Jump to content

Erfaring K624i?


Carlsen

Recommended Posts

Det var kjedelig greier, du har fåttmed garanti beviset eller? Att boksen er litt rufsete kan jo tyde på att kikkerten har ligget på lager ei stund ja, vet ikke akkurat når det kom med gen 2 jeg men kanskje noen andre vet?

 

Litt rart det ikke står no serie nr. På kikkerten? Det skal vel i utgangspunktet gjøre det?

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mitt serienr er:1006225

Kjøpte den forøvrig av osw her på kammeret.Ryddig å grei handel:)I den originale eska som fulgte med låg det,garantibevis,pusseklut frå Khales,kvittering frå Winge,brukermanual å umbrako til tårna.Kikkerten eg har er nok ein Gen1 kikkert,men den fungerer 100%.Har herja å skrudd på tårn å paralaxen ein heil del ifm med skyting,å kikkerten er spot on kvar gong den er "nullstillt" igjen.Eineste minuset med den er at lyset er litt skarpt til jakt i dårligt lys,måneskinn,skumring,grålysning osv,men ikkje verre enn at det går alikevel.Fant ut at om eg skrur på lyset å vrir lysbryteren tilbake litt,so blir det litt svakare enn når eg først har slått det på.Til sammenlikning har eg 72 frå Zeiss og,den er bedre med tanke på lysinnstilling,litt bedre i dårligt lys,men ikkje bedre enn at eg faktisk har skåte mest hjort i haust med Khalesen i dårligt lys..

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk på tilbudet Winge hadde på K624i og hentet siktet på posten i dag.

 

Jeg kjøpte det andre, og fikk det i går. Samme opplevelsen med litt sliten eske, men regner med at det er et demosikte, og derav prisen.

 

Går og lurer litt på dette sa jeg leser flere steder att lyse er litt for sterkt på lavest styrke og att der har vært en del feil med disse kikkertene, har ett håp om att jeg også kan bruke denne kikkerten på rev åta og da har jo lysprikken en del og si..

 

Leser det samme som Aannerud om lyset. Men på mitt er det ikke prikk men Mil llll retrikkel, og der er det kors i senter. Denne starter på null og er trinnløs videre. Prøvde den i mørket i dag tidlig, og flere ganger i løpet av dagen. Virker trinnløst i dagslys og kan stilles som man ønsker, kanskje litt vel mye lys på fullt som gir gjenskinn i resten av retrikkelet på full styrke, men ikke prøvd og stille fokus og paralakse samtidig så det kan hende det blir borte. Men det blir så lyst likevel, så det enkleste er vel bare å stille ned litt.

Link to comment
Share on other sites

Dette høres knall ut! Er mil4 jeg og har bestillt. Høresut som det er gen 2 sikter dere Winge kjøpera har fått da om det er trinnløst fra 0 og oppover, ikkeno er bedre enn det! Selv om jeg egentlig sku trøste meg litt med att det ikke var det:p

 

 

Så lenge kikkerten er tipptopp kan vel esken seut som ett kråkereir!

 

 

Tipper trinløs lysjustering er en god indikasjon på att det er en gen 2! Sånn lyse på gen 1 ble beskrevet kan det umulig være trinnløs justering der..

 

Hvordan stiller dere inn zero stoppen? Og hvordan er retikkelet på 6x om man sku komme i en rask stuasjon? Er det vanskelig og se? Tenker ift. Att stolpene er "gjennomsiktige".. Er d noe form for låsing på rattene?

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Tipper trinløs lysjustering er en god indikasjon på att det er en gen 2! Sånn lyse på gen 1 ble beskrevet kan det umulig være trinnløs justering der..

 

Har aldri sett en "gen 2" ... men hadde iallefall en tidlig utgave selv.

Den var sånn at med en gang man begynner å skru fra avposisjon så merkes et klikk og med engang er lyset på litt sterkere enn det man trenger. Derfra og opp til dagslyst er det trinnløst.

 

Begynner gen2 trinnløst fra "usynlig" (på kveldstid) ?

Link to comment
Share on other sites

Klagde kanskje litt i går, men i dag er jeg et eneste stort smil!

 

Kom meg på banen i dag for å skyte inn rifla og prøve siktet litt. Har det montert i en Spuhr montasje på en 200 STR. Siktet stod helt i bunn men prøvde på slump 50 knepp opp før jeg siktet på en lerdue som lå i vollen på 100 metern. Ett skudd og en knust lerdue, viste seg at jeg måtte opp 52 knepp og seks til siden så var jeg midt i. Det vil si at jeg har fortsatt rundt 200 knepp å gå på. Fikk bare prøvd opp til 380 meter men det var kjedelig presist opp til og med dit hvertfall.

