Jump to content

Dobbelrifle i 45/70


Guest Chiefen

Recommended Posts

Det ryktes at Baikal/Remington side-by-side dobbeltrifler i 45/70 nå er i salg i USA. Prisen er ca 1000US så da er det bare å begynne å ringe Jakt og friluft for de som vil ha!

Link to comment
Share on other sites

Forstår det slik på 30 Herret - at økonomien ikke tillater annet enn krutt og kuler :roll: de neste månedene :( .

 

Men jeg reiser som sedvanen tilsier til våren igjen :D

 

Og jeg skal sørge for at dobbelen er innvilget til da :D

 

 

Blir nok 35Whelen og 225grs Nosler eller Swift a-frame som blir med meg til Afrika, gjenstår igrunnen bare for meg å bestemme meg!

Link to comment
Share on other sites

Chiefen, bare kula gjør jobben så spiller det ingen rolle hva den heter . Men Swift er en populær kule på Afrika turer og det er en grunn for det .

 

 

Det er mere snakk om å bestemme seg for å bli med Shadob (og 30Herret) til Afrika, kulevalget skal nok gå greit:-)

 

Om en vil ha en slik børse må en nok mase noe j..ig på importør, det nevnes limited production" på amerikanske forum. Men dukker de opp her SKAL jeg ha en, med et lite rødpunktsikte kan villsvininnvasjonen bare komme!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"Hmm, trenger vel ikke såå lange våpen for å jakte i afrika"

 

Helt enig :D - bare tull å dra på alle de ekstra kiloene :wink:

 

Skal ta med et par lengre løp (30-30/14" og 375 JDJ/15") til børsa på banen i morgen for å starte forberedelsene til vårturen :)

Hvis jeg i det hele tatt skal ta med langholdsvåpen da :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...