Jump to content

Hvordan tune en revolver? Hva er den beste måten?


Loffadyret

Recommended Posts

Kommer litt an på hvilket merke revolveren er, og på den generelle tekniske tilstanden. En Smith&Wesson som timer godt ved låsing av sylinder(alle kamrene) er et godt utgangspunkt. Da vil man kunne enkelt bytte et par fjærer som gjør oppspennet lettere. Minuset her er at man kan få klikk ved bruk av fabrikkammo. Men innen tuning er det så mange muligheter og meninger, spørst hvor mye man er villig til å betale.

Link to comment
Share on other sites

Ja det har du helt rett i, vi har lett of spurt høyt og lavt etter en J ramme revolver som er .357/.38 men de som fantes hadde bare korte løp og eller ikke still bare sikter så da blir desverre de og uaktuelle pga det. Men så klart det aller beste hadde vært en J ramme for de sitter perfekt i neven men det er ingen som lager revolvere som tenker på oss jenter med små hender når de lager revolverene. Skulle nesten lagd en sjøl om jeg hadde kunnet :-)

Link to comment
Share on other sites

Tja... en gp100 kan man da tilpasse riktig små grep til, og er det revolverfelt kan man eventuelt lime på et stilbart sikte ved behov.

Men den beste måten å tune en revolver på er vel fortsatt å gi den til noen som vet hva de driver med, og betale det som det koster....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

byttet fjærer på min 686 og merket himmelstor forskjell.

tror de kostet meg en hundrelapp eller to. har ikke merket noe minus enda. fabrikkammo går av som bare det så lenge færa er stram nok, og avtrekket er likevell vesentlig mere behagelig enn originalt.

dere skyter kun dobbelaction, for dere har for små hender til singelaction? det hørtes litt bakveldt ut spørr du meg.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg sjønner vet ikke du hele sannheten om feltskyting... Dine kommentarer er dermed ubruklige!

 

8.25.7.2 Antall patroner

Skyteprogrammet for alle øvelsene i gruppe 1 skal omfatte 60 skudd

som fordeles med 6 skudd pr. standplass (Fin-, Grov-, Militær- og Revolverfelt).

For øvelsene i gruppe 2 og 3 er det 50 skudd fordelt med 5 skudd pr

standplass. (Spesialpistol, Spesialrevolver, Magnum 1, Magnum 2)

Link to comment
Share on other sites

Torgudmundsen, i ditt første innlegg her kaller du et svar ubrukelig. Skikkelig positivt om jeg må si, nei!

 

Trådstarter nevner aldri hvilken klasse våpenet skal brukes , men prater om at en S&W 686 er for stor.

 

Over her så ser du at en revolver med 5 skudds tønne går fint an å bruke.

Link to comment
Share on other sites

Tenk om de mener revolverfelt?
Tenk om du holder deg til det de spør om i trådtittel? Regner med at de er såpass oppegående at de klarer å lese sitatet jeg hentet fra regelverket våres... :P

Forøvrig har jeg 'tunet' mine revolvere ved enkelt og greit skiftet slagfjær.. Ut med S&W sin orginalfjær og inn med fjær fra Wolff, noe som gir langt glattere avtrekk!

(Enig med forrige innlegg, har kjøpt 4 skjefter fra Nill også.... :) )

Link to comment
Share on other sites

Enig med OlavM, jeg holder så høyt at skinnet mellom tommel og pekefinger ligger på øverste kanten av grepet.. Og så hviler jeg tommelen på tønneutløseren (blit litt sot på tommeltuppen :-) )

 

Få tak i et skjefte med åpen backstrap f.eks. et hougeskjefte, de er vel av de minste man får, ihvertfall gummiskjeftene deres, treskjeftene deres er litt tykkere enn gummiskjeftene..

Link to comment
Share on other sites

Jepp vi har ett "mini" skjefte" fra Houge. Så vi gjør det beste utav det med det man har :-) Vi kikket og på Model 60 og den var egentlig perfekt hadde det ikke vært for den har 5 skudd ja og ikke 6 som jo brukes til felt. Derfor skulle jeg ønske at man brukte 5 skudd i steden for 6 skudd så hadde mye faktisk løst seg på en enkel og fin måte. Men dengang ei denne gang dessverre for oss "småhendte" Holder og som dere nevner her langt oppe og kaver :-) Holdt og prøvd en model 60 og den var perfekt men som sagt dumt å alltid mangle ett hull og da selv om man kanskje kan treffe alle 5 så er det jo litt dumt å vite at man alltid har ett skudd handikap...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pachmayr Compac:

http://www.pachmayr.com/home/compac-pro-grips.php

 

pac-grip-compacpro-lge.jpg

 

Vanskelig å få noe mindre enn det uten å file bort metall. Klassiske Magna Grips er også en mulighet, men aner ikke hvordan de er å skyte med:

http://www.eaglegrips.com/guns/KL-Frame-Round-Butt-Grips.html

 

Pene er de ihvertfall:

307.1.jpg

207.JPG

 

Ville kanskje forsøkt en k-ramme også (14,15,19,66 etc), ramma er litt mindre selv om grepsramma er lik. Mulig dere vinner en millimeter eller to fram til antrekkeren.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...