Jump to content

Hvor kjøpe Sako Trg tofot i Norge eller i utlandet ?


Kallek

Recommended Posts

19.12.2012 Pending-Waiting for payment

03.01.2013 Export permit applied for... xxxxxxxxx

21.01.2013 Export permit applied for... xxxxxxxxx

21.01.2013 Customs Processing

24.01.2013 Packaged & Ready for Shipping

25.01.2013 Shipped Deutsche Post

xxxxxxxxxxx- 24.01.2013

25.01.2013 Shipped

 

 

Products: 1 x Original Sako TRG BiPod 407,56 EUR

1 x Roedale Muzzle Brake M18x1 126,05 EUR

 

Ikke norsk moms oppå tysk(EU).

Kurs ca 7,4(dagens) dvs. ca 3000,-NOK+evt. moms dvs.3750,- tilsammen+tollbeh+frakt=4000,-+ så du kan faktisk tørke av deg fliret :twisted::mrgreen: .

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Med moms blir det omtrent samme pris som i Norge. Jeg synes at TRG eksrautstyr er mye i overkant på pris. Sjekk hva et 5 skudds TRG42 .338 magasin koster her i landet.

 

 

Veil. i Norge er 5100,- for tofot, så sparer ca 1000,- mot veiledende. Kan anbefale rekylbremsen fra Roedale til Trg(ca 1100,-). Hvis en skal handle en del forskj. til litt pæng, så spres kostnaden til tollbeh. og frakt utover flere produkter. Har nå hatt to kvikke(kjenner til ryktet) handler hos Roedale. Hos Roedale har jeg kun handlet produkter til Trg og produkter de er alene om å levere. Føler at norsk importør av Trg-utstyr(Schou) tar blodpris for disse(alle) varene, og ønsker rett og slett ikke å støtte disse. Syntes å huske Aaberg hadde bedre priser selv om Trg-stæsj alltid har vært dyrt. :arrow: Må bare understreke at jeg er for at lokale skal tjene penger, og handler gjerne "brødvarer" der litt dyrere :) . Hadde jeg fått rabatt tilsvarende lokalt(på tofot), hadde butikken antagelig solgt med tap :?

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte på ebay, hos selgeren:

Razorsharpknife

 

Ser han har noe trg utstyr nå, men ingen tofot. Som sagt har jeg sett han selge tofoter 2 ganger, og begge gangene til USD375.

 

Og, som nevnt over her, Jetcarrier er nøkkelen når selger ikke sender ut av US.

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for tipset:-)

 

Har dere en fremgangsmåte på hvordan man gjør dette, får pb i usa osv. ?

Glad hvis dere kan hjelpe :D

 

Godt ikke alle er like useriøse som han som svarte først på spørsmålet mitt...

Slike trenger vi ikke her på forumet etter min mening.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var tofotene på vei :D Greide på en eller annen måte å bestille to stykker...

Kjøpte hos Opticsplanet. Den ene gjennom jetcarrier der jeg fikk adresse i USA, og den

andre fikk jeg på merkelig vis greid å få tilsendt heim til norge..Den sist nevnte kommer på

snaue 3200 kr hvis jeg må betale moms. den andre blir kanskje ett par hundre billigere :D

 

Så sitting duck, nå har jeg to tusen ekstra til skudd ved hjelp av noen tastetrykk :lol:

 

Da jeg nå får en ekstra trg tofot, blir det å selge den for det jeg betaler + porto :D

Link to comment
Share on other sites

Ser man det :D Du ordnet det billigere enn meg :evil: Et lite spark i siden til norsk grossist(Schau), som tydeligvis ikke eier "magamål". Regner med at den prisen du betaler(inkl moms), er den prisen norske butikker betaler fra Schau :!::roll: Men håper du(som meg) handler lokalt om ikke prisene er helt "ublu" :?:wink:

 

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Ja, tror faktisk vi er enige :!: En butikk, ihverfall nisjebutikker bør ha kalkyler på minst 2 for varer opp til :?::?::?::arrow: 2-3000,-, dyrere enn dette kan en kanskje godta bruttofortjeneste rett i underkant av 2. Ja, jeg syntes en kalkyle på 1,56 er svindel fra leverandørens side hvis dette er tilfellet(jeg tipper kalkylene for veil. på div Trg-utstyr ligger gjevnt godt under 2, og butikker lever ikke fett på det :!::!: Siden resten av verden kan selge tilsvarende produkter til 60 % av prisen, så tipper jeg Schau har forsynt seg grovt på en god merkevare(har all rett til det). Det som er mindre forståelig er at norske butikker gidder å ha dette på lager i det hele tatt.

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Ikke om du ser på hvor den er produsert(lønnsnivå), materiale og antall tofoter som blir produsert.

 

Blir som å sammenligne en Alpha SV jakke med en random stormberg jakke.

 

Ha ha ja da har ikke du fått med deg prisutviklingen på denne de senere årene! Jeg har selv hatt topp utstyrt TRG og vet godt hva dette har kostet og koster nå! Og du glemmer her hvor rimeligere den faktisk er andre steder i verden OG etter at Beretta tok over og denne rifla falt i smak i det amerikanske markedet har jo produksjonen økt betraktelig hvilket tilsier lavere kostnader. Ikke meg bekjent at andre merker har økt prisene like mye heller.... Faktum er at Beretta har lagt seg på en linje der rifla er inngangsbilletten til stooooooore inntekter på ekstrautstyr...

 

At du synes Arcteryx er så mye bedre enn Stormberg at prisen tilsier 300% forskjell sier meg bare hvor snobbete man kan bli når velferden flyter over :wink: Antageligvis koster de det samme å produsere.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Prisene i USA ligger flere steder ned mot 400$, andre plasser mindre...

Dette gir en pris på 400$ x 5,66 = 2264 kr. Det er under halv pris av i Norge, og da er det

somregel gratis frakt i hele landet, sågar Hawai :winke1:

 

Når jeg da kan få en Trg tofot for 3000 kr inkl moms og frakt, gidder jeg ikke å sponse

en våpenhandler som holder til 500 km fra meg med 5100 kr + frakt.....

 

Det hadde vært morro å visst hva de som selger den til 5100 kr har i avanse :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...