer mener jeg er en uting... :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...