Jump to content

H&H side mount montasje


Pripyat

Recommended Posts

Fikk noen bilder av montasjen med min nye Kahles Kxi 3.5-10x5 ilu. som hører til 7x57en jeg har på vei.

Ble vel ikke så verst?

 

 

Hi Alex,

 

You will find attached some photos of the completed H&H style scope mount for the Kahles scope.

It was quite a challenge as we have to make all parts from scratch...

The scope is perfectly aligned and the mount shut and bolt like a vault.

The next stage being the wood work, I need to know your definitive choice about the stock design.

What do you prefer: beaded cheekpiece or like original Rigby without cheekpiece ?

How about the grip: rounded Rigby style or capped pistol grip ?

For the buttplate that’s Ok for a slim English red soft pad.

I wait for your comments asap.

 

Best regards.

 

dorleac.jpg

 

 

 

 

1aidS.jpg

Xpjpq.jpg

vRqU1.jpg

RdsiW.jpg

WFhfO.jpg

Ma6fC.jpg

xI8Be.jpg

2AZVm.jpg

Link to comment
Share on other sites

CH4sWh.jpg

96xvuh.jpg

1PwL1h.jpg

BPJHWh.jpg

whC2zh.jpg

YMMP6h.jpg

kuJZOh.jpg

n4Dejh.jpg

50rJIh.jpg

vuhAyh.jpg

KVVngh.jpg

 

 

Låskasse fra FZH i tyskland

 

 

Rigby pre-WWI clone med alt det innebærer. Haglebalanse, kort forskjefte og tilbakastrøket pistolgrep.

Kaliberet er .275 Rigby. Åpne sikter og også Rigby peep sight som du kan se bak M70-sikringen.

Kommer til å se sånn ca slik ut:

 

KnivL.jpg

oAeup.jpg

SGwH6.jpg

fQoWD.jpg

 

specs på børsa.

 

 

QCdiO.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rifla blir klar til årets kammersmell, prosjektert ferdigstillelse 13. juni :mrgreen:

 

 

 

Dear NN,

 

We have found in our stock of woods an old French walnut blank that seems perfectly suitable for a pre-war Rigby type stock.

Alas the photos don't do justice to the true quality of the wood.

Indeed it's a quiet walnut, not a shiny Circassian as seen on modern Blaser rifles, but it's strong with well-oriented grain flow.

Such a wood matches our original quotation, however we can provide a nicer blank, but as good seasoned French walnut is becoming scarcer and more difficult to come, the basic price will grow…

 

We have some very nice well seasoned French walnut blanks, but they are pricey...

, and frankly I don’t think it would be the best thing to do !

That one is perfect for the intended project, it is correct for the base quotation, and, when finished, it will be in the Rigby style of the past.

 

Let me know your opinion asap so we will be able to start the woodwork in January.

 

All the best.

Joel Dorleac

 

 

axelwood04.jpg

 

axelwood03.jpg

 

axelwood01.jpg

 

axelwood02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oj oj oj. dette var et prosjekt etter mitt hjerte... Dette blir veldig bra...

 

Og de gamle engelske boltriflene har en helt fanstsisk form og balanse. Og eksemmplet du her viser er et premieeksempel.

(dog kanskje kikekrten blir litt ruvende, så er det nok et fornuftig valg.) For min egen del har jeg blitt mer og mer tilbøyelig til akseptere kikkerter på engelske boltrifler og dobbeltrifler. Er jo bedre at man seg godt og skyter godt enn at våpenet fremstår tidsriktig.

 

Ang stokkvalg å er det meget vanskelig og komme over fransk valnøtt. Jeg tror også at den vil komme mer til sin rettnår de får på en flott finish. Det er veldig flott med en ex gr stokk, men dette er det klassiske, og med en rolig fransk stokk som så er den også er tidløs. bare noen tanker. (glad jeg ikke må ta det valget for jeg kjenner at det ville vert vanskelig.) Dog grunnen til at gamle purdeyer har kjedelige stokker er fordi Tom Purdey sa at treverket var der bare for å bringe stålet til skuldren. Men James woodward har altid hatt stort fokus på fine flotte stokker.

 

Nei dette er neimen ikke lett. Kanskje han har et par eksempler av de mer dyrere franske emnene han har?? Woodward riflen min har en helt fantastisk fransk stokk og det gjør seg helt klart meget godt.

 

Gleder meg til forstsettelsen..

 

PS du får gi lyd denne lysten for en sideligger fra London skulle bli sterk nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...