Jump to content

Glock 19 Gen. 4 vs Glock 19C?


Kandal92

Recommended Posts

"Trening" er ikke ervervsgrunnlag....

Skal du ha en 19C må du søke på bruk hvor kompensator er lov....

 

 

 

Og ja, Glock har hatt og har fremdeles problemer med både gen 3 og Gen 4 pistoler. Noen er helt ok og andre er upålitelige

Om evt din vil fungerer er ren lotto.

Link to comment
Share on other sites

Og ja, Glock har hatt og har fremdeles problemer med både gen 3 og Gen 4 pistoler. Noen er helt ok og andre er upålitelige

Om evt din vil fungerer er ren lotto.

Trodde jeg hadde løsningen her, og skulle gå for Caracal C til spesialfelt og Sivil 2, men så gikk selvsagt fabrikken ut og tilbakekalte alle våpen solgt i USA.

 

Hvorfor er ingenting noensinne perfekt..?

Link to comment
Share on other sites

Glock er kjente for gode pålitelige pistoler.

 

Har 5 glock og alle har fungert problemfritt siden de var nye

 

Var noe kluss på første serie gen4 men det er fikset, eventuelt om du har en med problem får du den nye delen som fikser det gratis.

 

Glock 19c ville jeg frarådet da den ikke er bruklig til noe program. Men vanlig 19 går til det meste

Link to comment
Share on other sites

Ja de var kjent for pålitelige pistoler.

 

 

Det er ikke bare gen 4 som de har problemer med, også gen 3.

Og nei de er ikke alle fikset! Ja Glock har byttet rekylfjær/styring, utdrager/støter men har ikke løst alle problemer!

Den beste løsningen for å fikse problemene ser ut til å være en Apex utdrager, men er da feks ikke lenger lovlig i IPSC PD.

 

Skal man kjøpe ny Glock idag, så få en med så sen produksjonsdato som mulig. De siste ser ut til å være bedre enn de fra problem-perioden på 2010 til langt ut i 2012

 

Faktum er at Glock tilsynelatende har funnet ut at det er billigere for dem å ta de reklamasjonene som evt kommer, enn å fikse problemet en gang for alle og ta kostnaden med en tilbakealling.....

 

Det er feks en tråd med ca 1900 svar på M4C om glock Gn3/4 problemene...

en annen om Gen4 med over 900...

 

 

Fordelene i Norge, er jo med den gode forbrukerkjøpsloven, kan du bare levere den til forhandleren og si "fiks" hvis du får en med problemer.

Link to comment
Share on other sites

En i klubben har en G19 gen4, og har utrolig mange hylser som ikke vil ejecte ved rask skyting.

Min G17 gen4 ble kjøpt på samme tidspunkt, og har jeg aldri hatt et eneste problem med.

 

Begge er orginalt med første dobbelrekylfjæra -> begge skiftet til ny på gratis "glock garranti".

G19'n har fremdeles problemer med den nye fjæra. Den er forøvrig helt klart innskutt :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Glock 17C

 

Og den er utrolig godt egnet til Open i praktisk* Jeg skyter den med åpne sikter...

 

Med ett nytt ukompensert løp og avtrekk kan den fungere i standard.

 

 

For ordens skyld, jeg har ikke kjøpt den "med vilje" og vil fraråde enhver på det sterkeste fra å kjøpe en sportspistol med kompensator.

Med mindre man ikke vill utøve litt "Hassel-fu**" med våpengarderoben sin...

 

 

(* Hvis du er komfortabel med å ligge konstant i bunn av listene)

(** Skrevet med dyp respekt og alt for senseien)

Link to comment
Share on other sites

Joa, lyddemper har jeg hørt om selv om jeg ikke har god peiling på pistol. De har visst fått dem til rifler også nå. :winke1:

 

Men seriøst, kan man ikke bare kjøpe en ukompa modell, og så et ekstra løp og sleide med komp hvis man gjerne vil ha det? Blir det ikke da både lett å søke i forhold til program og erverv, og samtidig lovlig i IPSC Production eller hva enn man vil skyte med den når man ikke bruker komp?

Link to comment
Share on other sites

Virker ikke som om trådstarter er den som satser på å vinne stevner, det er helt greit for meg.

Men har en comp i en 9mm pistol så mye for seg? Kan forstå hvis det jages innertier/innertreffer men ellers?

Er nok bedre at bruke pengene for ekstra løp og komp på ammo og trene med Glocken.

 

Jeg har aldrig skutt en 9mm med komp, men det er jo ikke noe voldsom rekyl hvis man har en passe slapp lading, selv i en lett Glock.

 

Vedrørende Gen4, trenger nok ikke vare redd for at handle en slik en. Hadde 4 hylser som fastnet (stovepipes) på ca 4k skudd. Har fått en ny rekylfjær og har så russlet nesten like mange skudd til uten problem.

 

Men ærlig talt, kjøp en CZ Shadow, mye enklere at skyte bra med. Sånn er det bare :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Men hva ble resultatet? Kjøpte du G19 eller G19C ??

 

Enig med gutta over... Har kompensator på 460én, og eneste som er kult med den er at den lyser opp hele skytebåsen når det smeller, skyter ikke særlig bedre eller værre når den skrus av.. Men får nesten sveiseblink med Hornady kuler når kompensatoren er på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...