Jump to content

Spredning av 22lr i kulda


Rausheim

Recommended Posts

Vært ute og lufta salongrifla mi på banen min på ~50m.

 

De første 30-50 skuddene sitter der de skal, (holdt på å skyte inn rifla og røft regnet i hodet satt innskytningsskuddene der de også skulle etter som jeg stilte på kikkerten. Skjøt 3 skudd for hver gang jeg stilte kikkerten.) men så begynner samlingene å spre seg fra under en 50øring til 2-3cm spredning. Jeg var vel en 45 minutter ute før jeg ikke gadd mer etter slike dårlige samlinger.

 

Jeg tviler på at det er min egen feil, var godt kledd og frøs ikke en plass. Dessuten er jeg en ganske habil skytter.

 

Værforhold

Vindstille

~10-12 minusgrader

 

Utstyr

Skytehansker

Liggeunderlag type forsvaret

 

Våpen

Ruger 10/22 med vanlig løp (+20" løp er under planlegging, papirer ligger klar)

Avtrekk 2,2kg (gjennomsnittsmåling)

Tapco T6 stokk

Hawke 3-9x50 MIL DOT IR kikkert

Tofot type vertikalgrep med innebygd bein

 

Ammo

Thunderbolt

 

Min teori

Enten er det at kulda påvirker løpet, eller muligens er ikke thunderbolt egnet for presisjonsskyting, eller en kombinasjon av begge... Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Får ta hull på en pakke CCI standard i morgen og se om det virker.

Thunderbolt er i stor fare for kun brukes til det jeg kjøpte den for, plinking med GSG'en.

Hvorfor bytte fra en kjip dårlig patron til en annen enda kjipere og nesten like dårlig patron? Skal du ha de to rimeligste 22 patronene, så bør du være obs på at presisjonen kan være deretter.

Det finnes mye bedre 22 ammo å få tak i.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bytte fra en kjip dårlig patron til en annen enda kjipere og nesten like dårlig patron? Skal du ha de to rimeligste 22 patronene, så bør du være obs på at presisjonen kan være deretter.

Det finnes mye bedre 22 ammo å få tak i.

Amen! :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...