 

 

 

Hvordan stiller dere inn zero stoppen? Og hvordan er retikkelet på 6x om man sku komme i en rask stuasjon? Er det vanskelig og se? Tenker ift. Att stolpene er "gjennomsiktige".. Er d noe form for låsing på rattene?

 

Mvh

Aannerud

 

Zero stoppen stiller seg automatisk når du justerer tårnere til nullpunktet. Etter jeg hadde stilt 52 knepp opp så justerte jeg tånerne så de står på 0. Da kan du skru tårnet fire knepp ned fra nullpunkt. Det vil si ingen shims eller lignende.

 

Retikkelet er ganske tynt på 6x, men med lyset på fullt burde det fortsatt være mulig med ganske kjappe skudd.

 

Ingen form for låsing på rattene, men de er godt merket med gode knepp så et kjapt blikk på tårnene så ser du fort om alt er der det skal være.

 

Godt mulig jeg har en Gen 1 kikkert, men etter turen på banen i dag er jeg hvertfall godt fornøyd! :)

Link to comment
Share on other sites

Sitter og skrur litt på kikkerten nå, og nulle er grei skuring, skru dit jeg tenker meg null, løsne begge skruene og sette tårnet på null og skru de igjen.. Men får ikke zero stoppen til og stoppe på 0, den går alltid til fire klikk forbi, hvordan går jeg den til og stoppe på 0?

 

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Hallo

 

Jeg har dessverre ikke fått testa sikte mitt noe særlig enda, bare skuttinn og noen jaktturer uten noe behov for og titte i det.. J

 

Jeg synes paralakse hjule er veldig tungt og vri rundt, har sitti og skrudd en del på det for og se om det går seg til men det har ikke hjulpet, det er sånn att jeg nesten ikke klarer vri det rundt med tommel og pekefinger, er dette normalt? tror ikke jeg klarer justere paralaksen uten og bevege rifla en del om jeg ligge i skytestilling..? Jeg for også gjenskinn av lyse ytterst i høyre stolpe(bare der) når jeg skrur det på fult, dette synes jeg også er litt rart. Noen som har samme erfaring?

 

Torsdag drar jeg på rådyr jakt igjen og krysser fingrene for att jeg får en meg noen gode jaktsituasjoner:)

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Mindre data, mer armhevinger :D Neida, mitt er også noe "treigt" vanesak, og det skal vel være slik. Ang lyset så er min akkurat lik, på fullt så "skinner" det ut til høyre i retikkelet. Har ikke behov for å bruke mer enn minste lysstyrke så det går fint.

Lykke til med rådyrjakta siste helgen. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei

 

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en Kahles 624i med MSR retikkel. Jeg har en Blaser R93.

Mange skriver her at man burde ha en tiltet skinne for å utbytta alle kneppene på Kahlesen.

 

Hvor får man kjøpt Blaser picatinnyskinne med tilt?

 

Jeg har funnet flere uten tilt, men ingen med enda.

 

Hilsen Jørgen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

da ble det en 624i msr på vei . blir spenndene å se. noen med erfaring med msr . regner med det duger godt til lange hold , men hvordan er det på 6x ser man da lyset i kikkerten på dagen. msr i skummring til jakt.takker for svar. mvh 308nm

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være en festbrems men har hørt at en del brukere har hatt problemer med at K624i "blør ut" på rødpunktet eller hva sier du Jern Joffen?

 

Jeg hadde gen1 problemer, fikk hevet kjøpet og ble ferdig med den.

Byttet til March og angret ikke på det.

Link to comment
Share on other sites

noen som kan anbefale linse beskyttere til 624.evnt hvilken butler Creek som passer. eller noe annet som er bra. hadde et par på en 3-20x50 sub tex....et eller annet, di virket veldig bra. er di å få kjøpt her til lands? mvh 308nm

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt mine fra http://mobile.eurooptic.com/tenebraex-t ... se-wi.aspx" target="_blank

Har kun PM2, men det står at den skal passe til K624i.

Litt rart at ingen i Norge har endel av disse på lager. BC knekker så fort du ser hardt på de.

Merk at 56mm sitter så dårlig på at jeg må bruke vulk-tape for å få den til å sitte fast. Mye bedre patent på 50mm med adapter du skrur på.

 

EDIT: Ser ut som det er mulig å få 56mm adapter og..

Link to comment
Share on other sites

jo takk. mil4 er vel bra det å? sjekket lyset nå å det virker ikke som det er for skarpt nå da . men det er jo ikke ordentlig mørk nå da kl 2300 på Sørlandet. regner med det er gen 2 jeg har fått.virker dønn solid og meget bra optisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Skal vel noe til og treffe veldig mye bedre? Forskjellig kule, hastighet spiller inne og.. Jeg er 7-8 klikk fra bunnen med min @ 100m å det er jeg fornøyd med! Hadde det ikke vært for att rifla blirmed på elgpost Hadde jeg tilta mer og fått nulla lengre ute..

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...