Jump to content

Spiralfluting


kimbo

Recommended Posts

Har lyst til å spiralflute løpet mitt. Gjør vanlige børsemakere det? Fant noen på nettet som gjør dette i statene. De kunne også gjøre masse andre mønstre.Dette var ganske rimelig,uten at jeg har sjekker hva som er vanlig pris her hjemme. Sende til statene regner jeg med bare er masse pes.

Noen som har erfaringer ?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Har ikke personlig erfaring med dette, men det ser det ut til at det finnes en viss risiko. Ellers syns jeg fluting på både bolt/pipe ser helt for jævlig ut, og det letter ikke akkurat vedlikehold.

Link to comment
Share on other sites

Vedlikehold er ikke noe problem. Enig i at spiralfluting ikke faller i smak hos alle, men folk må jo få lov å ha forskjellige preferanser. Så, hvor ofte går det galt med et løp, knapp, kaldhamra, skjært eller fancy maskinert riflet som man plutselig fluter? Siden noen sier det nærmest er flaks om det funker bør det iallefall gå galt mer enn halvparten av gangene. Rart det da ikke er mye advarsler mot dette hos børsemakere?

Link to comment
Share on other sites

Apropos vekt. Mitt neste prosjekt blir antagelig ei ekstrem lettvektsrifle til reinsdyrjakt.

Finnes Rem. 700 Alaskan TI her til lands? Er vel gått ut av prod? Kanskje det dukker opp noen brukte til salgs innimellom? Har lyst på SA i 7mm08.

 

Har stadig sett noen i 30-06 på finn de siste årene. Mulig det er samme våpenet som går igjen og igjen. Men du kan jo vurdere denne:http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45560818&searchQuery=remington%20700%20custom

 

Dette er ihvertfall ikke ei dagligdags rifle å finne i denne forfatningen....

Link to comment
Share on other sites

Apropos vekt. Mitt neste prosjekt blir antagelig ei ekstrem lettvektsrifle til reinsdyrjakt.

Finnes Rem. 700 Alaskan TI her til lands? Er vel gått ut av prod? Kanskje det dukker opp noen brukte til salgs innimellom? Har lyst på SA i 7mm08.

Om du kjøper en 700 SA og setter inn ei slank pipe i 7-08 og en McMillan Edge så bør det ikke bli noen tungvekter det heller.

Link to comment
Share on other sites

Hva med en Kimber montana i .260rem, eller 7mm-08, 2,3kg. :D Det må være drømmerifla å dra på i bratta, men jeg som så mange andre har mye mer enn differansen mellom en normal rifle og en sånn å hente på noen færre ringer rundt magan.. :lol::mrgreen:

 

Kanskje man skal dra det litt lenger å innse at man faktisk har godt av å slepe med seg 5kg rifla..mer trim :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...