Jump to content

8 grain kule til 223?


revehunter

Recommended Posts

8grains kuler hadde jo vært noe da? Ser for meg ei kort hul alukule til korte hold og skadedyr opptil ca 100meter? Sukkert supert på rev om mann vil unngå gjennomskyting?

 

Men det er nok 80grains kuler trådstarter lurer på. Og der har midway.no, hjemmelading.no og sikkert jaktdepotet kuler å få kjøpt.

 

Men da må jeg spørre stårstarter hva slags riflestingning har du i rifla? Du trenger minst 1/8 med slike kuler helst 1/7 twist vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok en skrivefejl med de 8 grains kugle til 223.

 

Jeg har dog haft en del morskab med at teste 12 grains alukugler i kal 6,5x55. Hastigheden blev rundt 1450m/sek. Største problem var et lysglimt som en fotoblitz, ret interesant når man skød i halvmørke. Precicionen var forøvrigt omkring 3cm på 100 m

Link to comment
Share on other sites

Ikke alle som er like skolerte som deg, vøttu Høggern...

Klart det finnes dumme spørsmål også, men hvis du ikke evner å lese mellom linjene i hva ts skriver... Når man får slike idiotsvar og på snøtt mellomrom beklager sitt spørsmål, tenkte jeg kanskje at ts kunne få en liten puff opp igjen. Men tydligvis er slik fy skam og smekk på lanken her inne;-)

Link to comment
Share on other sites

men vis det er 80grn du snakker om så finnes dette å få kjøpt flere steder, midway, Jaktdepotet As, hjemmelading.no og sikkert flere.

 

hva slags rifle har du, riflestiging er viktig når du skal skyte så tynge kuler.

 

oversikt riflestiging 223

på denne ser du ca max på de forskjellige løpene.

 

husk å lese ting inne her med en klype salt når de ser lade data og slikt. legg deg aldri mot max.

har du ladeboka? vis ikke kjøp den, da har du et godt grunnlag til kurset, Alltid lettere å lære om man skjønner det grunnleggende.

da kan man konsentrere seg om å fylle inn å spørre om det man er usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...