Jump to content

Macbook air eller Macbook pro til kart/gps ?


Cantona7

Recommended Posts

Skal kjøpe meg Mac da min gamle bærbare sa adios her om dagen.

 

Jeg lurer derfor på om noen har erfaringer med bruk av pulsklokke, GPS og kart på Mac?

Har sett på Mac air og Mac pro - men ser jo at air ikke har dvd-spiller. Er det likevel andre måter å laste inn kartverk slik at jeg kan bruke gps på en airmaskin?

 

Alternativet er jo å kjøpe en Macbook pro - men jeg har aller mest lyst på en air :forvirra:

 

Jeg har også Polar pulsklokke som overfører øktene til datamaskinen. Dette krever jo installasjon via cd. Kanskje både Garmin og Polar har "beskyttet" produktene sine slik at det ikke kan gjøres på annen måte enn å innstallere fra cd?

 

Noen som kan dele noen tanker rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

Ang Air, så går det an å kjøpe ekstern dvd/cd-spiller. Evt få en kompis til å laste over fra cd'en til minnepenn?

 

Har Pro selv, og ser ikke helt hvorfor du vil ha en Air. Mac er allerede sterkt overpriset i forhold til hva du får igjen, Air'en er helt hinsides overpriset med tanke på at du får enda mindre her.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt air i 2 år nå og er veldig fornøyd. Den holder fortsatt koken selv om batteritiden er kraftig redusert. (3-4) timer mot 8-9 timer når den var ny.

SSD disk er ett mest da alt glir fort og aldri trenger å vente. Er nedtur å komme på jobb å jobbe med autocad etc og bare sitte å vente på ting.

 

Har du iPhone/ iPad så er dette mye integrasjon mot OSX

 

Min neste blir en ultrabook fra Samsung. Windows har litt mer støtte + at neste telefon blir en Windows phone 8.

Link to comment
Share on other sites

hei, er storfornøyd med min mac, blir aldri å gå tilbake til vanlig PC igjen. Har en polar rs800cx pulsklokke, denne kan jeg ikke bruke til mac, men kan jo kjøre bootcamp og få windows på maskina. garmin sine programmer får du til mac så har du garmin gps eller pulsklokke funker dette fint.

Link to comment
Share on other sites

hei, er storfornøyd med min mac, blir aldri å gå tilbake til vanlig PC igjen. Har en polar rs800cx pulsklokke, denne kan jeg ikke bruke til mac, men kan jo kjøre bootcamp og få windows på maskina. garmin sine programmer får du til mac så har du garmin gps eller pulsklokke funker dette fint.

 

Det er akkurat en slik pulsklokke jeg har - og jeg har en Garmin gps. Men må jeg kjøre bootcamp for at begge disse skal fungere på en macbook pro?

Kan du (eller andre) som har mer peiling enn meg si litt mer om hva bootcamp er :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dette blir litt OT men likevel.Hvorfor ikke se på en Lenovo T430?

Da får du en relativt snop maskin med 3G, GPS, god oppløsning og matt skjerm, bunnsolid chassis, DVD brenner, i7 prossesor +++ på bare litt over 2kg?

En slik maskin koster litt i overkant av 13 høvdinger.

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=750554#extra

 

Sleng inn en høvding og dytt inn en SSD disk med en gang og vips du har en lynrask maskin som du kommer til å ha glede av i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du deg en Air så har du en fin blink om kort tid.. :wink: hardisken på første generasjon tåler ingen ting, mulig det har blitt bedre. Vi hadde 3 stk av disse hvor jeg jobber og samtlige takket for seg etter kort tid, disse ble brukt ved inspeksjoner etc i felt og ble i høyeste grad brukt som "bærbare" men vekt og størrelse er jo det som taler til fordel for Air, men dette tålte de altså ikke.

 

neeeiii, kjøp en Pro så kan du lett kjøre bootcamp med windows dersom det er nødvendig innimellom...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...