Jump to content

Halvautomat og lydemper?


Sauer 6,5x55

Recommended Posts

  • 1 month later...

Mekelig at det er så mange som er fornøyde med 10/22. De jeg har hvert borti har fuska å kiltseg..

Måtte bytte magasin og noen fjærer inni, men jeg ble ikke fornøyd.

Solgte 10/22 og kjøpte med en brownig sånn delbar sak, den fusket lite til ingenting..

Den var nok heller bare kresen på ammoen..

 

Liker den til marlin, den ser ut til og virke feilfritt (med sub ammo), så den delbare browningen, liker jeg også godt.

 

Det jeg her skriver om er med sub ammo..

 

Men ikke noe er som ei boltrifle :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar alle sammen. Nå ble det ikke kjøp likevel da kameraten som skulle kjøpe bor i Danmark og der viste seg å være forbud mot halvauto.

Leverte en søknad selv her om dagen på en halvauto Marlin 70P SS. Tenkte å ha den med åpne sikter til minkjakt. Får se om jeg setter en demper på om det lar seg gjøre med åpne sikter og den veksler fint.

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

 

Kjøpte meg en slik på forsommeren i fjor og hvis jeg skal trekke frem noe negativ, må det være at den ikke liker Eley subsonic. Virker som hylsene til Eley har litt tykker gods og det blir en del klikk av, men alt annet jeg har prøvd veksler den fint med (CCI std, Remington sub og Winchester sub). Litt avhengig av bruken kan nok også avtrekket virke tungt, men det fikses med litt polering og fjærsett fra MCarbo.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder 10/22 så hold våpenolje langt unna bolten og det innvendige av låskassen. Tørrpuss med twist og om skitten er som værst, bruk 556 eventuelt WD40.

Om du sauser inn med vanlig våpenolje vil den begynne å kile seg på høykapasitetsmagasin. Opplevde aldri problemet med det originale "trommelmagasinet" på 10 skudd, men med den rifla så vil man for ønske større magasinkapasitet :winke1:

 

Jeg har vært borti 4 (inkludert min egen) 10/22 som hadde dette problemet med kiling og altfor mye olje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...