Jump to content

Er det ok å skyte.........


Mas-36

Recommended Posts

katter men ikke hunder? Hvorfor? Ett familiemedlem er ett familiemedlem om det er en hund eller katt. Kommer den ikke hjem er det noen som blir redde og triste en plass.

 

Ser på kammeret her så modereres det ikke om noen skriver de skyter katter, men våge den som sier han skyter en hund som kommer løst i skogen :roll:

 

Hvorfor er det slik? Er det bare jeg som syns denne holdningen blandt jegere er avskylig?

 

Fyr løs folkens. Gleder meg til å høre de "gode" argumentene for hvorfor katter er fritt vilt og det ikke modereres på dette her på kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke dette bli enda en tråd som sverter jegernes rykte og gir jaktmotstandere vann på mølla? Jeg håper i alle fall ingen faktisk kommer til å oppfordre til dette :roll:

 

 

Ellers er jeg helt enig med deg - katter skal ikke skytes. Og innlegg som beskriver denne type "avskytning", bør slettes/modereres kraftig. Argumentene med at "katter i skogen er ville" etc. har jeg heller ikke stor tro på, våre egne katter har jeg møtt rimelig langt til skogs, og disse blir fôret to - tre ganger daglig. Mao. lider de absolutt ingen nød.

Link to comment
Share on other sites

Vel jeg raporterte ett slik innlegg her og fikk til svar det var ikke ulovlig å avlive katter.

 

I innlegget står det "skyte katter som pisser i hagen" Det er ikke avliving det er mord. Og moderatorene gidder ikke moderere. Hadde de gjordt det hadde jeg ikke laget denne tråden :wink:

 

Men da korpset fortsatt lar slike ting gå uten å gjøre noe så må vi klage høyt så folk ser det og korpset ser de har gjordt en feil som de kan rette for å vinne folkets støtte.

Link to comment
Share on other sites

her må jeg vel påstå at det er fordi det er et større lovpålagt ansvar å ivareta hund, mens katter fritt kan gjøre hva de vil.

personlig synes jeg ikke det er greit å skyte katter, men er man ekstremt plaget kan man sette ut levendefangende feller og levere katta til vetrinær for å sjekke chip, er den ikke chippa finner du ikke eier og dyret er en villkatt og kan avlives humant.

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å kaste bensin på bålet, så er katter de verste skadedyrene vi har her til lands.

Bikkjer har båndtvang store deler av året (hele året i mange kommuner) for å unngå skader på dyrelivet, katter lager koldtbord av akkurat hva de måtte ønske av småfugler++

 

Når vi i tillegg er på et forum hvor det er naturlig å ha hund, mens det å ha katt er for kjerringer og frisører, så er det åpenbart hvilken linje man legger seg på.

 

Var det en slik tråd du ønsket?

Link to comment
Share on other sites

Suppert slemmo da raporterer jeg den igjen og håper det skjer noe, så kan dere få slette tråden når det er ryddet opp. :wink:

 

 

Når vi i tillegg er på et forum hvor det er naturlig å ha hund, mens det å ha katt er for kjerringer og frisører, så er det åpenbart hvilken linje man legger seg på.

 

Var det en slik tråd du ønsket?

 

Niks. Vil ha en saklig tråd, men ikke sikkert det er så lett her inne som det er hund som er noe? Når det gjelder frisører så er jeg mann nok til å klippe meg selv :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å kaste bensin på bålet, så er katter de verste skadedyrene vi har her til lands.

Helt sikkert sant det, men jeg mener ikke det rettferdiggjør skyting av kjæledyr. Skal kattebestandene reduseres, må det skje på andre måter enn å "vilt" skyte katteskinnene som tilfeldigvis måtte passere. Ikke at jeg tror du faktisk gjør det.

 

levere katta til vetrinær for å sjekke chip, er den ikke chippa finner du ikke eier og dyret er en villkatt

:shock: Er det normalt å implantere chip i katter? Det er noe som har gått forbi meg. Våre katter er i hvert fall ikke det...

 

 

Uansett er vel tråden allerede i ferd med å skli ut, og den ender vel i beste fall opp som "kun" usaklig. Jeg må si meg veldig enig med Kim Jørgens ønske om å slette/stenge tråden før det blir verre...

Link to comment
Share on other sites

Bare fordi du ikke liker temaet er det da ikke noe som er skrevet fra trådstarter som kan sies å være trolling.

Jeg har flere ganger reagert på jegers holding til ulovlig avliving av katter, både i tråder her inne på kammeret og utenfor nettet, så syntes tråden er aktuell. Jeg har både katt og hund. Katten er et mye viktigere nyttedyr enn skadedyr spør du meg. Holder trost vekk fra å hakke opp plenen og har rensket opp i det som finnes av mus og rotter her.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke nevnt noe som helst om hva jeg mener om katter og evt skyting av slike; men folk som mener at det er snakk om "mord" når en katt, hund, rype, elg, neshorn,hval avlives; tja... Enten snakker/skriver de uten å ha brukt regelen TTT eller de har litt problemmer med å skille dyr og mennesker.

 

Temaet er debatert ørti ganger her inne og er mer utdebatert enn 6,5x55 til elg, å dra det fram igjen er trolling...

Link to comment
Share on other sites

Ser det er kommet fire rapporterte innlegg i bare denne tråden..

 

For å legge fakta på bordet, så la jeg ikke merke til "som pisser i hagen" biten av det aktuelle innlegget. Mulig fordi trådstarter ikke nevte det i rapporten og kun fokuserte på lovligheten rundt det å skyte katter?

 

Uansett.. klage på moderering tar man til moderator sjef, ikke offentlig i forumet. Gjerne i første omgang svare på PM slik at man kan diskutere saken.

Se forumreglene (jeg skriver dette via telefon, så får ikke kopiert inn sitat)

 

Tråden lukkes inntil videre.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...