Jump to content

Kjøp av hagle


El-JoniZ

Recommended Posts

Hei

 

Har tenkt til å kjøpe meg en ny hagle. Og jeg skal ha noe som kan vare i mange år framover. Det skal være ejaktor, utskiftbare chocker, auto. sikrikng og over/under hagle i kal 12. Maxpris 10 000,-

 

Den skal brukes til alt. Har sett litt på en Silma Storefjell eller Finnskogen. Noen som har erfaringer og dele på disse ?

 

Jeg er open for alle forslag (tipper mange har noe å skrive om dette emnet).

 

Takk på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stort sett happy med min, men den har en finurlig evne til å spenne seg ned av seg selv når jeg brekker opp våpenet, XXL mente det manglet olje i systemet, ikke vet jeg, men så lenge jeg er klar over det er det ikke noe problem, jeg treffer bra med den og. Et stort pluss må jo være alle funksjonene en får i børsen...

Link to comment
Share on other sites

Og ikke minst : Ut i butikkene og prøve, prøve, prøve. Merke og pris spille ingen rolle dersom den ikke passer DEG.

 

Uansett hagle, finnes det noe som heter kolbeforlenger, sånn at hvilken som helst hagle vil bli tilpasset eieren :)

 

Skal prøve forskjellige hagler uansett ja.

Link to comment
Share on other sites

finnskogen er sikkert ett knall våpen det ;) sluker alt som er av ammo også har den utsende og prisen med seg. absolutt ett bra kjøp men sjekk ut franchi våpnene som xxl fører. kjempe kjøp på alle måter de og 15års garanti på mange av dem. legger ved link til min favoritt :Phttp://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=65359

 

 

Finnskogen er favoritten så langt, men Franchi Alcione så ikke dum ut den heller. Men den sluker vel ikke så mange ammo tryper i forhold til Finnskogen ? 15års garanti er et stort pluss.

 

Fortsatt åpen for flere forslag.

Link to comment
Share on other sites

Da skal jeg kjøpe hagle en av de nærmeste dagene. Skal ut å prøve og teste litt, men ut ifra erfaringer fra andre osv kommer jeg nok til å kjøpe en Lanber (Gyttorp eller Greystone!?++) eller Franchi. Noen andre merker og modeller det er vært å ta en titt på ?

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg hatt en Lanber 2082 i ca 10 år nå, og er godt fornøyd med den (og den har gått noen tusen skudd). Det eneste jeg angrer på er at den ikke har utskiftbare choker. Men hadde jeg vært deg tror jeg jeg ville sett etter en brukt Beretta 686, eller liknende. Min neste jakthagle blir en 686 eller noe i den gata.

 

Når det gjelder en eller to avtrekkere er ikke jeg i tvil. En avtrekker er å foretrekke. Smak og behag selvfølgelig, men når vinteren kommer og man tar på hansker osv blir to avtrekkere bare knot. Dessuten er en avtrekker penere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ikke tvil om at jeg liker best en, men Baikal har en så idiotisk løpsvelger at jeg blir nødt til å kjøpe et annet merke om jeg skal ha enkel avtrekker. Og det vil jeg ikke, jeg vil ha en billig hagle til å begynne med.

Så får prøve to, selv om det virker noget knotete..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hei og hopp!

Har vært rundt om kring å tafsa på forskjellige hagler de siste dagene. Alt fra dyre Beretta-hagler, og helt ned til Star.. :)

 

Den jeg fikk best god-feeling med, var faktisk Silma Finnskogen på XXL. Dette er jo og en rimelig hagle, og som ser helt ok ut.

 

Jeg har til gode å stikke innom Intersport Bogstadveien, hvor de selger Lanber Gyttorp, til samme pris som Finnskogen. Er den ene hagla bedre enn den andre, på noen måte?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...