Jump to content

Hvilken demper til 338wm?


Slitern

Recommended Posts

Passer den ikke og den burde det, tar jeg en telefon til butikken og klager ASAP. Skulle vel være grei skuring.

 

Tapatalk

 

 

Tja, prøvde en demper av merke ikke nevnt med navn. Demperen var skjev, etter at den var montert etter produsent sin anvisning. Siktet gjennom løpet, men klarte ikke å se igjennom demperen. Tok da en telefon til importør som ga følgende svar: skyt en tre-fire skudd, så går det seg til :overrasket::overrasket: . Dette mente de seriøst, og nektet å sende ny demper. Dette var et merke som kanskje da var eneste konkurent når det gjaldt dempeeffekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjøt for første gang i felt med min A-Bolt i 338 Win Mag nå i Elgjakta. Jeg ble mildt sagt overrasket over dempeeffekten av min BR Reflex T12M. Den er i stål og har stort volum og dette gjør at den veier over 900 gram. Litt oppjaget/gira i skudd øyeblikket, men det som gjorde meg mest imponert var klasket i dyret av 250grs AccuBond som traff:) Det var morro å se skuddreaksjonen i dyret rett før jeg fikk høre klasket:) Rekylen nesten fraværende, samt jeg var heldig med at treffpunkt er det samme med/uten demper:)

 

Men dette er ingen demper dersom vekt og størrelse er det viktigste.

Denne bygger 15-16 cm foran munning.

Link to comment
Share on other sites

Hausken demperene har blitt forsterket i problemområdet for "buling" etter det jeg har sett på de nyeste modellene. Hvor mye mer de tåler nå kan nok Hausken selv svare på. Jeg hadde nok ikke satt på den gamle typen med så kort løp. Jeg fikk bul og utblåsning av o-ring på den gamle typen med litt kvass 270w ladning, men dette ordnet Hausken i en fart. I løpet av noen dager hadde jeg demperen tilbake med titanrør. Meget godt fornøyd med servicen. Ellers har jeg en A-tec alu på 338WM som funker greit, men litt utbrenning ser jeg nok på de første to modulene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...