Jump to content

Drikkeflaske


Guest loudenboomer

Recommended Posts

Guest loudenboomer

hei - ser etter en god drikkeflaske for barn og voksen, til tur og skolebruk.

 

Kriterier

 

- 100% tett i lukket tilstand

- Ingen plastsmak, eller annen usmak

- praktisk å drikke av

- Lett å lukke

- Lang varighet

 

Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid syntes at drikkeflasker er noe tull, og liker ikke det å måtte sutte på et slags sugerør for å få noen dråper vann. Men så fikk jeg en slik Contigo flaske:

http://www.enklereliv.no/contigo-sport.html" target="_blank" target="_blank

 

av fruen (bare at den jeg fikk var blå :wink: ) og nå er jeg omvendt. veldig fornød med den. Den holder helt tett sjølv om den ligger på hode i sekken. Også er det bare å trykke inn en knapp så kommer det vann i rikt monn. Flott drikkeflaske som kan anbefales.

 

Edit: Så at sittingduck var kjappere enn meg på avtrekkeren, det er samma flaska jeg sikter til :)

Link to comment
Share on other sites

Camelbak Podium Chill er den beste sportsdrikkeflaska jeg har vært borti foreløbig, den har suttetut, men du behøver ikke sutte på den, du klemmer på flaska for å få ut innholdet, når du slutter å klemme kan du holde den opp ned uten at det kommer ut noe, den passer også i sykkelholder.

Av vanlige drikkeflasker med skrukork synes jeg Nalgene og Sigg er fine, og hvis man vil ha med litt kaldt drikke er disse fine: http://www.thermos.com/products/vacuum-insulated-16-oz-gray-commuter-bottle.aspx Jeg bruker min til melk hvis jeg trenger å ha med litt melk til kaffen, og en slurk kald melk er jo ikke dumt sånn ellers heller.

Contigoflaskene så jo også fine ut, siden jeg har Termos og drikkeflaskefetisj må jeg sikkert kjøpe en.

Link to comment
Share on other sites

En halvliter brusflaske med skrukork er det jeg ender opp med. Tåler alt, er pottetett og passe stor.

 

Har prøvd forskjellige flasker i over 20år og vender stadig tilbake til de norske (svenske flasker er tynnere i plastikken og trenger minst ett lag med elteip for og bli sikkre mot lekkasje grunnet skader i felt)

1/2L og 1.1/2L flaskene.

 

 

Men hvor gamle barn tenker du på loudenboomer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd mye forskjellig, bl.a. standard amerikansk feltflaske i plast. Den er solid, tett, men lukter litt plastikk? Synes vel også den er litt tung og klumpete.

 

I det siste har jeg endt opp med å bruke 0,75l Imsdal flasker - to stk! Da har jeg nok drikke (kroppen tar opp ca 0,75l i timen) Samt ei back-up flaske dersom den ene skulle ryke eller mistes..

 

Dette er både billig, enkelt, og bra! :)

Link to comment
Share on other sites

Hva med noe som enkelt som disse olden/bonaqua flaskene? Bruker dem selv ihvertfall. Helt tett, men nå røyk nettop korken etter bare 11mnd bruk :twisted:

 

Henger meg på denne :D

Disse holder tett, er superbillige (1kr) og ikke minst utrolig lette og holdbare i forhold til tykkelse og pris.

 

Jeg har hatt et par flasker fra askalitt og et par som intersport fører... Gode flasker, men ender alltid tilbake til start ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...